Canon EOS 7D vai 60D??
-
Canon EOS 7D vai 60D??
Kysyvä harrastaja kuvaaja kysyy..kumpi kannttaisi kameroista ostaa vähän käytettynä? 7D vai 60D?
Vanha on 450D ja haluisin vaihtaa.. uudempaan
Vanha on 450D ja haluisin vaihtaa.. uudempaan
-
Ei mitään epäselvää, valinta on 7D.
Perustelut:
Parempi noista kahdesta.
Molemmilla olen kuvannut enemmänkin kuin pari räpsyä.
60D:n ainoa etu on kääntyvä näyttö, mutta aika kova tarve saa sille olla, että ajaa 7D:n muiden etujen yli (suojaus, rungon materiaali, kestävyys, nopeus, tarkennus ym ym ym....)
Perustelut:
Parempi noista kahdesta.
Molemmilla olen kuvannut enemmänkin kuin pari räpsyä.
60D:n ainoa etu on kääntyvä näyttö, mutta aika kova tarve saa sille olla, että ajaa 7D:n muiden etujen yli (suojaus, rungon materiaali, kestävyys, nopeus, tarkennus ym ym ym....)
-
Samaa olen itsekkin pohdiskellut. 70D:ssä mietityttää kosketusnäyttö, miten hyvin se mahtaa kovalla pakkasella toimia. Jos miettii esim. kännykkää niin pisara vettä riittää toimimattomuuteen, koko ajan saa olla pyyhkimässä, että pelaa. 60D:n tarkennus ei juuri parempi kuin esimerkiksi omassa 500D:ssä, joten itse olen miettinyt 7D:tä. Näitä liikkuu kuitenkin käytettynä 500-650€
-
Kosketusnäytön saa kokonaan pois päältä jos ei kiinnosta. Itse pidän joka suuntaan kääntyvää kosketusnäyttöä + loistavasti toimivaa hipaisutarkennusta ylivoimaisena ominaisuutena kun pitää kuvata matalalta tai muista vaikeista kuvakulmista. Mutta kuvaustapansa ja kuvakulmansa kullakin.CANNONI kirjoitti:Samaa olen itsekkin pohdiskellut. 70D:ssä mietityttää kosketusnäyttö, miten hyvin se mahtaa kovalla pakkasella toimia. Jos miettii esim. kännykkää niin pisara vettä riittää toimimattomuuteen, koko ajan saa olla pyyhkimässä, että pelaa. 60D:n tarkennus ei juuri parempi kuin esimerkiksi omassa 500D:ssä, joten itse olen miettinyt 7D:tä. Näitä liikkuu kuitenkin käytettynä 500-650€
On myös turha verrata 60 ja 70D:n tarkennusta toisiinsa. 60D:n on joka suhteessa surkea kun taas 70D:ssä on sama hyväksi tiedetty AF-systeemi kuin 7D:ssä ja sen lisäksi uusi, "game changeriksi" haukuttu liveview-AF. Täysin eri tason vehkeistä siis kysymys.
-
7D.
600D, 60D, 70D ovat liian isoja ollakseen näppäriä ja liian pieniä ollakseen mukavia. Panen myös 40D:n pienempien edelle - huolimatta "vanhentuneesta" tekniikasta. Tosin 70D:tä en ole pidempi aikoja kädessä pitänyt eli se menee mutulla. Edes kääntyvä näyttö ei pelasta, jos 97% tilanteista on sellaisia missä näyttö ei auta. Kohinan ja muun kanssa voi elää, mutta huonon ergonomian kanssa ei.
600D, 60D, 70D ovat liian isoja ollakseen näppäriä ja liian pieniä ollakseen mukavia. Panen myös 40D:n pienempien edelle - huolimatta "vanhentuneesta" tekniikasta. Tosin 70D:tä en ole pidempi aikoja kädessä pitänyt eli se menee mutulla. Edes kääntyvä näyttö ei pelasta, jos 97% tilanteista on sellaisia missä näyttö ei auta. Kohinan ja muun kanssa voi elää, mutta huonon ergonomian kanssa ei.
-
-
-
En usko, että 450D:stä ylöspäin siirtyvälle kuvaajalle 70D:stä jäävä päällimmäisin tunne olisi "muovisen tuntuinen rimpula". Kaikki tietysti riippuu siitä, mihin vertaa (tai siitä, onko suosittelija itse myymässä vanhaa kameraansa), mutta varmasti molemmat näistä Canonin kuluttajamalleista tuovat ison parannuksen vanhaan.
Järkevä ostos mielestäni on ostaa joko 70D uutena (näitä liikkuu melko vähän käytettynä) tai käytettynä 7D jos saa hyvän diilin. Sitten jos malttaa odottaa, niin 7DII voisi myös olla hyvä ostos -- kuka tietää -- mutta onkin sitten selkeästi kalliimpi. En keksi yhtään syytä, miksi kukaan tällä hetkellä ostaisi uutena 7D:n.
Järkevä ostos mielestäni on ostaa joko 70D uutena (näitä liikkuu melko vähän käytettynä) tai käytettynä 7D jos saa hyvän diilin. Sitten jos malttaa odottaa, niin 7DII voisi myös olla hyvä ostos -- kuka tietää -- mutta onkin sitten selkeästi kalliimpi. En keksi yhtään syytä, miksi kukaan tällä hetkellä ostaisi uutena 7D:n.
-
Melkoista liioittelua että 7D olisi "ehdottomasti parempi". Makuasioissa ehkä, tylysti speksien perusteella ei lähelläkään.peequpeequ kirjoitti:Vaikka miten vertaa niin tuo 7D on ehdottomasti parempi kuin tuo kuluttajamalli. Toi 70d on kaiken päälle sellainen muovisen oloinen rimpula että kannattaa oikeesti jättää ostamatta jos saa 7D:n hankittua.
70D:ssä on uusi kenno, korkeampi resoluutio, nopeampi prossu, laajempi käyttökelpoinen ISO-alue, edelleen kehitetty 19 pisteen AF, markkinoiden paras liveview-AF, kaikessa parempi persnäyttö, suora WiFi ja GPS, runko on pienempi ja kevyempi jne. 7D:ssä taas on 2% laajempi etsinnäkymä ja 1 fps nopeampi sarjakuvaus. Siinä kaikki "ehdoton paremmuus" sillä kaikki muu löytyy myös 70D:stä uudelleen suunniteltuna.
70D:n "muovisuus" koskee vain rungon yläkantta joka on ei-metallia WiFi:n ja GPS:n takia. Ne pelittää kevyemmän materiaalin läpi varmemmin ja sama ratkaisu on ollut käytössä jo 6D:ssä. 70D:n joka suuntaan nivelöity näyttö on ymmärrettävistä syistä myös muovin kaltaista materiaalia, muuten 70D on rungoltaan ja tiivistyksiltään samanlainen kuin 7D. Itsellä ainoa kameran muoviosan hajoaminen oli kun erittäin paljon käytetystä 7D:stä irtosi peukalorulla. Siinä kaikki omat negatiiviset kokemukset muovikameroista.
Jos 70D:n uudet ominaisuudet tuntuu turhilta ja erityisesti video-sellaiset, miksei vanha 7D:kin kelpaa polvet suorana räpsintään. Ok EF-croppirunko se on edelleen, mutta että "ehdottomasti paras"...
-