Kuinka saada keskelle sommitellusta kuvasta mielenkiintoinen? Voiko toimia muuten kuin symmetrisissä kuvissa? Mitä antia/ajatuksia DC-nettiläisillä?
Tässä oma yritykseni tältä illalta:
Spider in the middle by Palosaari, on Flickr
Teema: Keskeissommittelu
-
-
Ittellä tulee helposti mieleen ihan vaan semmonen perus pulliaisen kuva jos on vaikka joku kukka keskellä ruutua. Mutta en kyllä itse saisi parempaa kuvaa esimerkiksi tuommosesta kukasta jonka olet kuvannut. Itselläni on sen verta ahdas mielikuvitus etten pysty loihtimaan mitään itseäni tyydyttävää kuvaa jostain vähän mitättömämmästä kuvasta. Ehkä jos sommittelisin keskelle jotain ihan normaalia kohdetta, niin käyttäisin aika tiukkaa rajausta. Kuten tässä:
Pulling some Wood by Miska Suoreijus, on Flickr
Mutta ehkä osaavammat osaisi jakaa kokemuksia "epäsymmetrisistä" keskisommittelukuvista.
Mutta Kuvissa joissa on edes jonkunlaisia suoria viivoja johonkin suuntaan, mielestäni toimii keskisommittelu oikein mukavasti. Olen huomannut tykkääväni mahdollisimman symmetrisistä kuvista. Esim tässä kuvassani häritsee aivan julmettomasti se kun tuo laiva ei ole ihan täysin suorassa kuvaajaan nähden... Mutta aina ei voi voittaa.
L O T T A by Miska Suoreijus, on Flickr
Pulling some Wood by Miska Suoreijus, on Flickr
Mutta ehkä osaavammat osaisi jakaa kokemuksia "epäsymmetrisistä" keskisommittelukuvista.
Mutta Kuvissa joissa on edes jonkunlaisia suoria viivoja johonkin suuntaan, mielestäni toimii keskisommittelu oikein mukavasti. Olen huomannut tykkääväni mahdollisimman symmetrisistä kuvista. Esim tässä kuvassani häritsee aivan julmettomasti se kun tuo laiva ei ole ihan täysin suorassa kuvaajaan nähden... Mutta aina ei voi voittaa.
L O T T A by Miska Suoreijus, on Flickr