Sumuisia otoksia

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Vastaa Viestiin
puuhapete

Sumuisia otoksia

Viesti Kirjoittaja puuhapete »

Mereltä nousi äkillisesti sankka sumu. Päätin lähteä katselemaan maisemia. Kuvat eivä liity mitenkään toisiinsa, en vain viitsinyt jokaiselle erikseen topikkia laittaa...

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
*Valokuvaeversti Suur-Sawon valokuvamarsalkka Spegen armollisella ylennyksellä*

www.hvahamaa.com
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Aegean

Viesti Kirjoittaja Aegean »

Tuo "merikäärme" on tosi hieno, Kalevalais-henkinen kuva! Tykkään!

Samaten maalaismaisema. Itse olisin ehkä hiukan enemmän avannut ladon seinän ja tien vasemman reunan ruohikon sävyjä vaaleaan suuntaan. Mutta herkkua tämä on näinkin.

Pakko sanoa sama mitä aikaisemmin; hyvistä kuvista saa aina inspiraatiota. Sumua odotellessa :-)
kuvahemmo

Viesti Kirjoittaja kuvahemmo »

Kyllähän kuvat liittyvät toisiinsa. Ja ihan hyvin liittyvätkin
puuhapete

Kiitoksia.

www.hvahamaa.com
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

Aivan kivoja. Kokeile eri tapoja miten sumuun saa sävykkyyttä. Tehostaisi vaikutelmaa ilman, että kuvasta tulee ylikäsitellyn oloisia.

Ekassa kuvassamuuttaisin kuvasuhdetta kroppaamalla taivasta vähän. Siis klassisia sommittelusääntöjä mukaillen. Viimeisessä kuvassa häiritsee kirkkoa kohti sivulta työntyvät risut. Tulee mieleen, että onko kyseessä vahinko vaiko harkittu kauhuefekti. Sinänsä kirkko pehmenee sumussa mukavasti.
puuhapete

nomad kirjoitti:Aivan kivoja. Kokeile eri tapoja miten sumuun saa sävykkyyttä. Tehostaisi vaikutelmaa ilman, että kuvasta tulee ylikäsitellyn oloisia.

Ekassa kuvassamuuttaisin kuvasuhdetta kroppaamalla taivasta vähän. Siis klassisia sommittelusääntöjä mukaillen. Viimeisessä kuvassa häiritsee kirkkoa kohti sivulta työntyvät risut. Tulee mieleen, että onko kyseessä vahinko vaiko harkittu kauhuefekti. Sinänsä kirkko pehmenee sumussa mukavasti.
Kiitoksia kommentista.

Itse ajattelin että tämä onkija on kultaisessa leikkauksessa ja horisontti ei ole keskellä...mitä en ottanut huomioon sommittelussa?

Miten noita sävyjä saisi sumusta niin ettei kuva näyttäisi käsitellyltä?

www.hvahamaa.com
nomad

puuhapete kirjoitti: Itse ajattelin että tämä onkija on kultaisessa leikkauksessa ja horisontti ei ole keskellä...mitä en ottanut huomioon sommittelussa?
Olisin itse hakenut voimakkaampaa jännitettä ja samalla katseen suuntautumista enemmän pitkin aallonmurtajan linjaa. Toki makuasioita.
puuhapete kirjoitti:Miten noita sävyjä saisi sumusta niin ettei kuva näyttäisi käsitellyltä?
Pelleilin itse äskettäin sumukuvien kanssa. Sumu reagoi herkästi pieniin muutoksiin clarityssä ja käyrässä, mutta myös valkotasapainossa. Mutta tämä on enemmän teknistä laatua oleva kommentti. Toisinaan sumuunkin on kuitenin mukava saada semmoista "möyheyttä".

PS Onkijasta sinänsä pointsit. Joku hahmo antaa usein maisemalla sen viimestelyn mitä kaivataan.
puuhapete

nomad kirjoitti:
puuhapete kirjoitti: Itse ajattelin että tämä onkija on kultaisessa leikkauksessa ja horisontti ei ole keskellä...mitä en ottanut huomioon sommittelussa?
Olisin itse hakenut voimakkaampaa jännitettä ja samalla katseen suuntautumista enemmän pitkin aallonmurtajan linjaa. Toki makuasioita.
Rajaa toi eka kuva oman maun mukaan ja laita tähän ketjuun. Mielenkiinnosta että oppii uusia näkökulmia....

www.hvahamaa.com
nomad

Nyt kun katson kuvia uudelleen, niin 2 vaikuttaa oikein kivalta. Abstraktiuteen asti simppeli.
puuhapete kirjoitti: Rajaa toi eka kuva oman maun mukaan ja laita tähän ketjuun. Mielenkiinnosta että oppii uusia näkökulmia....
Tein tämmöisen. Tavasta meni ehkä vähän liikaakin, mutta halusin ajatusta demota. Jyrkensin kuvaa vähän ja muutin valkotasapainoakin, mutta isoa muutosta sumun näkymiseen ei tule. Oikeastaan nämä säätöt vaatisivat raw:n.

Kuva
referee

Viesti Kirjoittaja referee »

Ykkönen ja kakkonen, tykkään!
Vastaa Viestiin