Kuva suttaantuu kun se liitetään facebookkiin tai vastaavaan
-
Kuva suttaantuu kun se liitetään facebookkiin tai vastaavaan
Elikkäs..kuva koneella todella tervävä ja kaikinpuolin mainio..olen muuttanut pikselit 1200x800 mutta silti facebookkiin liitettyäni kuva jotenkin muuttuu ja tulee hieman mössöiseksi...missähän mahtaa olla vika? kuvat menee 10tuhansien ihmisten näkyville ja olisi kiva saada kuvat samoina onlineen kun ne koneellani näyttää..
Kiitos jo etukäteen! :)
-
Re: Kuva suttaantuu kun se liitetään facebookkiin tai vastaa
Facebook pakkaa kuvat kököksi. Jos mahdollista niin lataa kuvat johonkin toiseen paikkaan ja jaa linkki facebookissa.Casa1988 kirjoitti:Elikkäs..kuva koneella todella tervävä ja kaikinpuolin mainio..olen muuttanut pikselit 1200x800 mutta silti facebookkiin liitettyäni kuva jotenkin muuttuu ja tulee hieman mössöiseksi...missähän mahtaa olla vika? kuvat menee 10tuhansien ihmisten näkyville ja olisi kiva saada kuvat samoina onlineen kun ne koneellani näyttää..
-
Käytä jotain muuta palvelua kuvan jakamiseen kuin Facebookkia. Facebook pakkaa ja pienentää kuvasi ja vie vielä julkaisuoikeudetkin kuvastasi.
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
nikon1stories.blogspot.fi
-
- Viesti:
Ei mulla ainakaan mielestäni suttaannu, liitän kuvat suoraan koneelta.Casa1988 kirjoitti:Kyseessä on ison firman facebook sivut mihin pitäisi saada kuva suoraan ilman erillisiä linkkejä..onko siihen mitään kikkaa millä sen saisi pysymään hyvä laatuisena?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
-
Facebookissahan voi kuvia ladattaessa valita, ladataanko ne "korkealla laadulla" vai ei. Tosin omien kokemusten mukaan FB kyllä suttaa kuvia jossain määrin joka tapauksessa.
Itse olen pienentänyt kuvat aika pieniksi ennen lataamista, jolloin ne näkyvät FB:n kuvankatselussa ainakin omalla ruudulla 100-prosenttisessa koossa. Joku viisaampi ehkä osaa sanoa, voisiko tällä olla jotain merkitystä yksityiskohtien toistumisen kannalta.
Itse olen pienentänyt kuvat aika pieniksi ennen lataamista, jolloin ne näkyvät FB:n kuvankatselussa ainakin omalla ruudulla 100-prosenttisessa koossa. Joku viisaampi ehkä osaa sanoa, voisiko tällä olla jotain merkitystä yksityiskohtien toistumisen kannalta.
-
Tommosta tietoa löytyy FB:n ohjeista:
Kysymys:
Miten voin varmistaa, että kuvani näkyvät mahdollisimman korkealaatuisina?
Facebookin vastaus:
Muutamme kuvien kokoa ja muotoilua automaattisesti. Jos haluat saada kuvasi näyttämään paremmilta, kokeile näitä keinoja:
Tallenna kuva JPEG-muodossa, jolla on sRGB-väriprofiili.
Muuta kuvan kokoa ennen kuvan lataamista. Tuemme näitä kokoja:
Tavalliset kuvat 720 px, 960 px, 2048 px
Kansikuvat 851 px X 315 px
Jos käytät 2048 pikselin kuvaa, muista valita myös Korkea laatu -vaihtoehto.
Vältä pakkaaminen ladatessasi kansikuvaasi varmistamalla, että tiedostokoko on alle 100 kt.
Tämä minun (allekirjoittaneen) oma huomio vielä lisäksi. Käytä terävöintiä maltilla tai ei ollenkaan.
Kysymys:
Miten voin varmistaa, että kuvani näkyvät mahdollisimman korkealaatuisina?
Facebookin vastaus:
Muutamme kuvien kokoa ja muotoilua automaattisesti. Jos haluat saada kuvasi näyttämään paremmilta, kokeile näitä keinoja:
Tallenna kuva JPEG-muodossa, jolla on sRGB-väriprofiili.
Muuta kuvan kokoa ennen kuvan lataamista. Tuemme näitä kokoja:
Tavalliset kuvat 720 px, 960 px, 2048 px
Kansikuvat 851 px X 315 px
Jos käytät 2048 pikselin kuvaa, muista valita myös Korkea laatu -vaihtoehto.
Vältä pakkaaminen ladatessasi kansikuvaasi varmistamalla, että tiedostokoko on alle 100 kt.
Tämä minun (allekirjoittaneen) oma huomio vielä lisäksi. Käytä terävöintiä maltilla tai ei ollenkaan.