Teema: Kitti-linssi
-
Teema: Kitti-linssi
Netin kamerafoorumeilta (varsinkin DC-netistä) voi saada käsityksen, että järkkärillä kuvaamisessa hyvän kuvan saamiseksi tarvitaan L- tai f/1.4-f/2.8 -objektiivia...
Kokeillaanpas kerätä tähän ketjuun kittilinssillä (18-55mm jne.) ja kroppikameroilla otettuja kuvia, joissa kuvanottaja on saanut mielestään aikaan hyvän kuvan.
Tämä ketju voisi ehkä toimia aloittelevan kalustorunk* syöksykierteen katkaisimena :) Ja muutenkin inspiraationa.
Kokeillaanpas kerätä tähän ketjuun kittilinssillä (18-55mm jne.) ja kroppikameroilla otettuja kuvia, joissa kuvanottaja on saanut mielestään aikaan hyvän kuvan.
Tämä ketju voisi ehkä toimia aloittelevan kalustorunk* syöksykierteen katkaisimena :) Ja muutenkin inspiraationa.
-
Hienoja!
J_N_S:n toka toimii itelle ehkä paremmin tuon jäätävän hienon taivaan takia, vaikka ykkösessä ainekset on muuten ehkä paremmin kasassa.
Muistan joskus aikaisemminkin kehuneen Sticklin kuvan ei niin perinteistä sommittelua. Reposrantu on maukas.
Tässä yksi omistani. Nykyään ei käsittely varmaan menisi ihan noin karkiksi, mutta niin ne hommat muuttuu... Sony a230 ja 18-55mm:
A barn checking out the sunset by Palosaari, on Flickr
J_N_S:n toka toimii itelle ehkä paremmin tuon jäätävän hienon taivaan takia, vaikka ykkösessä ainekset on muuten ehkä paremmin kasassa.
Muistan joskus aikaisemminkin kehuneen Sticklin kuvan ei niin perinteistä sommittelua. Reposrantu on maukas.
Tässä yksi omistani. Nykyään ei käsittely varmaan menisi ihan noin karkiksi, mutta niin ne hommat muuttuu... Sony a230 ja 18-55mm:
A barn checking out the sunset by Palosaari, on Flickr
-
- Viesti:
Aegean: en kyllä muista mikä mun kuva olis ihan koko kuva ja ihan koko käsittelemätön, joten poistan ihan koko linkin.
Viimeksi muokannut vekenoma, Huhti 21, 2013 12 : 12. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
kestän hyvinkin rajua kehumista!
-
-
Tässä on yksi täysikokoinen täysin käsittelemätön kuva mikä sattui olemaan juuri Lightroomissa auki (exportattu vaan Lightroomista, ei lisätty terävöitystä) Pentaxin 18-55 AL kittilinssillä ja K10D:llä. Eli siis tuolla ensimmäisellä ja huonoimmalla versiolla tuosta kitistä. Kyseessä on siis 10MP CCD kenno. Kuvasta klikkaamalla täysikokoiseen.
Ja tässä pikaisesti muutama muu samaisella yhdistelmällä (näistä ei täysikokoista):
***EDIT: pistin muutaman lisää.
Ja tässä pikaisesti muutama muu samaisella yhdistelmällä (näistä ei täysikokoista):
***EDIT: pistin muutaman lisää.
Viimeksi muokannut jpyykone, Huhti 21, 2013 15 : 15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
No se on sinun oma asiasi sitten.vekenoma kirjoitti:Aegean: en kyllä muista mikä mun kuva olis ihan koko kuva ja ihan koko käsittelemätön, joten poistan ihan koko linkin.
Tuossa tuli edempänä pari muutakin kommenttia. Viestiketjun idea on hyvä, en minä sitä tarkoittanut teilata, huom!
Fireislandin latokuva on hieno (vaikka melkoisen karkki onkin) ja mm. jpyykoneella samaten hienoja kuvia. Siltikin olis ihan mielenkiintoista nähdä sitä mallia siitä, minkälaisia piirtoa teidän kitinälinsseillä saa ⊙⊙
-
- Viesti:
Aiheesta saattaa sittenkin olla olennaisia tulkintaeroja. Itse tulkitsen niin että Fireisland haluaa tähän ketjuun kuvia jotka on otettu kittilinsseillä. Ei sen kummempia rajoituksia, nähdäkseni.Aegean kirjoitti:[
Siltikin olis ihan mielenkiintoista nähdä sitä mallia siitä, minkälaisia piirtoa teidän kitinälinsseillä saa ⊙⊙
Aegean haluaisi kai tänne testituloksia mutta luulen että Matti on kerännyt linkkejä joista näkee pylväitä ja käppyröitä linssien suoritusarvoista. Piirtokykykin selviää eri aukoilla.
Kukahan ratkaisisi miten tässä ketjussa edetään....
kestän hyvinkin rajua kehumista!
-
Vekenoma, en minä ole maininnut mistään rajoituksista mitään. Mitä ihmettä sinä siis tarkoitat noilla puheillasi tulkinnoista tai rajoituksista?
Puhu sinä omasta puolestasi, äläkä selitä tai tulkkaa minun lausuntojani. Jos minä haluaisin jotain testituloksia, niin sitten minä sanon sen suoraan - enkä todellakaan tarvitse siihen kylkeen omaa tulkintaasi mitä minä mahdoin tarkoittaa.
Nyt sanoin suoraan, että olisi kiva nähdä nuista (=noista, oululaisen pitäisi kyllä ymmärtää) kuvista niitä 100% croppeja.
Puhu sinä omasta puolestasi, äläkä selitä tai tulkkaa minun lausuntojani. Jos minä haluaisin jotain testituloksia, niin sitten minä sanon sen suoraan - enkä todellakaan tarvitse siihen kylkeen omaa tulkintaasi mitä minä mahdoin tarkoittaa.
Nyt sanoin suoraan, että olisi kiva nähdä nuista (=noista, oululaisen pitäisi kyllä ymmärtää) kuvista niitä 100% croppeja.
-
-
Kyrönjoen tulvaa päivällä 19.4.2013:
Spring flood (River Kyrönjoki) by Iletus, on Flickr
Ja elämäni ensimmäistä kertaa jalustaa ulkoiluttamassa illemmalla:
Nämä nyt mitään erikoisia ole, mutta on ainakin otettu kittilinssillä
(D3100 + 18-55)
Ja elämäni ensimmäistä kertaa jalustaa ulkoiluttamassa illemmalla:
Nämä nyt mitään erikoisia ole, mutta on ainakin otettu kittilinssillä
(D3100 + 18-55)
-
- Viesti:
-
-
olis kyllä kiva tietää mihin niitä croppeja tarviit.onko sulla näyttelyssäki joku *sensuroitu* suurennuslasi messissä.Aegean kirjoitti:Vekenoma, en minä ole maininnut mistään rajoituksista mitään. Mitä ihmettä sinä siis tarkoitat noilla puheillasi tulkinnoista tai rajoituksista?
-
Eiköhän kassu, noista cropeista todettu jo kaikki tarpeellinen ekalla sivulla.
Sanottakoon vielä kuitenkin sen verran että, kuvan teknisen laadun tulisi aina kiinnostaa valokuvaajaa, vaikka olisi kyse kittilinssikuvista.
Jos se ei kiinnosta -tai etenkin jos pitää tuomittavana puhua kuvan laadusta- niin silloin on kyse asennevammasta, joka estää kehittymisen valokuvaajana. Kyllä kittilinssilläkin kuvaavan tulee olla kiinnostunut maksimaalisesta kuvanlaadusta. Siis siitä laadusta joita käytettävissä olevilla välineillä voi parhaimmillaan saavuttaa. Välineet eivät siis ole mikään taidon mitta, minunkaan mielestäni.
Sinä ilmeisesti luulet että minä pidän näitä kuvia huonoina ja kyylään niitä siksi, koska ne on otettu kittilinssillä?
Niin ei kuitenkaan ole. En pidä niitä huonoina, vaan olen yksinkertaisesti kiinnostunut niiden tietystä teknisestä laadusta.
Päinvastoin, nämä kuvat ovat olleet hämmästyttävän upeita, vaikka osa niistä on minun makuuni hieman ylikäsitelty.
Sanottakoon vielä kuitenkin sen verran että, kuvan teknisen laadun tulisi aina kiinnostaa valokuvaajaa, vaikka olisi kyse kittilinssikuvista.
Jos se ei kiinnosta -tai etenkin jos pitää tuomittavana puhua kuvan laadusta- niin silloin on kyse asennevammasta, joka estää kehittymisen valokuvaajana. Kyllä kittilinssilläkin kuvaavan tulee olla kiinnostunut maksimaalisesta kuvanlaadusta. Siis siitä laadusta joita käytettävissä olevilla välineillä voi parhaimmillaan saavuttaa. Välineet eivät siis ole mikään taidon mitta, minunkaan mielestäni.
Sinä ilmeisesti luulet että minä pidän näitä kuvia huonoina ja kyylään niitä siksi, koska ne on otettu kittilinssillä?
Niin ei kuitenkaan ole. En pidä niitä huonoina, vaan olen yksinkertaisesti kiinnostunut niiden tietystä teknisestä laadusta.
Päinvastoin, nämä kuvat ovat olleet hämmästyttävän upeita, vaikka osa niistä on minun makuuni hieman ylikäsitelty.