Superzoom-kamera liikkuvan kohteen video- ja valokuvaukseen?
-
Superzoom-kamera liikkuvan kohteen video- ja valokuvaukseen?
Olen katsellut jo pitkään sopivaa superzoom-kameraa tarkoituksena kuvata pääasiassa lapsen ratalaskua ja freestyle-hyppyjä sekä videona että valokuvina.
Olen tullut siihen tulokseen, että jompi kumpi näistä kameroista olisi sopiva vaihtoehto tähän hommaan.
Panasonic Lumix DMC-FZ20
tai
Canon Powershot SX50 HS
Olen lukenut löytämäni testit ja kommentit, mutta en ole päässyt oikein ymmärrykseen siitä kumpi kyseiseistä kameroista olisi parempi nimenomaan tähän käyttötarkoitukseen?
Canonissa kiinnostaisi pidempi ulottuvuus, vähän halvempi hinta ja Canon merkkinä. Toisaalta taas Panasonicin puolesta taitaa puhua parempi valovoima, jos olen käsittänyt sen merkityksen oikein myös liikkuvan kohteen kuvaamisessa.
Olisin todella kiitollinen kaikesta avusta valintaan liittyen!
Sen tiedän, että järkkärillä saisin varmasti parempia kuvia, mutta hintaluokka rajoittaa valintaa. Lisäksi olen ollut ymmärtävinäni, että yllä mainittujen superzoomien video-ominaisuudet voisivat olla jopa useita järkkäreitä paremmat.
Olen tullut siihen tulokseen, että jompi kumpi näistä kameroista olisi sopiva vaihtoehto tähän hommaan.
Panasonic Lumix DMC-FZ20
tai
Canon Powershot SX50 HS
Olen lukenut löytämäni testit ja kommentit, mutta en ole päässyt oikein ymmärrykseen siitä kumpi kyseiseistä kameroista olisi parempi nimenomaan tähän käyttötarkoitukseen?
Canonissa kiinnostaisi pidempi ulottuvuus, vähän halvempi hinta ja Canon merkkinä. Toisaalta taas Panasonicin puolesta taitaa puhua parempi valovoima, jos olen käsittänyt sen merkityksen oikein myös liikkuvan kohteen kuvaamisessa.
Olisin todella kiitollinen kaikesta avusta valintaan liittyen!
Sen tiedän, että järkkärillä saisin varmasti parempia kuvia, mutta hintaluokka rajoittaa valintaa. Lisäksi olen ollut ymmärtävinäni, että yllä mainittujen superzoomien video-ominaisuudet voisivat olla jopa useita järkkäreitä paremmat.
-
Re: Superzoom-kamera liikkuvan kohteen video- ja valokuvauks
Tarvitsetko noihin superzoomin pitkää teleulottuvuutta? Mielestäni et. Laadukas konventionaalinen pokkari olisi varmaan parempi jos järkkäriä et halua.Maisku kirjoitti:Olen katsellut jo pitkään sopivaa superzoom-kameraa tarkoituksena kuvata pääasiassa lapsen ratalaskua ja freestyle-hyppyjä sekä videona että valokuvina.
-
Liikkuviin kohteisiin canonin ulottuvuus on turha, sillä pitkällä telepäässä pelkästään ilman jalustaa kuvaaminen on lähes mahdotonta muuten kuin kirkkaassa valossa. Kumpikin mainitsemasi kamera taitaa soveltua suht heikosti kaipaamaasi käyttöalueeseen. Vauhdin kuvaamista ei taida olla helppoa hoidella halvalla. Valovoimasta on tosiaan iloa, siksi pana noista kahdesta olisi oma valintani.
-
Mitä itse olen lukenut vertailuja ja käyttäjien kokemuksia, niin Canon SX50 HS vahvuudet ovat oikeastaan vain pidempi zoomi ja halvempi hinta. Jotain erikoisempaa kikkailua voi olla myös mahdollista tehdä CHDK-tuen ansiosta eli Canon kameroilla on laaja yhteisö, jotka näpertävät kaikenlaisia ominaisuuksia kameran ohjelmistoon.
Panasonic tekee parempaa kuvaa, parempi elektroninen etsin, parempi videokuvaus ja ehkä sinun tapauksessa 720p video 120 fps hidastuksella voi olla näppärä nopeissa liikkeissä. Canon pystyy samaan vain 480p tarkkuudella. 240 fps hidastuksella Pana tallentaa vielä 480p, mutta Canon vain 240p. Pana pystyy myös 1080p 60 fps kun Canon vain 24 fps.
Panasonic tekee parempaa kuvaa, parempi elektroninen etsin, parempi videokuvaus ja ehkä sinun tapauksessa 720p video 120 fps hidastuksella voi olla näppärä nopeissa liikkeissä. Canon pystyy samaan vain 480p tarkkuudella. 240 fps hidastuksella Pana tallentaa vielä 480p, mutta Canon vain 240p. Pana pystyy myös 1080p 60 fps kun Canon vain 24 fps.
-
Halvemmalla saa myös noita paremman järkkärin http://www.netanttila.com/shop/fi/netan ... 245--malli
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
-
-
-
-
No vähän luulen, että tässä asiassa kysyjä ei siitä etsimestä välttämättä välitä. Mutta kuten jo mainittua V1:stä saa vielä.CaNi kirjoitti:Tuossa Nikonin J2.ssa ei ole etsintä eli oikea vertailukohde olisi tämä:
Nikon V2 + NIKKOR VR 10-30mm f/3,5-5,6 VR n 800 € eli 2X kalliimpi
-
-
- Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!
Tekeekös tuollaisella mitään J2:n kanssa?Avokid kirjoitti:No vähän luulen, että tässä asiassa kysyjä ei siitä etsimestä välttämättä välitä. Mutta kuten jo mainittua V1:stä saa vielä.CaNi kirjoitti:Tuossa Nikonin J2.ssa ei ole etsintä eli oikea vertailukohde olisi tämä:
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
-
Ei, koska ei ole salamakenkää. Ja toi yhteensopivuus Nikon 1-malleihin on kyllä ihan puutaheinää.määvaan kirjoitti:Tekeekös tuollaisella mitään J2:n kanssa?Avokid kirjoitti:No vähän luulen, että tässä asiassa kysyjä ei siitä etsimestä välttämättä välitä. Mutta kuten jo mainittua V1:stä saa vielä.CaNi kirjoitti:Tuossa Nikonin J2.ssa ei ole etsintä eli oikea vertailukohde olisi tämä:
-
- Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!
Eli sinitarralla tai kaksipuolisella teipillä kameran yläosaan kiinni ja menoksi? :-)Avokid kirjoitti:Ei, koska ei ole salamakenkää. Ja toi yhteensopivuus Nikon 1-malleihin on kyllä ihan puutaheinää.määvaan kirjoitti:Tekeekös tuollaisella mitään J2:n kanssa?
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
-
Kas, onpas halpa. Piti tollanen ostaa omaan Leica D-Luxiinkin ihan vaan koska iso alennusprosentti :D kiitos vinkistä!määvaan kirjoitti:Tekeekös tuollaisella mitään J2:n kanssa?
-
Minäkin yleensä ostan melkein mitä vaan jos saa halvalla ja samalla säästää paljon rahaa. :-)madu- kirjoitti:Kas, onpas halpa. Piti tollanen ostaa omaan Leica D-Luxiinkin ihan vaan koska iso alennusprosentti :D kiitos vinkistä!määvaan kirjoitti:Tekeekös tuollaisella mitään J2:n kanssa?
-
Nyt kun sinulla on etsin, niin puuttuu vaan Coolpix A.määvaan kirjoitti:Minäkin yleensä ostan melkein mitä vaan jos saa halvalla ja samalla säästää paljon rahaa. :-)madu- kirjoitti:Kas, onpas halpa. Piti tollanen ostaa omaan Leica D-Luxiinkin ihan vaan koska iso alennusprosentti :D kiitos vinkistä!määvaan kirjoitti:Tekeekös tuollaisella mitään J2:n kanssa?
-
Kiitoksia kaikille kommenteista!
Olen käynyt lisäksi parissa valokuvausliikkeessä ja tullut tosiaan siihen tulokseen että järkkäri voisi kuitenkin olla paras valinta.
Rajalalla suositeltiin kovasti Nikonin D7000:sta. Lyhyen vertailun perusteella hinta vaikuttaa ainakin olevan kohdillaan eli runko olisi 599€ ja 18-105:n objektiivin kanssa 799,-
http://www.rajalacamera.fi/nikon-d7000- ... 10945.html
Lisäksi kaveri suositteli tätä objektiivia kauemmaksi kuvaamiseen.
http://www.rajalacamera.fi/nikkor-af-s- ... vr-ed.html
Mitä mieltä olette D7000:sta? Kyseessä on jo kai aika "vanha" kamera, mutta seuraavan mallin hinta menee taatusti budjetin yli.
Videokuvausominaisuuksia myyjä ei todellakaan hehkuttanut, mutta juuri laskettelun kaltaisen pidemmellä matkalla tapahtuvan liikkeen kuvaamiseen mikään järkkäri ei taida olla kovin hyvä ainakaan tässä hintaluokassa.
Olen käynyt lisäksi parissa valokuvausliikkeessä ja tullut tosiaan siihen tulokseen että järkkäri voisi kuitenkin olla paras valinta.
Rajalalla suositeltiin kovasti Nikonin D7000:sta. Lyhyen vertailun perusteella hinta vaikuttaa ainakin olevan kohdillaan eli runko olisi 599€ ja 18-105:n objektiivin kanssa 799,-
http://www.rajalacamera.fi/nikon-d7000- ... 10945.html
Lisäksi kaveri suositteli tätä objektiivia kauemmaksi kuvaamiseen.
http://www.rajalacamera.fi/nikkor-af-s- ... vr-ed.html
Mitä mieltä olette D7000:sta? Kyseessä on jo kai aika "vanha" kamera, mutta seuraavan mallin hinta menee taatusti budjetin yli.
Videokuvausominaisuuksia myyjä ei todellakaan hehkuttanut, mutta juuri laskettelun kaltaisen pidemmellä matkalla tapahtuvan liikkeen kuvaamiseen mikään järkkäri ei taida olla kovin hyvä ainakaan tässä hintaluokassa.
-
D7000 on edelleen loistava kamera. Osta ihmeessä, etenkin tuolla hinnalla on hyvä setti.
-
Hetken lisätutkinnan jälkeen minua alkoi kuitenkin mietityttämään Canonin EOS 700D.
Hintaa tulisi noin 250 euroa enemmän, mutta käsittääkseni tuo on video-ominaisuuksissa Nikonia edellä. Lisäksi kuvausnopeus on suunnilleen sama.
http://www.rajalacamera.fi/canon-eos-60 ... 11142.html
Linkissä näemmä lukee 600d, mutta linkin takana on 700d.
Näin se homma menee, tarkoituksena on ostaa maksimissaan 500 euron superzoom ja nyt taidan päätyä kaksi kertaa kalliimpaan järkkäriin...
Hintaa tulisi noin 250 euroa enemmän, mutta käsittääkseni tuo on video-ominaisuuksissa Nikonia edellä. Lisäksi kuvausnopeus on suunnilleen sama.
http://www.rajalacamera.fi/canon-eos-60 ... 11142.html
Linkissä näemmä lukee 600d, mutta linkin takana on 700d.
Näin se homma menee, tarkoituksena on ostaa maksimissaan 500 euron superzoom ja nyt taidan päätyä kaksi kertaa kalliimpaan järkkäriin...