Kamera yms tarvikkeet hävinnyt Oulussa

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
Vastaa Viestiin
PetriAA
Viesti:

Kamera yms tarvikkeet hävinnyt Oulussa

Viesti Kirjoittaja PetriAA »

Aleksi Kauhanen Facebookissa:
Apua! Tein eilen elämäni mokan ja hävitin Oulun Mannerheimin puistoon mun beigen National Geography repun, jonka sisällä on Mac Book Pro tietokone latureineen, Canon 7D kamera, Sigma 17-70 mm objketiivi, Canon 50mm objektiivi sekä 2 kpl ulkoisia usb kovalevyjä ja vaatteita. Hävitin siis oman elinkeinoni ja ennen kaikkea valtavan määrän korvaamatonta kuva- ja äänimateriaalia sekä kaikki koulutyöt. Jos sinulla on mitään tietoa näistä kamoista tai jos joku yrittää myydä niitä, ilmoitatko minulle numeroon 0440510403. Jos viititte myös jakaa tätä viestiä, se olisi avuksi. RUHTINAALLINEN LÖYTÖPALKKIO LUVASSA. Kiitos.
D600, still going strong
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
alsalus

Viesti Kirjoittaja alsalus »

Miten tällaista voi tapahtua? Ihan käsittämätön juttu.
TiRy

Viesti Kirjoittaja TiRy »

Ne on nää raskaat viikonloput? On tuossa kyllä pska homma käynyt.
Jappee

Viesti Kirjoittaja Jappee »

Opiskelijoilla menee joskus viikonloput vauhdilla ja kamat ei aina pysy mukana vauhdissa.

Ehkä ensikerralla kaveri vähän rajoittaa keiton ottamista tai ei ainakaan ota ryyppyreissulle kalustoa niin paljon mukaan.
karhut

Viesti Kirjoittaja karhut »

Juttu pyörii useilla foorumeilla... tässä itse henkilö:
https://www.facebook.com/aleksi.kauhanen
Hyvin menee kun ei vertaa
----------------------------------
fotom

Viesti Kirjoittaja fotom »

Jälkiviisaana voidaan todeta ettei kannata kaikkea kaikkia munia pitää samassa korissa. Läppäri ja ulkoiset ilman muita varmuuskopioita samassa nipussa tarkoittaa tilastollisesti melko varmaa datan menetystä.
Sarjassamme perimmäisiä kysymyksiä
heppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja heppu »

Profiilikuvan nähtyäni en ihmettele.
paaton

Viesti Kirjoittaja paaton »

Onko tuo nyt ihan tottakaan...

Tuolla facen puolella toinen linkittää canonin 50/1.8 objektiivin myynti ilmoituksen tori.fi palvelusta, jossa on netistä kopstattu kuva.
Sen jälkeen todetaan tuon olevan just se sama objektiivi. Ja reppukin on varmasi sillä kaverilla. Kohta alkaa varmaan sakinhivutus.

Näissä internetin kautta leviävissä varkaus yms. jutuissa on aina huonotkin puolensa. Vähän aikaa sitten facessa levisi ketju, jossa oli valvontakameran kuva kaljakassien kanssa kävelevistä teineistä. Olivat kuulemma olleet varkaissa.
DanielB

Viesti Kirjoittaja DanielB »

Mä en ymmärrä miten joku kykenee tuollaiseen.
Omaa hölmöyttähän toi on, jos repussa on noinkin paljon arvokasta kamaa ei se "vahingossa" hävittäminen oikeesti voi olla mahdollista.
Taustoja en tiedä, mut ihmetyttää kyl miten tuollaiseen pystyy?
Onko hunala syynä vai mitä?
Jappee

Viesti Kirjoittaja Jappee »

DanielB kirjoitti:Mä en ymmärrä miten joku kykenee tuollaiseen.
Omaa hölmöyttähän toi on, jos repussa on noinkin paljon arvokasta kamaa ei se "vahingossa" hävittäminen oikeesti voi olla mahdollista.
Taustoja en tiedä, mut ihmetyttää kyl miten tuollaiseen pystyy?
Onko hunala syynä vai mitä?
Nykypäivän ihmisten tai ehkä paremminkin henkilöiden kanssa kaikki on mahdollista.

Kouluikään asti äiti on hoitanut kotona lasta yhteiskunnan maksamana. Muutama ensimmäinen vuosi on tehty lyhyttä työviikkoa että penska on voitu viedä kouluun ja hakea koulusta suoraan kotiin. Varhaisen teini-iän pentu on ollut kotona pelaten video/pc-pelejä. Myöhemmän teini-iän lapsukainen on vetelehtenyt saman historian omaavien toisten yksilöiden kanssa ostarilla tai muussa vastaavassa paikassa. Pääosa sosiaalisista suhteista on verkossa verkkonimimerkkien kanssa. Armeija on keskeytetty joko kutsujan tai kutsutun toiveesta. Sitten on menty opiskelemaan ja pitäisi pärjätä itse pahassa maailmassa.

Nyt sitten alkaa selviämään ettei kukaan muu huolehdi enää tavaroista ja korvaavat tuotteet joutuukin itse hankkimaan.

Muutamia näitä "nykyajan henkilöitä" on tullut työelämässä vastaan ja en oikeastaan enää ihmettele kun puhutaan työvoimapulasta ja siitä kun ei löydy sellaisia työntekijöitä joita voisi palkata töihin.
heppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja heppu »

Jappee kirjoitti: Muutamia näitä "nykyajan henkilöitä" on tullut työelämässä vastaan ja en oikeastaan enää ihmettele kun puhutaan työvoimapulasta ja siitä kun ei löydy sellaisia työntekijöitä joita voisi palkata töihin.
Olet erittäin oikeassa, noin se vaan nykyään suurelta osin menee.
Ei kuitenkaan tuomita ihan kaikkia.
Beatle

Viesti Kirjoittaja Beatle »

heppu kirjoitti:Profiilikuvan nähtyäni en ihmettele.
???
Vastaa Viestiin