Miten välttyä google plussalta?

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
Vastaa Viestiin
fotom

Miten välttyä google plussalta?

Viesti Kirjoittaja fotom »

Johan pomppasi. Gmail tili on ja huomasin päivällä että jos haluan käyttää youtubea entiseen malliin, pitäisi antaa pirulle pikkusormen ja parin muun lisäksi vielä lisäsormia google+ -"palvelun" muodossa. Miten tältä voi välttyä, ilman että menetän youtube -tiliä?
Sarjassamme perimmäisiä kysymyksiä
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
hb81

Viesti Kirjoittaja hb81 »

Itseä ei niin vaivannut, mutta kävin vain asetuksista täppäilemässä tilin mahdollisimman piiloon.
Enkä ole sen jälkeen jaksanut ressailla aiheesta.
Mitään en sillä tee ja tyhjänä se siellä möllöttää.
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Mikäs tuossa Google+:ssa niin hirvittää? Jos mailit on GMailissa, niin NSA niitä jo lueskelee ja naureskelee. Ei kai tuo G+ varsinaisesti muuta mitään enää siltä osin?

On mullakin GMail ja tää mikkisoftan "outlook", mutta en ole käyttänyt niitä koskaan. Haluan pitää sähköpostini jossain, jota voin itse hallita...
Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Mulla taas on Google+, mutta ei Gmailia ollenkaan. Toimii näinkin.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
seppot

Viesti Kirjoittaja seppot »

Miulla on G+ ja juutuupi erikseen. Aina välillä tuo yrittää niitä niputtaa, mutta tähän mennessä olen onnistunut väistelemään.
--
fotom

seppot kirjoitti:Miulla on G+ ja juutuupi erikseen. Aina välillä tuo yrittää niitä niputtaa, mutta tähän mennessä olen onnistunut väistelemään.
Miten?
seppot

fotom kirjoitti:
seppot kirjoitti:Miulla on G+ ja juutuupi erikseen. Aina välillä tuo yrittää niitä niputtaa, mutta tähän mennessä olen onnistunut väistelemään.
Miten?
Viimeksi tuo ehdotti G+ nimen käyttämisestä myös juutuubissa. Vaihtoehtoja oli kaksi. Käytän sitä koko nimeä tai keksin jonkun sopivamman nimen käyttämäni nimi-kirjainyhdistelmän tilalle. Laitoin ikkunan ruksista kiinni ja katselen videoita kuten ennenkin. Kai se taas kohta pomppaa esille. Yrittää väsyttää.

Ainoa mikä oikeasti korpeaa tuossa G+ on se kun meni pilaamaan ihan käyttökelpoisen Picasan.
--
janole
Viesti:

Viesti Kirjoittaja janole »

seppot kirjoitti:
Ainoa mikä oikeasti korpeaa tuossa G+ on se kun meni pilaamaan ihan käyttökelpoisen Picasan.
Mä olen G+:ssassa, miten se Picasan pilasi? Tiedän kyllä, että G+sassa on automaattinen kuvanparannus, mutta sen saa ruksaamalla pois käytöstä. Kiinnostaa itseäkin tietää, onko Google sörkkinyt itse Picasaakin?
Mursu_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mursu_ »

Itselläni on pari keimailitiliä joista toinen on G+:kin, tosin nykyään vähemmän siellä "pyörin". Toisella sitten vaan asialliset s-postit liikkuu ja en ole sen kautta pahemmin tuonne G+:aan mennyt. Joten en näe miksi tämä olisi hirveä ongelma, kuhan ei vaan klikkaile sit G+ tabiä.
fotom

Mursu_ kirjoitti:Joten en näe miksi tämä olisi hirveä ongelma, kuhan ei vaan klikkaile sit G+ tabiä.
Se, etten halua G+ tms. "palvelua" joka julkaisee tietojani kaiken kansan luettavaksi. Myönnän, että olen tumpelo tällä alueella ja mitä olen lueskellut varoittavia esimerkkejä FB:stä (joka lienee melko samantyyppinen paise kuin G+), pitää olla huomattavan paljon asiaan perehtynyt että osaa raksia juuri oikeat raksit. Ja että asetukset muuttuvat ilman että niistä kerrotaan kun tulee uusia "hienoja" ominaisuuksia jne.
Niin se sapettaa ja siksi koetan pysytellä mokomista erossa.
seppot

janole kirjoitti:
seppot kirjoitti:
Mä olen G+:ssassa, miten se Picasan pilasi? Tiedän kyllä, että G+sassa on automaattinen kuvanparannus, mutta sen saa ruksaamalla pois käytöstä. Kiinnostaa itseäkin tietää, onko Google sörkkinyt itse Picasaakin?
Tässä muutama syy.

"Olet hiljattain liittynyt palveluun Google+. Huomaa seuraavat muutokset Picasa-verkkoalbumeissa:

Muut käyttäjät voivat liittää nimitunnisteita jakamiisi albumeihin ja jakaa niitä muiden kanssa.
Kaikki, joiden kanssa uudet albumit jaetaan, näkevät keiden muiden kanssa albumi on jaettu.
Kun merkitset jonkun valokuvaan, he saavat asiasta ilmoituksen ja voivat nähdä valokuvan ja siihen liittyvän albumin"

Jos samalla säädän tuolin korkeutta kun katson kuvia niin siitä lähetetään sähköpostia. Tai ei ihan, mutta varovainen saa olla kun laittaa kuvia nettiin ja haluaa rajoittaa niiden näkyvyyttä vain tietylle porukalle. Miltei väkisin tulee jaettua albumi G+ puolelle ja ihan joka kerta ei ole sellaisia helmiä mitkä kannattaa koko maailmalle paljastaa. Se nyt vaan on muuttunut niin paljon siitä kun se oli pelkkä Picasa, että en tykkää.
--
paaton

Viesti Kirjoittaja paaton »

Jep, picasa oli toimiva ja hyvä. Google nyt yrittää vaan saada kaiken itselleen, eikä tule siinä onnistumaan. Flickr ja facebook on jo keksitty.

Flickr on itseasiassa aika toimiva salasanasuojattuine kansioineen, joita voi jakaa monella eri tapaa.
janole
Viesti:

Viesti Kirjoittaja janole »

seppot kirjoitti:
Jos samalla säädän tuolin korkeutta kun katson kuvia niin siitä lähetetään sähköpostia. Tai ei ihan, mutta varovainen saa olla kun laittaa kuvia nettiin ja haluaa rajoittaa niiden näkyvyyttä vain tietylle porukalle. Miltei väkisin tulee jaettua albumi G+ puolelle ja ihan joka kerta ei ole sellaisia helmiä mitkä kannattaa koko maailmalle paljastaa. Se nyt vaan on muuttunut niin paljon siitä kun se oli pelkkä Picasa, että en tykkää.
Niin no, tässä kohtaa meidän katsannot meneekin aivan nurinniskoin, sinä haluaisit jakaa nimenomaan helmiä sosiaalisessa mediassa, minä pidän helmet piirongin laatikossa. Vaikka G+ kehuu kovasti olevansa parempi yhteisöpalvelu, sen käyttäjät ei kuitenkaan eroa fb-porukasta yhtään ja siksi sinne sopii vallan hyvin hömpäksi luokittelemani kuvamateriaali. Siellä kuitenkin on kuvia niin silmittömästi ja varmasti samanaiheisia, ettei kukaan mun kuvalla siitä päiväänsä rakenna.
seppot

janole kirjoitti:Niin no, tässä kohtaa meidän katsannot meneekin aivan nurinniskoin, sinä haluaisit jakaa nimenomaan helmiä sosiaalisessa mediassa, minä pidän helmet piirongin laatikossa.
Tarkoitin lähinnä tuolla jakohommalla sitä, että jos nyt satun ottamaan kuvia vaikka hirvipeijaisista tai eläkeliiton pikkujouluista niin jotta nekin kuvat ei päätyisi G+ sivuille ikään kuin nimenomaan olisin halunnut mainostaa niin pitää harkita jokainen liike mitä kansion puolella tekee. Olen tarkoituksella tuolla G+:ssa laittanut jakoon alle 10 kuvaa. FB:n puolella enemmin, mutta en varsinaisesti helmiä sielläkään. Ihan p@askaa ei voi julkaista, että säilyy edes jonkinlainen uskottavuus valokuvauksen harrastajana.
--
Mursu_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mursu_ »

seppot kirjoitti:
janole kirjoitti:Niin no, tässä kohtaa meidän katsannot meneekin aivan nurinniskoin, sinä haluaisit jakaa nimenomaan helmiä sosiaalisessa mediassa, minä pidän helmet piirongin laatikossa.
Tarkoitin lähinnä tuolla jakohommalla sitä, että jos nyt satun ottamaan kuvia vaikka hirvipeijaisista tai eläkeliiton pikkujouluista niin jotta nekin kuvat ei päätyisi G+ sivuille ikään kuin nimenomaan olisin halunnut mainostaa niin pitää harkita jokainen liike mitä kansion puolella tekee. Olen tarkoituksella tuolla G+:ssa laittanut jakoon alle 10 kuvaa. FB:n puolella enemmin, mutta en varsinaisesti helmiä sielläkään. Ihan p@askaa ei voi julkaista, että säilyy edes jonkinlainen uskottavuus valokuvauksen harrastajana.
No ei se nyt ihan niinkään vaikeaa ole tuolla G+:ssa. Hyvin helposti saa rajattua sen kenelle ne kuvat näkyy ja kenelle ei. Kun taas fäsärissä homma menee niin että joko ne näkyy kaikille(friends, tai friends of friends ja tietty public) tai sitte ei kenelläkään. Jos haluat jakaa jonkun tietyn ryhmän kanssa niin ne pitää jakaa ns. groupin kanssa, eli joku pistää pystyssä jotain tiettyä grouppia ja sitten se täytyy jakaa sinne. Kun taas G+:ssa sulla on ne tyypit joilla haluat jakaa nii circlessä ja voi jakaa kuvan sen circlen kesken. Sanoisin että valokuvaajalle tuo G+ on parempi mutta jos haluat tavoittaa massoja niin Fäsäri.
Vastaa Viestiin