Vanhankaupunginlahti @today
-
- Viesti:
Vanhankaupunginlahti @today
Tänään tätä, huomenna jotain muuta. HDR:istä luulisi irtoavan kommentti tai pari :)
Viimeksi muokannut mremonen, Syys 21, 2013 18 : 32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
-
- Viesti:
-
-
- Viesti:
Kaikkea pitää kokeilla. Tuo viimeinen on tarkoituksella vedetty överiksi, mutta ei tuo toinen HDR mielestäni niin paha ole. Jos siitä vetäisi vihreän saturaatiota hieman alas, niin sitä ei edes HDR:ksi äkkinäinen tunnistaisi.camcam kirjoitti:Mitä sinä mremonen olet mennyt tekemään? Sinulla on hyviä kuvia, mutta nuo hdr:t ovat kakkaa.
Itse pidän tuosta kuvasta.
-
- Viesti:
-
-
- Viesti:
Nääh... te ette vaan tykkää HDR:stä. Ei se nyt kyllä munkaan ehdoton suosikki ole, varsinkaan noin överinä kuin tuo viimeinen. Mutta edelleen seison tuon Vantaanjoki-näkymän takana.
Ei HDR ole mikään mörkö tai helvetin esikartanon tuote. HDR:hän on vain tapa laajentaa dynamiikkaa vaikeissa olosuhteissa. Sitten mitä tekee niille haarukoiduille kuville, on toinen juttu. HDR-kuvasta saa ihan normaalin näköisen jos vain haluaa. HDR on vain yksi työkalu valokuvaajan pakissa, se miten sitä työkalua käyttää on toinen juttu. Jos ei sitä käytä, saattaa joskus menettää jotain. Sama juttu kun kaikkien muidenkin efektien kanssa: joku tykkää ND-filtterillä aikaansaadusta softista vedestä, toinen ei voi sietää. Kaikelle on kuitenkin paikkansa, esimerkisi kuva Virossa sijaitsevasta noitakaivosta ei näyttäisi miltään normaalisti kuvattuna. ND-filsun läpi siitä on saatu todella noitakaivo.
Tosin kuvaavaa on, että tuolla FB:n HDR-ryhmässä tuo viimeinen kuva on saanut enemmän tykkäyksiä kuin tuo toiseksi viimeinen. Eli siellä HDR tarkoittaa todella näitä överiksi vedettyjä.
Ei HDR ole mikään mörkö tai helvetin esikartanon tuote. HDR:hän on vain tapa laajentaa dynamiikkaa vaikeissa olosuhteissa. Sitten mitä tekee niille haarukoiduille kuville, on toinen juttu. HDR-kuvasta saa ihan normaalin näköisen jos vain haluaa. HDR on vain yksi työkalu valokuvaajan pakissa, se miten sitä työkalua käyttää on toinen juttu. Jos ei sitä käytä, saattaa joskus menettää jotain. Sama juttu kun kaikkien muidenkin efektien kanssa: joku tykkää ND-filtterillä aikaansaadusta softista vedestä, toinen ei voi sietää. Kaikelle on kuitenkin paikkansa, esimerkisi kuva Virossa sijaitsevasta noitakaivosta ei näyttäisi miltään normaalisti kuvattuna. ND-filsun läpi siitä on saatu todella noitakaivo.
Tosin kuvaavaa on, että tuolla FB:n HDR-ryhmässä tuo viimeinen kuva on saanut enemmän tykkäyksiä kuin tuo toiseksi viimeinen. Eli siellä HDR tarkoittaa todella näitä överiksi vedettyjä.
-
Hyvin tehdyt hdr:t näyttävät tosiaan hienoilta. Tuossa koskikuvassa esimerkiksi loistaa silmiin halot puiden yläpuolella ja oksien läpi. Tuollaiset on varmaankin tosi hankalaa saada kuntoon, ainakaan itse en vaan osaa.
Enkä minä käsiteltyjä kuvia vierasta. Hienot näyttävät hienoilta. Esimerkiksi tuolla laukun puolella on muutama kuva vuosaaren kivikoista, jotka ovat todella komeita.
Enkä minä käsiteltyjä kuvia vierasta. Hienot näyttävät hienoilta. Esimerkiksi tuolla laukun puolella on muutama kuva vuosaaren kivikoista, jotka ovat todella komeita.
-
- Viesti:
Totta. Ja jpg:ksi kääntäminen näköjään korostaa ongelmaa. Tuo on mahdollista saada käytännössä pois HDR:n tekovaiheessa, nyt mulla on jäänyt näköjään homma kesken :( No, itsekin vasta harjoittelen näitä, enkä kyllä ole ottamassa HDRää miksikään elämäntehtäväksi.paaton kirjoitti:Tuossa koskikuvassa esimerkiksi loistaa silmiin halot puiden yläpuolella ja oksien läpi. Tuollaiset on varmaankin tosi hankalaa saada kuntoon, ainakaan itse en vaan osaa.
-
-
- Viesti:
-
- Viesti: