Sling strapit?

Jollei löydy muuta lokeroa, niin tänne. Aiheen on kuitenkin jotenkin liityttävä kuvaukseen.
mremonen
Viesti:

Sling strapit?

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Kokemuksia? Kommentteja?

Kyse siis näistä härpättimistä.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Tämä löytyy, mutta eipä osaa vertailla ja aika vähän aikaa ollut käytössä: http://www.blackrapid.com/products/curve

Kävellessä OK, pyörällä ajaessa sais olla lisähihna joka pitäis kameran paremmin paikoillaan kun jarruttaa. Repun kanssa ei tietenkään oikein toimi, siihen käyttöön vois olla joku samantyylinen systeemi myös.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
rnyholm

Viesti Kirjoittaja rnyholm »

Minulla on vallan käytössä tuollainen ja olen tosi tyytyväinen. Sitä pystyy pidentämään (ja päinvastoin) kun tulee talvi ja tarvitsee lisäpituutta vaatetuksen takia. Sellainen malli missä on molempiin suuntiin voisi olla parempi jos on kaksi kameraa.
Ominaisuus kun kamera liukuu hihnaa pitkin on erittäin toimiva mielestäni ja ei jää jumiin vaan toimii.
pakotila

Viesti Kirjoittaja pakotila »

Hankin itse halpiksen ebaysta. Merkki on Caden, jota Digitarvike myi ainakin jossain vaiheessa.

Tuote on samankaltainen kuin linkissä.

http://www.ebay.com/itm/CADEN-Camera-Qu ... 720795[url]

Ainoa huono puoli on, että tuo ruuvi pitää ottaa pois, jos haluaa laittaa Arca-swiss-jalustalevyn pohjaan. Blackrapidin ruuvi taitaa olla sellainen matala malli, jonka kanssa homma voisi onnistuakin.[/url]
Hannu KH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Ykköskamerassa on OP-Tech hihna ja tapahtumia kuvatessa kakkosrunko roikkuu BlackRapidilla.
Studiossa otan OP-Tecin pikalukoista irti.

Alkuperäishihnat on kidutusta ja ilman ei voi olla.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
mremonen
Viesti:

Onko Op/techin sling strapista kokemuksia. Hannullako on sellainen vai normi-hihna? Löysin himasta Op/techin vanhan hihnan, jonka saisi kympillä konvertoitua sling strapiksi. Jos siitä on mihinkään, pääsisi (kerrankin) halvalla.
kribe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kribe »

Toimii:

http://dx.com/p/caden-quick-rapid-shoul ... ack-151980

Ja tuon alkuperäisen kiinnityspalikan kun vielä korvaa tuolla:

http://dx.com/p/i-1-1-4-quick-strap-lin ... ver-186941
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
Hannu KH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

mremonen kirjoitti:Onko Op/techin sling strapista kokemuksia. Hannullako on sellainen vai normi-hihna? Löysin himasta Op/techin vanhan hihnan, jonka saisi kympillä konvertoitua sling strapiksi. Jos siitä on mihinkään, pääsisi (kerrankin) halvalla.
Op/Tecin normihihna mulla. Kiva joustava systeemi, ja pikalukot oli tärkein syy etsiä alkuperäiselle vaihtoehtoja.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
Oner

Viesti Kirjoittaja Oner »

Blackrapidia on itsellä ja monella (yli 10) tutulla käytössä, lähes kaikki mallit kokeiltu. Hihnan hankinnan jälkeen ei enään oo ollu niska niin jumissa, ja kulkee työkalukin näppärästi kyljellä tapahtumissa vaativissakin tilanteissa.

Oma hihna on RS-4, lisäksi välillä ollut käytössä DR-1 / DR-2, kun on ollut tilanteita että tarvii 2 runkoa mukaan roikkumaan. Oikein säädettynä toimii imo. myös oikein hyvin repun kanssa, riippuen toki repusta.

Toiminut oikein luotettavasti, omien ja kavereiden kokemuksien mukaan ei kyllä isompaa pahaa sanottavaa moisista ole. Hihnan pituus saattaa löystyä jonkinverran ajan saatossa, mutta se on nopea säätää/kiristää takaisin sopivan lyhyeksi, ettei heilu liikaa....

Fakta on että laatu maksaa... ja en kyllä minkään halpishihnan/lenkkien varaan uskaltaisi kalustoa enään nykyisellä arvollaan ripustaakkaan. :)
Nikonisti.
Instagram: @henrijuvonen http://instagram.com/henrijuvonen/
Home: http://www.henrijuvonen.com
itu

Viesti Kirjoittaja itu »

OP/Techin ainut ongelma on pystykuvaus. Kun hihna on vain oikeasta korvasta kiinni, remmi tulee helposti etsimen eteen. Muuten slingi on hyvä ja mukava.
mremonen
Viesti:

itu kirjoitti:OP/Techin ainut ongelma on pystykuvaus. Kun hihna on vain oikeasta korvasta kiinni, remmi tulee helposti etsimen eteen. Muuten slingi on hyvä ja mukava.
Niinpä. Itse ratkaisin sen hankkimalla erillisen kiinnikkeen kameran pohjaan. Aiheesta jorinat blokissa. Tällä hetkellä olen tyytyväinen lopputulokseen.
jiihaa2

Viesti Kirjoittaja jiihaa2 »

Mulla on sellanen digitarvikkeesta ostettu versio jossa on neopreenia se olkapehmuste (vissiin tää http://www.digitarvike.fi/caden_quick_s ... p_for_dslr). Tämä ominaisuus on mielestäni tosi hyvä ja hihna sitä myöden mukava. Ruuvailen sen kiinni aina kun kameraa tarvii kantaa jossain, D800+50-500 on suurin paketti joka siinä roikkuu ja no prob.

Heikkoutena tuossa hihnassani on kiinnitys. Siinä oleva karbiinihaka luistaa kiinnityslevyn lenkissä hiukka nahkeasti, ja jää välillä väärään asentoon. Toinen heikkous on kiinnitysruuvia levyssä kiinni pitävä sokka, joka tipahtaa irti säännöllisesti ruuvia avattaessa. Erittäin käyttökelpoinen värkki näistä puutteista huolimatta.
AceFin

Viesti Kirjoittaja AceFin »

En tiedä tarvitseeko ketjun aloittaja enää hihnaa, mutta itse tilasi keväällä ebaystä tälläisen hihnan. Sama hihna kuin ylempänä linkattu digitarvikkeen hihna, mutta tajuttoman paljo halvempi ja omasta mielestä parempi kiinnitys kameraan.
mremonen
Viesti:

^Eipä tarvitse ei enää, kuten blokissani jo jorisin. Mutta voihan tähän silti postailla noita eri vaihtoehtoja.

Mulla valinnassa meni ehkä laatu (tai sen kuvitelma) tuon hinnan edelle. Saattaahan tuossa kuitenkin roikkua helposti viiden tonnin edestä tavaraa yhden ruuvin varassa.
alsalus

Viesti Kirjoittaja alsalus »

Tää on mun mielestä kanssa ihan asiallisen oloinen päällisin puolin, ja halpa:

http://www.ebay.com/itm/New-Quick-Rapid ... 19dd025c56

Ostaisin varmaan ton jos haluaisin retuuttaa kameraa olalla.
jiihaa2

Viesti Kirjoittaja jiihaa2 »

AceFin kirjoitti:En tiedä tarvitseeko ketjun aloittaja enää hihnaa, mutta itse tilasi keväällä ebaystä tälläisen hihnan. Sama hihna kuin ylempänä linkattu digitarvikkeen hihna, mutta tajuttoman paljo halvempi ja omasta mielestä parempi kiinnitys kameraan.
Heh, tänks. Ostan kohta 2 lisää kun on niin halpoja :)

Ruuvi on ruuvi, ja tuon hihnan konstruktion kanssa ei ainakaan toistaiseksi ole ollut mitään epäilyksiä luotettavuuden suhteen.
jpyykone

Viesti Kirjoittaja jpyykone »

jiihaa2 kirjoitti:
AceFin kirjoitti:En tiedä tarvitseeko ketjun aloittaja enää hihnaa, mutta itse tilasi keväällä ebaystä tälläisen hihnan. Sama hihna kuin ylempänä linkattu digitarvikkeen hihna, mutta tajuttoman paljo halvempi ja omasta mielestä parempi kiinnitys kameraan.

Ruuvi on ruuvi, ja tuon hihnan konstruktion kanssa ei ainakaan toistaiseksi ole ollut mitään epäilyksiä luotettavuuden suhteen.
Kiitokset täältäkin hyvästä vinkistä, itsekin tilasin 2 kpl noita. Jonkun aikaa ollut tollasen hankinta takaraivossa mutta jäänyt aina hommaamatta kun ei järki ole antanut maksaa 40-50€ pelkästä hihnasta. Nuo on vähintäänkin kohtuullisen hintaisia :)
jpyykone

Viesti Kirjoittaja jpyykone »

jiihaa2 kirjoitti:

***EDIT: Tupla.
Koestaja

Viesti Kirjoittaja Koestaja »

jpyykone kirjoitti:
jiihaa2 kirjoitti:

Kiitokset täältäkin hyvästä vinkistä, itsekin tilasin 2 kpl noita. Jonkun aikaa ollut tollasen hankinta takaraivossa mutta jäänyt aina hommaamatta kun ei järki ole antanut maksaa 40-50€ pelkästä hihnasta. Nuo on vähintäänkin kohtuullisen hintaisia :)
Kiitokset täältäkin, pistin tilaten :).

Tänä kesänä ois moista kaivannu kun kuvasi sekasin GR:n ja K-5:n kanssa.
Pentax/Ricoh
Munt

Viesti Kirjoittaja Munt »

Kertokaas vielä mitä osia kannattaisi kasata yhteen, kun kamerassa on aina kiinni arca yhteensopiva kiinnitysalusta (plate) pohjassa ja siihen saisi tällaisen kainalohihnan kiinni vain ostamalla irtonaisen arca sopivan clampin, kuten tässä:

http://enthusiastphotographer.com/2011/ ... -solution/

Mutta... miten estää kameran tai teleobjektiivin putoaminen, jos joku osa pettää ja hihna on kiinni vaikkapa 300 millisen jalustapannassa olevassa arca pikalevyssä?
Jotenkin mietityttää siinä vaiheessa, kun setti painaa jotain 3-4 kiloa ja sen kanssa pitää hyppiä kiveltä toiselle rannoilla tai ylittää rivakasti ojia.
Nyt siis sekä kamerassa, että telessä on molemmissa arca levyt samanaikaisesti tai toisessa tilanteessa vain kameran pohjasta voidaan kiinnittää tavara roikkumaan. Eli mistä hoitaa sujuvasti varmistukset (ja millä osilla), jotta ensimmäisen ruuvin pettäessä ei kuulu ikävää kolinaa jaloista? :)

..
Vastaa Viestiin