Kannattaako objektiivi laittaa takuuhuoltoon tarkennuksesta?
-
Kannattaako objektiivi laittaa takuuhuoltoon tarkennuksesta?
Ostin uuden objektiivin. Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD
Ihan ei tarkenna kohdalleen, itse sain säädetyksi että
W +3
T +6
Kameran (Canon 6D) hienosäädöllä.
Eihän tuo iso heitto ole mutta välillä kun esim. vaimo käyttää omassa cropissaan niin varsinkin jos lähelle kuvaa niin tuo jo vaikuttaa jonkin verran.
Objektiivi on ollut nyt viikon että takuu olisi voimassa. Kannattaako tuo käyttää huollossa että laittaa tarkennuksen kohdilleen vai onko tuo niin pieni heitto että se on uudellekkin objektiiville ok?
W +3
T +6
Eihän tuo iso heitto ole mutta välillä kun esim. vaimo käyttää omassa cropissaan niin varsinkin jos lähelle kuvaa niin tuo jo vaikuttaa jonkin verran.
Objektiivi on ollut nyt viikon että takuu olisi voimassa. Kannattaako tuo käyttää huollossa että laittaa tarkennuksen kohdilleen vai onko tuo niin pieni heitto että se on uudellekkin objektiiville ok?
Viimeksi muokannut StaggerLee, Kesä 20, 2013 22 : 33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
En saanut mielestäni rungon (D300s lisäksi vararungoissani ei ole edes säätö mahdollisuuksia) säädöillä mainitun merkin vakaaja teleä (se 70-300mm) telepäästä kuntoon mutta huollon jälkeen mitä pikaa kokeilin toiminut ok. ja nykyinen sen pääkäyttäjä ei ole tainnut valitella vaikka hän taitaa hoitaa hommat manuaali tarkennuksella. sanoisin että minusta outoa että lasille olisi täysin normaalia joutua tarkennuksen suhteen korjatuksi varsinkin molemmista päistä. ja olisivat halunneet objektiivin kameran mukaan saivat tehdä ilman sitä hommansa minun tapauksessani.
-
Ainakin on syytä viedä se huoltoon jos kameran akku tyhjenee parissa päivässä.
http://www.flickr.com/groups/tamron24-7 ... 303742096/
-
- Viesti:
Menee vähän ohi aiheen, mutta kysyn kun on tilaisuus.murmelt kirjoitti:Ainakin on syytä viedä se huoltoon jos kameran akku tyhjenee parissa päivässä.
Mahtaako omassani olla sama akun tyhjenemisvika, kun joskus kameran sammuttaessa objektiivi jää pitämään pientä ääntä itsekseen? Taitaa olla nimenomaan VC? Tämä korjaantuu kyllä kun käyttää kameran takaisin päällä ja sammuttaa uudelleen. Vika ilmaantuu ehkä kerran 50 sammutuksen aikana.
Kamera ei ole Canuuna, vaan Nikon D600.
-
Re: Kannattaako objekti laittaa takuuhuoltoon tarkennuksesta
En tarkennuksen takia laittaisi. Ensinnäkin se kamerassa ole tarkennuksen hienosäätöä on käyttöä varten sinne laitettu.StaggerLee kirjoitti:Ostin uuden objektin. Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD
W +3
T +6
Toiseksi tarkennuksen osuvuuteen vaikuttavat myös rungon toleranssit. Jos sinulla on paljon objektiiveja, vaikkapa tusina, niin saat niiden keskiarvosta käsityksen rungon vaikutuksesta tarkennukseen.
-
Mulla oli kanssa kerran sellainen säätämistä vaativa objekti ja se meni kyllä hoitotakuun piikkiin. Jälki oli jotenkin rauhatonta ja sitä ei olisi enää millään voinut himmentää enempää. En tiedä saatiinko kuntoon vai menikö jonkun muun riesaksi?kunijo-1 kirjoitti:Minulla on ollut usein kuvaustilanteissa objekteja, jotka olisin halunnut laittaa säädettäväksi, mutta en ole keksinyt paikkaa, minne lähettää.
..
-
Huolto säätelee (maksusta) vaikka 50 vanhoja objektiiveja. Automaattitarkennus on tosin enempi 25 vuotta vanha keksintö.kunijo-1 kirjoitti:Niinpä niin. Minulla on ollut vain sellaisia objekteja, joilta on takuuaika mennyt ohi kauan sitten.nomad kirjoitti:Takuuhuoltoonhan ne laitetaan.
Mielestäni mitään ongelmaa ei kuitenkaan ole niin kauan kun tarkennuksen hienosäädön alue riittää eikä ole suuria muutoksia zoomin eri polttoväleillä ja/tai tarkennusetäisyyksillä. Ei ehjää kannata korjauttaa.
-
Re: Kannattaako objekti laittaa takuuhuoltoon tarkennuksesta
Keskiarvon mukaan (about 6 objektiivia mitkä tässä rungossa on kiiinni ollut) tämä ainut missä ollut häikkää.nomad kirjoitti:En tarkennuksen takia laittaisi. Ensinnäkin se kamerassa ole tarkennuksen hienosäätöä on käyttöä varten sinne laitettu.StaggerLee kirjoitti:Ostin uuden objektin. Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD
W +3
T +6
Toiseksi tarkennuksen osuvuuteen vaikuttavat myös rungon toleranssit. Jos sinulla on paljon objektiiveja, vaikkapa tusina, niin saat niiden keskiarvosta käsityksen rungon vaikutuksesta tarkennukseen.
Niin ja vaimon cropissa ei ole hienosäätöä ja siinä tarkentaa ihan yhtä pieleen..
Kyllä mä tämän aijon käyttää takuuhuollossa. Jos on yli tonnin objektiivi niin saa kyllä toimia moitteettomasti.
Olen lukenut tosta virtabugista mutta sitä ei minulla ainakaan vielä onnekksi ole ollut..
-
-
Joo. Huoltoon vaan. Minä ostin juuri erittäin halvan tamron 70-300 peruszuumin ja sen tarkennus ei kunnolla kohdillaan kuin 300mm päässä. 70-250Mm alue tarkentaa pentaxissani enemmän tai vähemmän taakse, eikä sitä saa edes kameran hienosäädöllä kunnolla kuntoon - ainakaan etteikö 300 mm tarkennus kärsisi. Huoltoon laitan senkin vaikka ei maksanut kun 139€ tuo objektiivi. Huollossa ne saa sen kuitenkin helposti säädettyä eri polttoväleille ja takuuseen menee tietty.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'