5D Mark III firmis
-
Canon Rumorsissa väittävät että tarvikeakkujen käyttö olisi rampautettu. Toivottavasti ei pidä paikkaansa sillä itse olen kohdan 2. vuoksi jo pitkään odottanut ko. päivitystä. Tulee ihan mieleen mustesuihkutulostinvalmistajat jotka koittavat estää tyhjien värikasettien uudelleentäytön.
-
Toivottavasti pitää paikkansa. Samalla voisivat lopettaa myös näiden sigma-tamron-tokinoiden tukemisen sillä eivät ne kuitenkaan toimi kuten pitäisi.fuel kirjoitti:Canon Rumorsissa väittävät että tarvikeakkujen käyttö olisi rampautettu. Toivottavasti ei pidä paikkaansa sillä itse olen kohdan 2. vuoksi jo pitkään odottanut ko. päivitystä. Tulee ihan mieleen mustesuihkutulostinvalmistajat jotka koittavat estää tyhjien värikasettien uudelleentäytön.
-
Samaa mieltä Elmarin kanssa.elmar kirjoitti:Toivottavasti pitää paikkansa. Samalla voisivat lopettaa myös näiden sigma-tamron-tokinoiden tukemisen sillä eivät ne kuitenkaan toimi kuten pitäisi.fuel kirjoitti:Canon Rumorsissa väittävät että tarvikeakkujen käyttö olisi rampautettu. Toivottavasti ei pidä paikkaansa sillä itse olen kohdan 2. vuoksi jo pitkään odottanut ko. päivitystä. Tulee ihan mieleen mustesuihkutulostinvalmistajat jotka koittavat estää tyhjien värikasettien uudelleentäytön.
-
Ja kimppaan edellisiä.KV kirjoitti:Samaa mieltä Elmarin kanssa.elmar kirjoitti:Toivottavasti pitää paikkansa. Samalla voisivat lopettaa myös näiden sigma-tamron-tokinoiden tukemisen sillä eivät ne kuitenkaan toimi kuten pitäisi.fuel kirjoitti:Canon Rumorsissa väittävät että tarvikeakkujen käyttö olisi rampautettu. Toivottavasti ei pidä paikkaansa sillä itse olen kohdan 2. vuoksi jo pitkään odottanut ko. päivitystä. Tulee ihan mieleen mustesuihkutulostinvalmistajat jotka koittavat estää tyhjien värikasettien uudelleentäytön.
-
-
-
Päivitin omani. Hähnel näkyy LP-E6:na, Lenmar Unknown Battery. Kummankin varaustilat näkyvät samoina (alle 100%) mitä ennen päivitystä. Kamera kysyy kerran akun vaihdon jälkeen että käytetäänkö tuntematonta akkua. Ei onneksi joka käynnistyksessä. Myös Hähnelin salamatriggerini toimii yhä.murmelt kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa Hähnel-merkkisten akkujen toimivuudesta uuden firmwaren kanssa?
-
Vielä, kun keksisivät semmoisen rajoituksen, ettei kamera suostuisi ottamaan huonoja kuvia.elmar kirjoitti:Toivottavasti pitää paikkansa. Samalla voisivat lopettaa myös näiden sigma-tamron-tokinoiden tukemisen sillä eivät ne kuitenkaan toimi kuten pitäisi.fuel kirjoitti:Canon Rumorsissa väittävät että tarvikeakkujen käyttö olisi rampautettu. Toivottavasti ei pidä paikkaansa sillä itse olen kohdan 2. vuoksi jo pitkään odottanut ko. päivitystä. Tulee ihan mieleen mustesuihkutulostinvalmistajat jotka koittavat estää tyhjien värikasettien uudelleentäytön.
-
On varaa ostaa kamera, mutta ei kunnollisia akkuja? Oikea paikka säästää? Sumeaa logiikkaa?paaton kirjoitti:Ihmeellisiä ovat canonistin ajatukset. Täällä taputellaa käsiä yhteen, kun halvemmat lasit ja akut herkeävät toimimasta. Tuossa 6d ketjussa jo joku kommentoi, ettei edullinen salamalähetin enää toimi canonissa.
-
Odotinkin tätä kommenttia ja tulihan se sieltä, taas.KV kirjoitti:On varaa ostaa kamera, mutta ei kunnollisia akkuja? Oikea paikka säästää? Sumeaa logiikkaa?
Kunnollisia? Miksi tarvikeakku ei olisi kunnollinen? Koska siinä ei lue Canon? Itse ainakin säästän niillä kohdin kun investointi ei vaikuta lopputulokseen, eli siihen kuvaan jonka muistikortilta siirrän tietokoneelle. Akut, lankalaukaisimet, laukut ja triggerit on tarvikemerkkejä ja käytän sitten nekin ylijääneet rahat esimerkiksi laadukkaampaan linssiin. En näe että saisin jotenkin parempia kuvia Canonin omalla akulla ja en ole huomannut eroa latausväleissä, en ainakaan riittävän isoa ja hyvin ovat pitäneet lataustehonsa siinä missä kameran mukana tuleva alkuperäinen. Ja jos akku jostain syystä kestäisikin vähemmän latauskertoja, niin sekin kompensoituu sillä että alkuperäisen hinnalla saa 2-3 tarvikeakkua.
-
Itsellä on ollut käytössä alkuperäisiä ja tarvikeakkuja. Suomesta ei ole varaa ostaa alkuperäisiä akkuja, mutta joskus reissusta saa alkuperäisiäkin inhimilliseen hintaan.
Tarvikeakuissa huomannut parissa kappaleessa eroa alkuperäisiin:
-yksi Dörr:n akku "kuoli" totaalisesti just alle vuoden käytön jälkeen. Liike (Rajala) antoi uuden tilalle.
-yksi Canon:n piraattiakku (siis suora kopio) toimii muuten yhtä hyvin kuin Canonin vastaava, mutta ei toimi pakkasella. Kun akku kylmenee niin sillä ei voi kuvata. Samoissa olosuhteissa ollut alkuperäinen akku toimii ilman ongelmia.
Kun tarvikeakku maksaa 0,25-0,30 siitä mitä alkuperäinen niin ne on ihan käyttökelpoisia.
Samaahan voi pohtia objektiiveissa, jos hinta on määräävä tekijä. Miksi käyttää Canonin objektiiveja kun voi vaikka hankkia kalliimman Leican objektiivin...
Tarvikeakuissa huomannut parissa kappaleessa eroa alkuperäisiin:
-yksi Dörr:n akku "kuoli" totaalisesti just alle vuoden käytön jälkeen. Liike (Rajala) antoi uuden tilalle.
-yksi Canon:n piraattiakku (siis suora kopio) toimii muuten yhtä hyvin kuin Canonin vastaava, mutta ei toimi pakkasella. Kun akku kylmenee niin sillä ei voi kuvata. Samoissa olosuhteissa ollut alkuperäinen akku toimii ilman ongelmia.
Kun tarvikeakku maksaa 0,25-0,30 siitä mitä alkuperäinen niin ne on ihan käyttökelpoisia.
Samaahan voi pohtia objektiiveissa, jos hinta on määräävä tekijä. Miksi käyttää Canonin objektiiveja kun voi vaikka hankkia kalliimman Leican objektiivin...
-
-
Hinta ei ole määräävä tekijä. Itse asiassa hinnalla on kokonaisuuden kannalta merkityksetön rooli. Lopputulos ratkaisee.Jappee kirjoitti:
Itse käytän Canonin objektiiveja Canonin rungoissani ja Leican objektiiveja Leican rungoissani.
Yksinkertaista.
-
Nippa nappa kaksi kotimaisista kivijalkaliikkeistä, joissa LP-E6 kustantaa 85-89,90 €, Hähnel 37-59,90 € ja Lenmar 57,90 € (ei kattava analyysi).fuel kirjoitti:alkuperäisen hinnalla saa 2-3 tarvikeakkua.
eBay hintoineen ja "laatuineen" on sitten asia erikseen ja Amazon, jossa alkuperäinen kustantaa 50 eurosta ylöspäin (tuskin väärennöksiä tuolla).
1970/1980-luvulla Nikonia, 1990-luvulla jäähdyttelyä, 2000-luvulla Canonia (enää ei viitsi vaihtaa).
Henri Cartier-Bresson: "There is nothing in this world that does not have a decisive moment."
Henri Cartier-Bresson: "There is nothing in this world that does not have a decisive moment."
-
http://www.superkuva.fi/tuote/canon-lp-e6/8653347B001/
70 euroa... Taisipa olla Stockmannilla myöskin tähän hintaan jokunen aika sitten, kun sellaisen ostin.
70 euroa... Taisipa olla Stockmannilla myöskin tähän hintaan jokunen aika sitten, kun sellaisen ostin.