1.

2.

3.

4.

5.

Mulla alareuna oli nomadin tapaan ongelma alusta asti ja itse pyrin kyllä parhaani mukaan rajaamalla hävittämään katsojat kuvista sekä kuvatessa että jälkikäsittelyssä. Monia kuvia joutui muutenkin rajailemaan aika reilusti. Mutta nyt kun sanot niin ehkä katsojia voisi jossain kuvassa tosiaan näkyäkin jos kuvia on sarjana esillä kuten tässä. Monessa kuvassa alareunassa näkyi vain 2-3 päälakea ja joskus kamerakin, ne kyllä häiritsi omaa silmää suurestikin jos kuva on muuten pelkistetty.elmar kirjoitti:Ongelmallinen? Kolmas kuvahan on selvästi paras juuri poikkeavan alaosan rajauksen ansiosta.
Totta joo, ei tuo taustakangas tälläkään kertaa ihastuttanut, mutta MV:nä jää aika paljon taustalle onneksi. Ja sponsorilogot oli riittävän korkealla yläreunassa. En varmaan jaksa tuohon kloonailuun alkaa, niitä paria päälakea kloonasin kyllä jo surutta pois parista kuvasta.vekenoma kirjoitti:taustakangas passaa muuten mutta tuo vaalea vaakaviiva häiriköi. Jos aikosin näistä kilpailukuvaa niin sen kloonaisin pois.
No ei todellakaan, mutta jatketaan harjoittelua.vekenoma kirjoitti:Kuvaaja on balettikuvauksen Asiantuntija.
Kuvan katsoja ei voi tietää olosuhteista tai tavoitteista joten vain se mikä näkyy kuvassa on oleellista. Siksi kaiken sattuman ja kertovuuden eliminoiminen kuvasta on kaksipiippuinen juttu. Yksinkertaisiksi hiotut kuvat ovat toki tyylikkäitä ja mietityn oloisia mutta toisaalta usein myös insinöörimäisiä ja steriilejä. Tarina ei oikein etene jos siitä poistetaan juonenkäänteet.Rockford kirjoitti:Mulla alareuna oli nomadin tapaan ongelma alusta asti ja itse pyrin kyllä parhaani mukaan rajaamalla hävittämään katsojat kuvista sekä kuvatessa että jälkikäsittelyssä... ne kyllä häiritsi omaa silmää suurestikin jos kuva on muuten pelkistetty.
Kiitos tarkennuksesta. Samaa mieltä tästä, tiedostan kyllä että oma kuvaustyyli kärsii usein pyrkimyksestä liikaan steriileyteen.elmar kirjoitti:Yksinkertaisiksi hiotut kuvat ovat toki tyylikkäitä ja mietityn oloisia mutta toisaalta usein myös insinöörimäisiä ja steriilejä.
Heh, seuraavana kuvankäsittelyjonossa olisi yhden aikuisbalettiporukan näytöskuvia, nekin poikkeuksellisesti ulkona kuvattu.emmej kirjoitti:Aikuisbalettia harrastaneena tuli kauhea himo päästä takaisin treeneihin!