Optiikan huolto ja korjaus
-
Optiikan huolto ja korjaus
Morjesta!
Tässä kyselen optiikan huollosta/korjauksesta, kun oma Tamron 17-50 omaa erittäin tiukan zoom-renkaan. Ja jäykällä tarkoitan sitä, että saa oikein kunnolla vääntää, että rengas lähtee laajasta päästä liikkeelle. Mistähän tämä voisi johtua ja paljonhan maksaa kuntoon laitto?
Lisäksi tarkennusmoottori rusahtelee välillä ja on pitkässä päässä sekin tarttuvainen manuaalilla. Tosin kohtuu tarkasti nappaa eikä vie liian kauaa, niin ei vielä niin paha ongelma. Follow focuksella testaan kohta :)
(Käytettynä ostin, nyt kävi näin... Tosin myyjä sanoi kaupan jälkeen, että ei ole ongelmia ollut, ja mun huijariradari ei vipata hänen kohdalla, joten olen miettinyt onko ottanut iskua).
Menisköhän nämä vakuutukseen mitä meinaatte?
Tässä kyselen optiikan huollosta/korjauksesta, kun oma Tamron 17-50 omaa erittäin tiukan zoom-renkaan. Ja jäykällä tarkoitan sitä, että saa oikein kunnolla vääntää, että rengas lähtee laajasta päästä liikkeelle. Mistähän tämä voisi johtua ja paljonhan maksaa kuntoon laitto?
Lisäksi tarkennusmoottori rusahtelee välillä ja on pitkässä päässä sekin tarttuvainen manuaalilla. Tosin kohtuu tarkasti nappaa eikä vie liian kauaa, niin ei vielä niin paha ongelma. Follow focuksella testaan kohta :)
(Käytettynä ostin, nyt kävi näin... Tosin myyjä sanoi kaupan jälkeen, että ei ole ongelmia ollut, ja mun huijariradari ei vipata hänen kohdalla, joten olen miettinyt onko ottanut iskua).
Menisköhän nämä vakuutukseen mitä meinaatte?
-
Re: Optiikan huolto ja korjaus
No meneekö rikkoutuvat kulutustavarat vakuutukseen? EI mene.Anestic kirjoitti: Menisköhän nämä vakuutukseen mitä meinaatte?
Kyllä siellä on nyt tarkennuksessa osat sen verran muruina, että älä riko enempää. Käytetyn ostaminen on aina katsos tämmöinen riski... huoltoon vaan, jos oli kallis. Jos oli edullinen, niin ota takkiin ja osta uusi.
..
-
Re: Optiikan huolto ja korjaus
No kyllä telkkarit, pesukonneet yms. menee, jos ei ole kuluva osa kyseessä? Perustelua?Munt kirjoitti:No meneekö rikkoutuvat kulutustavarat vakuutukseen? EI mene.Anestic kirjoitti: Menisköhän nämä vakuutukseen mitä meinaatte?
Kyllä siellä on nyt tarkennuksessa osat sen verran muruina, että älä riko enempää. Käytetyn ostaminen on aina katsos tämmöinen riski... huoltoon vaan, jos oli kallis. Jos oli edullinen, niin ota takkiin ja osta uusi.
..
Onko tuohon tarkennusmoottorin testaukseen mitään kikkoja olemassa? Yritän päästä samanlaista testaamaan lähiaikoina niin sitte viimeistään tosin selviää.
Juu onhan se käytetyn osto aina semmosta, mutta huteihin pitää varautua :)
-
Jokainen taaplaa tavallaan :) Itse maksan vakuutusmaksuja sen takia, että ei tartte ottaa takkiin isommin, kun jotakin hajoaa...Munt kirjoitti:Kyllä mie maksan itse, jos tv tai pesukone hajoaa. Siellä ei ole sellaisia, kuin "ei kuluvia osia", josta voi johtua joku vika. Semmoiset "jumalalliset ei kuluvat osat" ei katsos hajoa lainkaan... ;)
..
-
Eikös nää ole laitekohtaisia lisäturvia?Anestic kirjoitti:Jokainen taaplaa tavallaan :) Itse maksan vakuutusmaksuja sen takia, että ei tartte ottaa takkiin isommin, kun jotakin hajoaa...Munt kirjoitti:Kyllä mie maksan itse, jos tv tai pesukone hajoaa. Siellä ei ole sellaisia, kuin "ei kuluvia osia", josta voi johtua joku vika. Semmoiset "jumalalliset ei kuluvat osat" ei katsos hajoa lainkaan... ;)
..
Nimittäin yleiset vakuutusehdot rajaa kaikki pitkäaikaisesta kulumisesta johtuvat viat pois laskuista ja korvaa vain esim. ylijännitteestä tai salamaniskusta johtuvat ulkoiset äkilliset asiat.
Kameran objektiiveja ei saa vakuutukseen ilman jotakin ennalta-arvaamatonta tapaturmaa, kuten liukastumista, kolaria tai tulipaloa. Joku loppuunkuvaaminen ei täytä vakuutusten ehtoja.
..
-
- Viesti:
-
Riippuuko lie vakuutusyhtiöstä. Omassani ainakin pesukoneesta tuli kohtuu korvaus, vaikka oli muutaman vuoden vanha.Munt kirjoitti:Eikös nää ole laitekohtaisia lisäturvia?Anestic kirjoitti:Jokainen taaplaa tavallaan :) Itse maksan vakuutusmaksuja sen takia, että ei tartte ottaa takkiin isommin, kun jotakin hajoaa...Munt kirjoitti:Kyllä mie maksan itse, jos tv tai pesukone hajoaa. Siellä ei ole sellaisia, kuin "ei kuluvia osia", josta voi johtua joku vika. Semmoiset "jumalalliset ei kuluvat osat" ei katsos hajoa lainkaan... ;)
..
Nimittäin yleiset vakuutusehdot rajaa kaikki pitkäaikaisesta kulumisesta johtuvat viat pois laskuista ja korvaa vain esim. ylijännitteestä tai salamaniskusta johtuvat ulkoiset äkilliset asiat.
Kameran objektiiveja ei saa vakuutukseen ilman jotakin ennalta-arvaamatonta tapaturmaa, kuten liukastumista, kolaria tai tulipaloa. Joku loppuunkuvaaminen ei täytä vakuutusten ehtoja.
..
ML
-
Aloitanpa ekalla kysymyksellä, kun toistaiseksi olen vain täältä viisaampien tekstejä lukenut.
Lainaan topikkia, kun ei eteen haluamaani tietoa täältä vielä eteen tullut.
Minulla on pari Nikonin zoom-objektiivia (DX VR 18-55 ja 55-300). Huomasin, että objektiivin zoomiosuus liikkuu hieman sivusuunnassa maksimi ja minimi etäisyyksillä. Ei klonksu, mutta kun kädellä varovasti liikuttaa niin hienoisen välyksen tuntee.
Amatöörin silmin tai käytössä en näe mitään vikaan edes kuvissa.
Onko tämä kuinka normaalia? Kummatkin pari vuotta vanhoja.
Selväähän on, että mekaniikka voi kulua, mutta milloin sitä on liikaa (ennen kuin hajoaa jossain, missä uutta sillä hetkellä ei saa tilalle).
Minulla on myös Sigman ultralaaja zoomi tuplasti vanhempi ja käytetympi, mutta se täysin napakka tässä suhteessa.
Lainaan topikkia, kun ei eteen haluamaani tietoa täältä vielä eteen tullut.
Minulla on pari Nikonin zoom-objektiivia (DX VR 18-55 ja 55-300). Huomasin, että objektiivin zoomiosuus liikkuu hieman sivusuunnassa maksimi ja minimi etäisyyksillä. Ei klonksu, mutta kun kädellä varovasti liikuttaa niin hienoisen välyksen tuntee.
Amatöörin silmin tai käytössä en näe mitään vikaan edes kuvissa.
Onko tämä kuinka normaalia? Kummatkin pari vuotta vanhoja.
Selväähän on, että mekaniikka voi kulua, mutta milloin sitä on liikaa (ennen kuin hajoaa jossain, missä uutta sillä hetkellä ei saa tilalle).
Minulla on myös Sigman ultralaaja zoomi tuplasti vanhempi ja käytetympi, mutta se täysin napakka tässä suhteessa.
-
Ihan normaalia. Putket ovat täyttä muovia, jolloin rakenne ei ole kovinkaan laadukas.Juulos kirjoitti: Minulla on pari Nikonin zoom-objektiivia (DX VR 18-55 ja 55-300). Huomasin, että objektiivin zoomiosuus liikkuu hieman sivusuunnassa maksimi ja minimi etäisyyksillä. Ei klonksu, mutta kun kädellä varovasti liikuttaa niin hienoisen välyksen tuntee.
-
- Viesti:
Ja lentokoneen siivissä. Jos muovin käytästä haluaa olla huolissaan, olisin ennemmin tuosta jälkimmäisestä kuin ensimmäisestä...Juulos kirjoitti:Sen verran yleinen materiaali se kuitenkin objektiiveissa on.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-