Lofoten i Norge
-
Lofoten i Norge
Terveisiä Lofooteilta. Täytyy sanoa että mä jäin kerralla koukkuun...ei tarvi miettiä mihin seuraava matka suuntautuu. Paljon jäi vielä ihmeteltävä ja kuvattavaa kun aika oli rajallinen ja sää sekä valaistus ei aina osunut kohdalleen.
Pahoittelen kuvien määrää.
Pahoittelen kuvien määrää.
-
Re: Lofoten i Norge
Niinkuin moni muukin Norjan maisemiin. Paikanpäällä vaan paljon jylhemmät maisemat!puuhapete kirjoitti:Terveisiä Lofooteilta. Täytyy sanoa että mä jäin kerralla koukkuun...
-
Näin on. Kuvien kautta ei valitettavasti pysty välittämään kokonaan sitä jylhyyttä mitä paikanpäällä koki. Siellä tunsi itsensä pieneksi.P V kirjoitti:Niinkuin moni muukin Norjan maisemiin. Paikanpäällä vaan paljon jylhemmät maisemat!puuhapete kirjoitti:Terveisiä Lofooteilta. Täytyy sanoa että mä jäin kerralla koukkuun...
-
Lofoten i Norge
Onko kuvat lofooteilta raakakuvia kun kaikki kuvausvirheet on tallella kromaattista aberraatiota myöten, vai onko kakkulana ollut joku suttulasi tai suotimena koskispullon pohja ??
-
Kromaattinen aberraatio on varmasti läsnä kun on aika pienellä aukolla kuvailtu. Mitä muita kuvausvirheitä haluaisit tuoda esiin?faija45 kirjoitti:Onko kuvat lofooteilta raakakuvia kun kaikki kuvausvirheet on tallella kromaattista aberraatiota myöten, vai onko kakkulana ollut joku suttulasi tai suotimena koskispullon pohja ??
-
-
-
Kiitos paljon! Hyvä jos on näkyvissä kehittymisen merkkejä meikäläisen maisemakuvaamisessa....se on yllättävän vaikea kuvaamisen osa-alue vaikka äkkiseltään luulisi että helppoa kun saa rauhassa asetella ja hieroa ennen sulkimen painamista.fireisland kirjoitti:Hyvä setti. Kyllähän siitä Puuhiksestakin maisemakuvaaja vaan ulos kuoriutuu! Joissakin kuvissa olisin itse kaivanut ylös varjoja, mutta komia ja jylhä meininki.
-
- Viesti:
Hienoja kuvia ja erityisesti kuvasi nousi massasta hyvillä kompositioilla. Kaikissa kuvissa on hyvin syvyyttä ja mukavasti olet tasapainoitellut etu-, keski- ja taka-alan mielenkiinnon kohteiden välillä.
Teknisesti ei ole mielestäni mitään valittamista. Menisi jo usean kuvan photoshop kikkailuksi jos haluaisi poistaa pienen aukon tuomaa laadun pudotusta.Itse ainakin tykkään mieluummin katsella teknisesti realistisia maisemakuvia kun photoshoptuotoksia.
Ja ainakaan omalla kalibroidulla macbook prolla tummat sävyt ovat kohdallaan.
Teknisesti ei ole mielestäni mitään valittamista. Menisi jo usean kuvan photoshop kikkailuksi jos haluaisi poistaa pienen aukon tuomaa laadun pudotusta.Itse ainakin tykkään mieluummin katsella teknisesti realistisia maisemakuvia kun photoshoptuotoksia.
-
Kiitos! Juuri etualan käyttö ja sitä kautta syvyyden saaminen kuviin oli se asia mikä oli "kirkkaimpana" mielessä aina kun hahmottelin etsimen takaa maisemia. Sommittelussa yritin pitää ihan ne yksinkertaisimmat perusteet mielessä...kultaiset leikkaukset sun muut.Markku N kirjoitti:Hienoja kuvia ja erityisesti kuvasi nousi massasta hyvillä kompositioilla. Kaikissa kuvissa on hyvin syvyyttä ja mukavasti olet tasapainoitellut etu-, keski- ja taka-alan mielenkiinnon kohteiden välillä.
-
- Viesti:
-
Kiitoksia vaan kaikille.
Vielä tuohon faija45:n kritiikkiin: Suurin osa kuvattu aukolla f22 ja käsittelin kuvat Lightroomin normiasetuksilla eli en koskenut terävyys ja CA säätimiin lainkaan kun normaalisti isommilla aukoilla ei ole ollut tarvetta. Kävin kuvat läpi uudelleen terävöintiä lisäten ja CA-säädintä käyttäen niin täytyy myöntää faija45:n kritiikin ihan aiheelliseksi. En jaksa kuitenkaan niitä uudelleenkäsiteltyjä postata tänne vaan näillä mennään.
Vielä tuohon faija45:n kritiikkiin: Suurin osa kuvattu aukolla f22 ja käsittelin kuvat Lightroomin normiasetuksilla eli en koskenut terävyys ja CA säätimiin lainkaan kun normaalisti isommilla aukoilla ei ole ollut tarvetta. Kävin kuvat läpi uudelleen terävöintiä lisäten ja CA-säädintä käyttäen niin täytyy myöntää faija45:n kritiikin ihan aiheelliseksi. En jaksa kuitenkaan niitä uudelleenkäsiteltyjä postata tänne vaan näillä mennään.
-
Kyllä näyttö on ihan säädöissän, jätin tummaa päätä ihan tarkoituksella hiukan tukkoon (varsinkin vastavalokuvissa)ettei kuvat näyttäisi liikaa käsitellyiltä. Säätövaraa shadows säätimessä olisi kyllä reilusti.Aegean kirjoitti:Hienoja kuvia ovat. Säteilevät sellaista ikiaikaista fiilinkiä, jonka voi tavoittaa vain Lofooteilla!
Sellainen kysymys, että onko mun IPS-näyttö vähän huonosti säädetty, vai ovatko nuo kuvat tummasta päästä hieman tukkoisia???
-
On näissä aika raskas tunnelma... kuvat eivät olet tukossa kaikkein tummimmasta päästä, vaan jostain sen jälkeen. Jotenkin. Tulee mieleen, että harmaan sään raskautta on jotenkin kompensoitu... ja osittain onnistuttu, osittain ei :)puuhapete kirjoitti:Kyllä näyttö on ihan säädöissän, jätin tummaa päätä ihan tarkoituksella hiukan tukkoon (varsinkin vastavalokuvissa)ettei kuvat näyttäisi liikaa käsitellyiltä. Säätövaraa shadows säätimessä olisi kyllä reilusti.Aegean kirjoitti:Hienoja kuvia ovat. Säteilevät sellaista ikiaikaista fiilinkiä, jonka voi tavoittaa vain Lofooteilla!
Sellainen kysymys, että onko mun IPS-näyttö vähän huonosti säädetty, vai ovatko nuo kuvat tummasta päästä hieman tukkoisia???
Pari sommittelullisesti hyvää ja maukasta maisemaa löytyy!
--------
Aves!
Aves!
-
-
?? Lievä alivalotus, harmaa keli --> yleinen sävyttömyys ja tukkoisuus tummassa päässä ja ihan mustaa kuvissa ei ole paljoa.puuhapete kirjoitti:?? Selittäisitkö miten tällainen voi olla mahdollista?Sakke_K kirjoitti:kuvat eivät olet tukossa kaikkein tummimmasta päästä, vaan jostain sen jälkeen.
--------
Aves!
Aves!
-