Tamron vs Canon 70-200
-
Tamron vs Canon 70-200
Täällä näyttä olevan jo aikaisempiakin keskusteluja aiheeseen liittyen, mutta en aivan löytänyt niistä suoraa vastausta omaan pähkäilyyni.
Kamerana Canon 7D ja ajatuksissa päivittää optiikkaa askel askeleelta. Nyt vuorossa olisi 70-200mm osto, mutta edessä on selvästi vaikeita valintoja..
Olen katsellut seuraavia objektiiveja "sillä silmällä":
*Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM
*Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM (miinuspuolia hinta ja paino)
*Canon EF 70-200mm f/4L IS USM
*Tamron SP 70-200mm F/2.8 DI VC USD
Mielelläni vastaanottaisin kommentteja ja kokemuksia. Varsinkin tuo Tamronin objektiivi kiinnostaa, mutta onko täällä jollain se käytössä tai muuten kokemusta?
Kamerana Canon 7D ja ajatuksissa päivittää optiikkaa askel askeleelta. Nyt vuorossa olisi 70-200mm osto, mutta edessä on selvästi vaikeita valintoja..
Olen katsellut seuraavia objektiiveja "sillä silmällä":
*Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM
*Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM (miinuspuolia hinta ja paino)
*Canon EF 70-200mm f/4L IS USM
*Tamron SP 70-200mm F/2.8 DI VC USD
Mielelläni vastaanottaisin kommentteja ja kokemuksia. Varsinkin tuo Tamronin objektiivi kiinnostaa, mutta onko täällä jollain se käytössä tai muuten kokemusta?
-
- Viesti:
Itselläni ollut 70-200 f4 Canoni ja se oli loistava putki hintaisekseen. Kuvat oli värikkäitä ja tarkkoja ja tarkennus toimi hienosti.
Vinttikoiria kuvatessa piti kuitenkin saada mahdollisimman nopea suljinaika mahdollisimman pienellä herkkyydellä ja sen takia vaihdoin sen sitten 70-200 f2.8 lasiin mutta en ole kuvanlaadullisesti nähnyt sen kummempaa eroa niissä suuntaan jos toiseen.
Omat putkeni ovat olleet kaikki ilman vakaajaa koska en ole nähnyt tarpelliseksi maksaa siitä kamalaa summaa kun kohteeni ovat nopeasti liikkuvia vinttikoiria.
Listastasi puuttuu vielä Sigman 70-200. Sekin tonnin luokkaa vakaajalla ja on hyvä putki sekin.
Vinttikoiria kuvatessa piti kuitenkin saada mahdollisimman nopea suljinaika mahdollisimman pienellä herkkyydellä ja sen takia vaihdoin sen sitten 70-200 f2.8 lasiin mutta en ole kuvanlaadullisesti nähnyt sen kummempaa eroa niissä suuntaan jos toiseen.
Omat putkeni ovat olleet kaikki ilman vakaajaa koska en ole nähnyt tarpelliseksi maksaa siitä kamalaa summaa kun kohteeni ovat nopeasti liikkuvia vinttikoiria.
Listastasi puuttuu vielä Sigman 70-200. Sekin tonnin luokkaa vakaajalla ja on hyvä putki sekin.
D810 & D5300
(ex. 450D,600D,7D,5D2,5D3,M)
(ex. 450D,600D,7D,5D2,5D3,M)
-
Mulla on tuo f4 IS ja olen ollut tyytyväinen. Toimii hyvin myös urheilukuvauksessa ulkona / hyvässä valossa, ainakin 5D3:lla kuvatessa. Mutta jos f2.8 on tarpeen, niin sittenhän se ei ole vaihtoehto. Itse päädyin aikoinaan tuohon f4:een juurikin koon ja painon vuoksi (760 g vs 1490 g) enkä toiseen vaihtaisi.
Mitä olen noista f2.8 laseista lukenut, Tamronin osalta moitetta on tullut hitaammasta ja epävarmemmasta tarkennuksesta varsinkin urheilukuvauksessa, tosin itse en ole sitä kokeillut... Onhan niissä toki huima hintaero. Mutta onhan tuolla Tamronillakin painoa, 1470 g... Kannattaa käydä liikkeessä kokeilemassa.
Mitä olen noista f2.8 laseista lukenut, Tamronin osalta moitetta on tullut hitaammasta ja epävarmemmasta tarkennuksesta varsinkin urheilukuvauksessa, tosin itse en ole sitä kokeillut... Onhan niissä toki huima hintaero. Mutta onhan tuolla Tamronillakin painoa, 1470 g... Kannattaa käydä liikkeessä kokeilemassa.
-
Halvimmalla laadukkaaseen pääsee kiinni ostamalla Canon EF 70-200mm f/4L lasin jota myydään 400€ pintaan käytettynä. Tuollainen on käytössäni ollut ja se on laatulasi joka ei maksa paljon. Olen käyttänyt myös Canon EF 70-200mm f/2.8L non IS lasia joka on optisesti miellyttävämpi kuin tuo Canon EF 70-200mm f/4L mutta painoa tulee jo lisää eikä vakaajaa ole.
Hankin vasta uuden Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM objektiivin ja tuo on sitten kaikinpuolin kympin objektiivi se on todella skarppi, tarkentaa nopeasti ja tarkasti. Bokeh on nättiä, pöly ja kosteusuojaus löytyy enempää ei teleltä voi toivoa. Painoa sillä on mutta tuo IS joka on todella hyvä lisää käytettävyyttä huimasti eikä jalusta olekaan enää pakollinen varuste ainakaan joka paikassa, se asia taas vähentää kantamustani monta kiloa. Tuota vakaajaa kannattaa käydä kokeilemassa jos mahdollista sitä ei äkkiä usko kuinka tehokas se on.
Hintaa voisi pitää Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM objektiivin miinuksena mutta vain pienenä.
Tuo Canon EF 70-200mm f/4L IS USM on varmasti hyvä valinta jos f/4 riittää se ei ole niin painava kun f/2.8 lasit mutta silti optisesti hyvä.
Hankin vasta uuden Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM objektiivin ja tuo on sitten kaikinpuolin kympin objektiivi se on todella skarppi, tarkentaa nopeasti ja tarkasti. Bokeh on nättiä, pöly ja kosteusuojaus löytyy enempää ei teleltä voi toivoa. Painoa sillä on mutta tuo IS joka on todella hyvä lisää käytettävyyttä huimasti eikä jalusta olekaan enää pakollinen varuste ainakaan joka paikassa, se asia taas vähentää kantamustani monta kiloa. Tuota vakaajaa kannattaa käydä kokeilemassa jos mahdollista sitä ei äkkiä usko kuinka tehokas se on.
Hintaa voisi pitää Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM objektiivin miinuksena mutta vain pienenä.
Tuo Canon EF 70-200mm f/4L IS USM on varmasti hyvä valinta jos f/4 riittää se ei ole niin painava kun f/2.8 lasit mutta silti optisesti hyvä.
-
http://www.omaetsin.fi/valokuvaus#?q=70 ... hotographyTuulix kirjoitti:Nyt olen vähän kallistumassa tuon Canon f/4:n kannalle. Rajalassa tällä hetkellä hinta 1199 ja Canon hyvitys 100e. Samoissa hinnoissa kuin TAmron. Jos jostain löytyisi käytettynä, niin vielä parempi. :-)
Tuossahan noita,käytettyä ostaessa olisi hyvä päästä testaamaan kohde.Huijareita on paljon nykyään,mutta kun ostaa noutona tai sitten joltain tunnetulta foorumi jäseneltä niin on aika vahvoilla.
-
- Viesti:
3 70-200 2.8 Tamron VC mallia on mulla ollut ja kaikki loistavia, yhdessäkään en ole joutunut hienosäätämään tarkennusta. Erittäin skarppi läpi polttovälin 2.8:sta alkaen. Ainoa missä häviaa 70-200 IS II:lle on että manuaalifokus on hankala käyttää, tämä ei taas mua kiinnosta pätkääkään.
Ja mulla on ollut kaikki 70-200 2.8 Nikonilta, Canonilta, Tamronilta ja Sigmalta. Ainoat mihin olen 100% tyytyväinen on Canonin 70-200 2.8 IS II ja Tamronin uusin VC malli.
Ja mulla on ollut kaikki 70-200 2.8 Nikonilta, Canonilta, Tamronilta ja Sigmalta. Ainoat mihin olen 100% tyytyväinen on Canonin 70-200 2.8 IS II ja Tamronin uusin VC malli.
-
Jep, Tamron 70-200/2.8 VC:n kyljessä lukee "Made in Japan" toisin kuin Tamron 70-300 VC:ssä, mutta onhan hintakin ihan eri tasolla.
PS. Siinä on sääsuojaus toisin kuin Sigmassa.
PS. Siinä on sääsuojaus toisin kuin Sigmassa.
Viimeksi muokannut murmelt, Marras 04, 2013 21 : 10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viesti:
Eikös nää tarkennuksen hitausongelmat koske ainoastaan lasin ykkösversiota jossa ei vakaajaa? Tässä uudessahan on tarkennusmoottoripuoli uusittu täysin. Vai mites te tämän VC:n omistajat, onko valittamista tuon suhteen jos vertaatte merkkilaseihin? :)dee kirjoitti: Mitä olen noista f2.8 laseista lukenut, Tamronin osalta moitetta on tullut hitaammasta ja epävarmemmasta tarkennuksesta varsinkin urheilukuvauksessa, tosin itse en ole sitä kokeillut... Onhan niissä toki huima hintaero. Mutta onhan tuolla Tamronillakin painoa, 1470 g... Kannattaa käydä liikkeessä kokeilemassa.
- Hans
-
Tamron on Eisa palkittu zoom 2013-2014.
http://www.eisa.eu/award/46/european-zo ... -2014.html
http://www.eisa.eu/award/46/european-zo ... -2014.html
-
Nyt kiinnostaa kuulla mielipiteitä Canon 70-200mm f/4 IS USM vai tuo TAmronin palkittu objektiivi. Hintaluokka olisi aika samoissa, mutta Tamronissa valovoimaa enemmän. Jos näitä vertaa keskenään, niin viekö L-sarja aina voiton vai kenties valovoima?
Canonin 70-200 2.8 IS II on ainakin tässä vaiheessa harrastusta unohdettu hintansa vuoksi.
Canonin 70-200 2.8 IS II on ainakin tässä vaiheessa harrastusta unohdettu hintansa vuoksi.
-
-
- Viesti:
Mullahan on tommonen Tamronin kakkula Canonin bajonetilla myynnissä käytettyjen puolella, en nyt ole muistanut uppailla, mutta ota yhteyttä jos haluat. Myyn koska vaihdoin Nikonin puolelle ja siellä löytyy jo sama putki. Ja samplejä löytyy läjäpäin. Kuvasin 13 kappaletta häitä kesän aikana Tamronilla ja en muista että mitään tarkennusongelmia olisi ollut. Aina oli kohdallaan. Ja en sinänsä mikään Tamron faniboy ole, koska 24-70 Tamronista en taas tykkää yhtään. Enkä kyllä oikeastaan mistään muustakaan Tamronista.Tuulix kirjoitti:Nyt kiinnostaa kuulla mielipiteitä Canon 70-200mm f/4 IS USM vai tuo TAmronin palkittu objektiivi. Hintaluokka olisi aika samoissa, mutta Tamronissa valovoimaa enemmän. Jos näitä vertaa keskenään, niin viekö L-sarja aina voiton vai kenties valovoima?
-
Aiheesta: Canon vs. Tamron vs. Sigma 70-200 mm: https://www.youtube.com/watch?v=P80BpSQIIto