Elements 11 vai CS6
-
Elements 11 vai CS6
Kauhee pähkäily laittaisko CS6 vai Elements 11:en???
Tällä hetkellä käytössä LR5, mutta kun tykkään käpistellä vähän enemmän ja olen käyttänyt CS6:sta (tunnustetaan..."pitkällä trial-sopimuksella") tähän saakka mutta nyt pitäisi ostaa ihan aito lisenssi.
Olen yrittänyt tutkailla noiden kahden eroja mutta ennenkuin teen päätöstä niin kysynkin teiltä arvon dc-netin heimo, mitä sellaisia ominaisuuksia CS6:ssa on mitä ehdottomasti jäisi kaipaamaan jos laittaisi Elementsin?
Käyttö on kuvankäsittelyä...en siis harrasta mitään grafiikan tekoa tai muuta sellaista..
Tällä hetkellä käytössä LR5, mutta kun tykkään käpistellä vähän enemmän ja olen käyttänyt CS6:sta (tunnustetaan..."pitkällä trial-sopimuksella") tähän saakka mutta nyt pitäisi ostaa ihan aito lisenssi.
Olen yrittänyt tutkailla noiden kahden eroja mutta ennenkuin teen päätöstä niin kysynkin teiltä arvon dc-netin heimo, mitä sellaisia ominaisuuksia CS6:ssa on mitä ehdottomasti jäisi kaipaamaan jos laittaisi Elementsin?
Käyttö on kuvankäsittelyä...en siis harrasta mitään grafiikan tekoa tai muuta sellaista..
-
Lista on pitkä...
Elementsistä on riisuttu asioita, joita Photoshopissa on (64bit tuki, content aware fill, curves jne.) , mutta vastaavasti Elementsiin on lisätty kotikäyttäjille tarkoitettuja lisukkeita kuten kortti-ja kalenteritemplateja.
Täältä löytyy ainakin yksi vertailu:
http://prodesigntools.com/difference-be ... troom.html
On tietty ihan käyttötarpeista kiinni, kumpiko on parempi. Ja hinnassahan on myös jonninverran eroa.
Täältä löytyy ainakin yksi vertailu:
http://prodesigntools.com/difference-be ... troom.html
On tietty ihan käyttötarpeista kiinni, kumpiko on parempi. Ja hinnassahan on myös jonninverran eroa.
-
Curvesilla en tee mitään...ne hoidan LR:llä, mutta toi objektien poisto kuvasta on sellainen minkä vuoksi tulee CS6:ta ikävä vaikka LR5 yrittääkin antaa jonkinmoista työkalua siihen. Miten tossa Elementsissä hoituu objektien poisto kuvasta? Onko siinä yhtään kehittyneempi työkalu kuin LR5:ssa?
Entäs syvääminen ja ja monen kuvan yhdistely? Onko Elementsissä jätetty jotain siihen liittyvää pois mitä CS6:ssa on?
Miten toi 64 bittisen tuen puuttuminen näkyy käytännössä?
Kiitoksia etukäteen vaivannäöstä jos viitsitte valaista tiedonjanoista..
Entäs syvääminen ja ja monen kuvan yhdistely? Onko Elementsissä jätetty jotain siihen liittyvää pois mitä CS6:ssa on?
Miten toi 64 bittisen tuen puuttuminen näkyy käytännössä?
Kiitoksia etukäteen vaivannäöstä jos viitsitte valaista tiedonjanoista..
-
Olin ihan unohtaa ton opiskelijaversion hinnoittelun adobella. Lueskelin adoben sivuilta seuraavaa:
Kelpoisuus
Kuka saa ostaa ja käyttää Adoben Student and Teacher Edition -versioita?
Seuraavat henkilöt ovat oikeutettuja käyttämään Adoben Student and Teacher Edition -versioita:
• Yliopisto- ja korkeakouluopiskelijat – opiskelijat korkeamman asteen opetusministeriön hyväksymässä
julkisessa tai yksityisessä korkeakoulussa tai yliopistossa (mukaan lukien ammattikorkeakoulu), jonka tutkinnon suoritukseen tarvitaan vähintään kaksi vuotta täysipäiväistä opiskelua.*
Ovatko osa-aikaiset opiskelijat ja opettajat oikeutettuja hankkimaan Student and Teacher Edition -versioita?
Kyllä, jos he ovat oikeutettuja yllä mainittujen ehtojen mukaisesti.
Olen aloittamassa ammattikorkeakouluopintoja elokuussa. Koulutus on monimuotokoulutusta jossa itse koulun penkillä ei olla kuin 5 päivää kuukaudessa, mutta opiskelen silti päätoimisesti ja koulutus on tutkintoon tähtäävä ja kestää 3,5 vuotta.
Kysymys kuuluu olenko oikeutettu tuohon opiskelijalisenssiin vai en?
Kelpoisuus
Kuka saa ostaa ja käyttää Adoben Student and Teacher Edition -versioita?
Seuraavat henkilöt ovat oikeutettuja käyttämään Adoben Student and Teacher Edition -versioita:
• Yliopisto- ja korkeakouluopiskelijat – opiskelijat korkeamman asteen opetusministeriön hyväksymässä
julkisessa tai yksityisessä korkeakoulussa tai yliopistossa (mukaan lukien ammattikorkeakoulu), jonka tutkinnon suoritukseen tarvitaan vähintään kaksi vuotta täysipäiväistä opiskelua.*
Ovatko osa-aikaiset opiskelijat ja opettajat oikeutettuja hankkimaan Student and Teacher Edition -versioita?
Kyllä, jos he ovat oikeutettuja yllä mainittujen ehtojen mukaisesti.
Olen aloittamassa ammattikorkeakouluopintoja elokuussa. Koulutus on monimuotokoulutusta jossa itse koulun penkillä ei olla kuin 5 päivää kuukaudessa, mutta opiskelen silti päätoimisesti ja koulutus on tutkintoon tähtäävä ja kestää 3,5 vuotta.
Kysymys kuuluu olenko oikeutettu tuohon opiskelijalisenssiin vai en?
-
-
Myös opettaja voi ostaa softan opiskelijalisenssillä.
380e ei ole aivan kohtuuton hinta CS6:sta. Pitäisiköhän hankkia sellainen... Jos ei muuta niin tulevaisuuden varalle, tässähän on se pilvimuutos nyt esillä.
Toisaalta tämmöiselle Photarin satunnaiskäyyttäjälle toimisi sekin jos voisi vain maksaa pilvisoftan käyttökerroista tai hommata lisenssin esimerkiksi päiväksi tai viikoksi. Minulla menee aina välillä viikkoja etten Elementsiä edes avaa.
380e ei ole aivan kohtuuton hinta CS6:sta. Pitäisiköhän hankkia sellainen... Jos ei muuta niin tulevaisuuden varalle, tässähän on se pilvimuutos nyt esillä.
Toisaalta tämmöiselle Photarin satunnaiskäyyttäjälle toimisi sekin jos voisi vain maksaa pilvisoftan käyttökerroista tai hommata lisenssin esimerkiksi päiväksi tai viikoksi. Minulla menee aina välillä viikkoja etten Elementsiä edes avaa.
-
nomad kirjoitti:Myös opettaja voi ostaa softan opiskelijalisenssillä.
Joo se on vähän kaksipiippuinen juttu tää lisenssipolitiikka ja yleensä koko päivittämisrumba....toisaalta joskus tuntuu järjettömältä (niin kaluston kun softien osalta) tää jatkuva päivittäminen, mutta toisaalta ei kuitenkaan haluaisi pudota "kehityksen" kelkastakaan. Ja kyllä ne esim. adobella osaa hyvin vedellä naruista että kuluttajat pysyvät koukussa.
Sen vuoksi jos pelkästään harrastaa tätä hommaa niin jos nyt en kehoita siihen niin ainakin ymmärrän sen että houkutus piratismiin on kova.