Teema: Kitti-linssi

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
fireisland

Teema: Kitti-linssi

Viesti Kirjoittaja fireisland »

Netin kamerafoorumeilta (varsinkin DC-netistä) voi saada käsityksen, että järkkärillä kuvaamisessa hyvän kuvan saamiseksi tarvitaan L- tai f/1.4-f/2.8 -objektiivia...

Kokeillaanpas kerätä tähän ketjuun kittilinssillä (18-55mm jne.) ja kroppikameroilla otettuja kuvia, joissa kuvanottaja on saanut mielestään aikaan hyvän kuvan.

Tämä ketju voisi ehkä toimia aloittelevan kalustorunk* syöksykierteen katkaisimena :) Ja muutenkin inspiraationa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
J_N_S

Viesti Kirjoittaja J_N_S »

Kait se 18-135 IS rungon mukana tulleena lasketaan kittilinssiksi? :)

Kuva

Kuva

/J
Or can you?
Stickl

Viesti Kirjoittaja Stickl »

Pentax k-x ja 18-55mm kittilinssi.

Kuva
fireisland

Hienoja!

J_N_S:n toka toimii itelle ehkä paremmin tuon jäätävän hienon taivaan takia, vaikka ykkösessä ainekset on muuten ehkä paremmin kasassa.

Muistan joskus aikaisemminkin kehuneen Sticklin kuvan ei niin perinteistä sommittelua. Reposrantu on maukas.

Tässä yksi omistani. Nykyään ei käsittely varmaan menisi ihan noin karkiksi, mutta niin ne hommat muuttuu... Sony a230 ja 18-55mm:

Kuva
A barn checking out the sunset by Palosaari, on Flickr
vekenoma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vekenoma »

Aegean: en kyllä muista mikä mun kuva olis ihan koko kuva ja ihan koko käsittelemätön, joten poistan ihan koko linkin.
Viimeksi muokannut vekenoma, Huhti 21, 2013 12 : 12. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
kestän hyvinkin rajua kehumista!
Aegean

Viesti Kirjoittaja Aegean »

Laittakaapa nuista kittilinssikuvista 100% käsittelemätöntä croppia ja katsotaan sitten uudelleen :-))
fireisland

Aegean kirjoitti:Laittakaapa nuista kittilinssikuvista 100% käsittelemätöntä croppia ja katsotaan sitten uudelleen :-))
Miks?
jpyykone

Viesti Kirjoittaja jpyykone »

Tässä on yksi täysikokoinen täysin käsittelemätön kuva mikä sattui olemaan juuri Lightroomissa auki (exportattu vaan Lightroomista, ei lisätty terävöitystä) Pentaxin 18-55 AL kittilinssillä ja K10D:llä. Eli siis tuolla ensimmäisellä ja huonoimmalla versiolla tuosta kitistä. Kyseessä on siis 10MP CCD kenno. Kuvasta klikkaamalla täysikokoiseen.

Kuva

Ja tässä pikaisesti muutama muu samaisella yhdistelmällä (näistä ei täysikokoista):

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

***EDIT: pistin muutaman lisää.
Viimeksi muokannut jpyykone, Huhti 21, 2013 15 : 15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ville^K
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville^K »

Tämä on hyvä säie.
Aegean kirjoitti:Laittakaapa nuista kittilinssikuvista 100% käsittelemätöntä croppia ja katsotaan sitten uudelleen :-))
Katseletko usein käsitelemättömiä 100% kroppeja muilla objektiiveillä ottamistasi kuvista?
Ville^K
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville^K »

jpyykone kirjoitti: Kolmas
Tämä on siisti!
Aegean

vekenoma kirjoitti:Aegean: en kyllä muista mikä mun kuva olis ihan koko kuva ja ihan koko käsittelemätön, joten poistan ihan koko linkin.
No se on sinun oma asiasi sitten.

Tuossa tuli edempänä pari muutakin kommenttia. Viestiketjun idea on hyvä, en minä sitä tarkoittanut teilata, huom!

Fireislandin latokuva on hieno (vaikka melkoisen karkki onkin) ja mm. jpyykoneella samaten hienoja kuvia. Siltikin olis ihan mielenkiintoista nähdä sitä mallia siitä, minkälaisia piirtoa teidän kitinälinsseillä saa ⊙⊙
vekenoma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vekenoma »

Aegean kirjoitti:[
Siltikin olis ihan mielenkiintoista nähdä sitä mallia siitä, minkälaisia piirtoa teidän kitinälinsseillä saa ⊙⊙
Aiheesta saattaa sittenkin olla olennaisia tulkintaeroja. Itse tulkitsen niin että Fireisland haluaa tähän ketjuun kuvia jotka on otettu kittilinsseillä. Ei sen kummempia rajoituksia, nähdäkseni.
Aegean haluaisi kai tänne testituloksia mutta luulen että Matti on kerännyt linkkejä joista näkee pylväitä ja käppyröitä linssien suoritusarvoista. Piirtokykykin selviää eri aukoilla.

Kukahan ratkaisisi miten tässä ketjussa edetään....
kestän hyvinkin rajua kehumista!
Aegean

Vekenoma, en minä ole maininnut mistään rajoituksista mitään. Mitä ihmettä sinä siis tarkoitat noilla puheillasi tulkinnoista tai rajoituksista?

Puhu sinä omasta puolestasi, äläkä selitä tai tulkkaa minun lausuntojani. Jos minä haluaisin jotain testituloksia, niin sitten minä sanon sen suoraan - enkä todellakaan tarvitse siihen kylkeen omaa tulkintaasi mitä minä mahdoin tarkoittaa.

Nyt sanoin suoraan, että olisi kiva nähdä nuista (=noista, oululaisen pitäisi kyllä ymmärtää) kuvista niitä 100% croppeja.
fireisland

Jpyykosella hienoa jälkeä! Paras ehkä tuo majakka kuva.

Alkuperäinen tarkoitus tälle ketjulle ei ollut piipata 100% nurkkapiirtoja, mutta jos joku haluaa 100% käsittelemättömiä kroppeja tähän laittaa, niin siitä vaan. Itsellä ei netissä edes ole julkisesti jaossa sellaisia.
Iletus

Viesti Kirjoittaja Iletus »

Kyrönjoen tulvaa päivällä 19.4.2013:
Kuva
Spring flood (River Kyrönjoki) by Iletus, on Flickr

Ja elämäni ensimmäistä kertaa jalustaa ulkoiluttamassa illemmalla:
Kuva
Spring flood (River Kyrönjoki) by Iletus, on Flickr

Nämä nyt mitään erikoisia ole, mutta on ainakin otettu kittilinssillä
(D3100 + 18-55)
Matti_JH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

18-55g II.
hoopokalma

Viesti Kirjoittaja hoopokalma »

450D+18-55

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
fireisland

Hel_Nis on kyllä ottanut kaikki irti 18-55:sta. Haapakalman sammakko on hieno!
kassu

Viesti Kirjoittaja kassu »

Aegean kirjoitti:Vekenoma, en minä ole maininnut mistään rajoituksista mitään. Mitä ihmettä sinä siis tarkoitat noilla puheillasi tulkinnoista tai rajoituksista?

Puhu sinä omasta puolestasi, äläkä selitä tai tulkkaa minun lausuntojani. Jos minä haluaisin jotain testituloksia, niin sitten minä sanon sen suoraan - enkä todellakaan tarvitse siihen kylkeen omaa tulkintaasi mitä minä mahdoin tarkoittaa.

Nyt sanoin suoraan, että olisi kiva nähdä nuista (=noista, oululaisen pitäisi kyllä ymmärtää) kuvista niitä 100% croppeja.
olis kyllä kiva tietää mihin niitä croppeja tarviit.onko sulla näyttelyssäki joku *sensuroitu* suurennuslasi messissä.
Aegean

Eiköhän kassu, noista cropeista todettu jo kaikki tarpeellinen ekalla sivulla.

Sanottakoon vielä kuitenkin sen verran että, kuvan teknisen laadun tulisi aina kiinnostaa valokuvaajaa, vaikka olisi kyse kittilinssikuvista.

Jos se ei kiinnosta -tai etenkin jos pitää tuomittavana puhua kuvan laadusta- niin silloin on kyse asennevammasta, joka estää kehittymisen valokuvaajana. Kyllä kittilinssilläkin kuvaavan tulee olla kiinnostunut maksimaalisesta kuvanlaadusta. Siis siitä laadusta joita käytettävissä olevilla välineillä voi parhaimmillaan saavuttaa. Välineet eivät siis ole mikään taidon mitta, minunkaan mielestäni.

Sinä ilmeisesti luulet että minä pidän näitä kuvia huonoina ja kyylään niitä siksi, koska ne on otettu kittilinssillä?

Niin ei kuitenkaan ole. En pidä niitä huonoina, vaan olen yksinkertaisesti kiinnostunut niiden tietystä teknisestä laadusta.

Päinvastoin, nämä kuvat ovat olleet hämmästyttävän upeita, vaikka osa niistä on minun makuuni hieman ylikäsitelty.
Vastaa Viestiin