Lightroom ja kiinteän kovalevyn täyttyminen

Kuvankäsittelyä, mitä vain
sarai

Lightroom ja kiinteän kovalevyn täyttyminen

Viesti Kirjoittaja sarai »

Mitä nyt kannattaa tehdä? Pöytäkone, Dell XPS 8300, 1000 Gt kiintolevy täyttymässä. Ostanko sisäisen kovalevyn vai ulkoisen? Nyt ulkoinen vain varmuuskopiointia varten käytössä. Vai olisiko viisainta karsia kovalla kädellä kuvia?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
alsalus

Viesti Kirjoittaja alsalus »

Mihin käytät kuviasi? Kai normaaliproseduuri aika monella on siirtää vanhoja kuvia ulkoiselle kovalevylle sitä mukaan kun tallennustilan rajat tulevat vastaan.

Mä olen itse yrittänyt kyllä myös deletoida mahdollisimman paljon turhaa kuvatauhkaa. Esim sarjalla ammutuista tilannekuvista tarvitee yleensä sen yhden, ja koneelle jää helposti 25 epäonnistunutta.
Mikael K.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikael K. »

Minä tein siten, että hankin kuvia varten ulkoisen verkkoaseman. Arkistoin sinne kaikki kuvat, jotka olen käsitellyt. Koneen sisällä olevassa asemassa ovat vain uusimmat kuvat. Kaikki kuvat kutenkin näkyvät ja niitä voi käsitellä - ainakin uusimmassa Lightroomissa - huoletta. Tämä vaatii vain yhden rastin kuvia tuotaessa Smart Preview-ruutuun. Tosin se lihottaa Lightroomin omaa tiedostoa. Toinen ulkoinen asema on sitten varmuuskopioiden tekoa varten, niin että kuvat ovat ainakin kahdella levyllä.

Jos kuvia tuotaessa ei ole laitettu rastia ruutuun niin voit tehdä sen myös Library-menussa. Valitse Library/Previews/Build Smart Preview. Näin kaikki kuvat näkyvät ja niitä voi käsitellä. Käsittelyt siirtyvät levyaseman kuviin, kun sen käynnistää. Jos muistin väärin niin joku korjatkoon.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Lisätila koneeseenkin voi olla viisasta, vaikka ulkoiselle asemalle myös tarvitaan vähintään vastaavasti tilaa. Kotikoneeseen varmasti on laajennusvaraa, eli tilaa kiintolevy/i)lle? Pariterainen tuskin vie konkurssiin...joko kolmekaan.

http://www.jimms.fi/tuote/ST2000DM001
http://www.jimms.fi/tuote/ST3000DM001

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
sarai

Viesti Kirjoittaja sarai »

Kiitos, enköhän neuvoillanne pärjäile.
Vastaa Viestiin