Kamerarepun / laukun kunnossapito
-
Kamerarepun / laukun kunnossapito
Varsinkin toi reppu meinaa olla semmonen *sensuroitu*/hiki magneetti että pesu ei tee yhtään pahaa maksimissaan 2-3 kk välein , tähän mennessä remmit ja selustan muiluttanu ämpärissä mutta uskaltaako noita reppuja ja laukkuja pestä koneessa ???
Loweprokaan ei sivuillansa osannu kertoo mitään ..
Loweprokaan ei sivuillansa osannu kertoo mitään ..
-
Farkuthan laitetaan pesun sijaan pakastimeen, joten miksi ei laukkuakin? Remmit kannattaa kuitenkin pestä välillä ja antaa aina kuivua kunnolla keikkojen jälkeen, koska hiki ja kosteus yhdessä syö tekstiilitavaraa työkseen.
Konepesua en ole ajatellutkaan ja tuskin se kannattaa, mutta imurointi kyllä pitää tehdä usein, jos liikutaan kunnolla maastossa.
..
Konepesua en ole ajatellutkaan ja tuskin se kannattaa, mutta imurointi kyllä pitää tehdä usein, jos liikutaan kunnolla maastossa.
..
-
Konepesu helposti tuhoaa laukun sisä- ja ulkopintaa. Konepesussa kuitenkin pesuainetta tulee suhteessa enemmän ja mekaaninen kulutus on suht korkea. Itse ainakin olen parilla konepesulla saanut normaaleja reppuja tuhottua. Sisäpinnat yleensä haurastuu ensimmäisenä. Jos koneeseen on pakko heittää niin laittaisin ehkä jonkun vilallle suunnitellun ohjelman , jolloin pesun pitäisi olla hellävaraisempaa.
-
"Q: How do I clean my Lowepro product?
A: Proper cleaning of all Lowepro products should be handled with care. We caution against use of any detergent and recommend mild soap. We recommend spot treating or hand washing with warm/cold water and mild soap, followed by hanging the item to dry."
http://www.lowepro.com/support/frequent ... estions#11
A: Proper cleaning of all Lowepro products should be handled with care. We caution against use of any detergent and recommend mild soap. We recommend spot treating or hand washing with warm/cold water and mild soap, followed by hanging the item to dry."
http://www.lowepro.com/support/frequent ... estions#11
-
Miten ne reput ovat tuhoutuneet? Kenen valmistamat, mistä materiaaleista valmistetut?KumiMummo kirjoitti:Konepesu helposti tuhoaa laukun sisä- ja ulkopintaa. Konepesussa kuitenkin pesuainetta tulee suhteessa enemmän ja mekaaninen kulutus on suht korkea. Itse ainakin olen parilla konepesulla saanut normaaleja reppuja tuhottua.
Pesuaineen määräähän on helppo säännöstellä, ei vaan laita sitä liikaa...
Olen pessyt reppuja ja laukkuja koneessa monta kertaa. Yksikään niistä ei ole huonommaksi pesussa muuttunut, päin vastoin.
-
kunijo-1 kirjoitti:Miten ne reput ovat tuhoutuneet? Kenen valmistamat, mistä materiaaleista valmistetut?KumiMummo kirjoitti:Konepesu helposti tuhoaa laukun sisä- ja ulkopintaa. Konepesussa kuitenkin pesuainetta tulee suhteessa enemmän ja mekaaninen kulutus on suht korkea. Itse ainakin olen parilla konepesulla saanut normaaleja reppuja tuhottua.
Pesuaineen määräähän on helppo säännöstellä, ei vaan laita sitä liikaa...
Olen pessyt reppuja ja laukkuja koneessa monta kertaa. Yksikään niistä ei ole huonommaksi pesussa muuttunut, päin vastoin.
Sama juttu, superlinko päälle vaan ja menoks. Kuivuriin kuudeks tunniks. Suoristelee ne toppaukset sit virkkuukoukun kanssa. :D
Paljon pyykkiä koneeseen ni pysyy vetskarit ja lukot ehjinä. Vetskarien rasvausta ei saa unohtaa kuivurin jälkeen. :) Jep, ei vaseliinia. Ohut, kirkas oljy. Ase -, lukko -, partakoneöljy. Ruokaöljy käy hätätapauksessa, saattaa alkaa haisemaan ajan saatossa.. Älä läträä. Tippa riittää pitkäänkin ketjuun. Levitä vaikka lakanan palalla.
Mitä jos kokeilis vaikka sukolien puhdistusainetta? Tai jos reppu haisee tosi pahalle, mitäs väliä sillä on jos vaihtoehtona on uus reppu.
Äh, koneeseen vaan. Ilman linkoa. Suorista kuivumista varten. Suihkuta homeenesto ja hajunsyöjä kostealle pinnalle. Kuivumisen jälkeen kostuta kukkasumuttimella kauttaaltaan ja suihkuta vettä hylkivä kalvo. Anna kuivua.
Ei kai selkähiki oikeasti ala haisemaan infernaalisesti?
Kuivatus ja säilytyspaikan valinta vois jeesaa, miks ei kahden repun taktiikka toimis?
--
Mähän pesen porakoneet ja muut aina pesukoneessa.
-
- Viesti:
-
Ei.panman kirjoitti:ja tarkennuksena: vain nappulat ja ne voipi laittaa vaikka sukkahousujen sisään.kunijo-1 kirjoitti:Tietokoneen näppäimistö sen sijaan kannattaa pestä tiskikoneessa. Ja tämä on tosi!
Olin ihan tosissani. Tiedän monia näppäimistöjä, jotka on pesty tiskikoneessa. Vaatii vain huolellisen kuivauksen ennen käyttöön ottoa.