Sigma 18-50mm EX DC 2.8
-
Sigma 18-50mm EX DC 2.8
Olen ajatellut otsikon mukaista linssiä. Tekeekö tällä Sigman linssin perusmallilla mitään vai kannattaisiko satsata johonkin parempaan? Otin tämän harkinnan alle, koska voisin saada tämän halvalla n. 100 euron hintaan.
Tällä hetkellä käytössäni on EOS1000D ja 50mm f/1.8.
Tällä hetkellä käytössäni on EOS1000D ja 50mm f/1.8.
-
Satasen hintaan varmasti hyvä objektiivi. Minulla oli tuollainen muutaman vuoden. Terävää jälkeähän se teki. Ja kuvanlaatu muutenkin aika hyvää. Rakenne on aika jämäkkä, ei mikään aivan rimpula. Voittaa kyllä kittizoomit kevyesti. Tarkennusnopeus ei ole paras mahdollinen. Mutta ei sitä huonoksikaan voi haukkua. Minun yksilössäni oli kylläkin sellainen vika. Että tarkennusta ei saanut millään kohdalleen kaikilla etäisyyksillä. Kun tarkennuksen sääti kohdalleen lähi-etäisyyksille, niin kauemmas tarkensi väärin. En tiedä onko yleinenkin vika tässä objektiivissa. Normizoomiksi croppirunkoon minusta erinomainen vaihtoehto, varsinkin tuohon hintaan. Ainakin canonin 17-55 f2,8 is on sitten astetta parempi vaihtoehto, vakaajan ja paremman tarkennuksen ansiosta. Kuvanlaadussa eroa ei taida kovin paljoa olla. Hinta sitten onkin aivan eri luokkaa.
-
Joo. Tarkoituksena olisi myöhemmin ostaa sitten joku parempi. Canonin 17-55mm 2.8 on kyllä melko tyyris. Mutta kyllä tolla Sigmalla varmaan tässä hetken kuvailisi.pasikan kirjoitti:Satasen hintaan varmasti hyvä objektiivi. Minulla oli tuollainen muutaman vuoden. Terävää jälkeähän se teki. Ja kuvanlaatu muutenkin aika hyvää. Rakenne on aika jämäkkä, ei mikään aivan rimpula. Voittaa kyllä kittizoomit kevyesti. Tarkennusnopeus ei ole paras mahdollinen. Mutta ei sitä huonoksikaan voi haukkua. Minun yksilössäni oli kylläkin sellainen vika. Että tarkennusta ei saanut millään kohdalleen kaikilla etäisyyksillä. Kun tarkennuksen sääti kohdalleen lähi-etäisyyksille, niin kauemmas tarkensi väärin. En tiedä onko yleinenkin vika tässä objektiivissa. Normizoomiksi croppirunkoon minusta erinomainen vaihtoehto, varsinkin tuohon hintaan. Ainakin canonin 17-55 f2,8 is on sitten astetta parempi vaihtoehto, vakaajan ja paremman tarkennuksen ansiosta. Kuvanlaadussa eroa ei taida kovin paljoa olla. Hinta sitten onkin aivan eri luokkaa.
-
- Viesti:
-
Ostin tuon satasella. Tietenkin vähän mietitytti tuo vakaajan puute, mutta toisaalta vakaaja ei tee kohteista vakaita...Sakke_K kirjoitti:Mainio ostos mihin hintaan vain- itse vaihdoin Canonin 17-55:stä tähän, koska oli käytännössä parempi (useimmiten, vakaaja on toki vakaaja).tuplayusto kirjoitti:Tolla hinnalla aivan mainio ostos, tuskin jäät harmitteleen.
EDIT: Sigman ostin.
-
- Viesti:
Ihan pakko tarttua tähän, vaikka ei varmaan pitäisi, mutta kiinnostaa kovasti tietää miten tuo sigman yksilö on Canon 17-55 2.8 is usmia parempi?Sakke_K kirjoitti:Mainio ostos mihin hintaan vain- itse vaihdoin Canonin 17-55:stä tähän, koska oli käytännössä parempi (useimmiten, vakaaja on toki vakaaja).tuplayusto kirjoitti:Tolla hinnalla aivan mainio ostos, tuskin jäät harmitteleen.
Itse omistan canonin 17-55:sen ja en vain yksinkertaisesti keksi mikä voisi objektiivissa enää paremmin olla.
-
- Viesti:
ettei nyt joku tarkoita 18-55 kittilasia kuitenkin.. efs 17-55 2.8 is usm kun tosiaan vaan on paras noista.
*etelä-karjalan VALOKUVAPRIKAATIKENRAALI spegen armollisella ylennyksellä*
http://tonskulus.kuvat.fi/
http://tonskulus.kuvat.fi/
-
No juu kun ei vain ole. Ostin tuon 17-55:n, koska olin Canoniin yleistyytyväinen ja tuon hintaisiin Canoneihin ei yleensä tarvitse pettyä. Mutta kuten 17-40, oli tämäkin hintaansa nähden lievä pettymys. 17-55/2.8 ei ole umpisurkea, mutta toisto varsinkin "telepäässä" on vain tyydyttävä.tonskulus kirjoitti:ettei nyt joku tarkoita 18-55 kittilasia kuitenkin.. efs 17-55 2.8 is usm kun tosiaan vaan on paras noista.
Pahin optinen virhe tällä Canonilla on astigmaattisuus, joka ei toki näy ihan kaikessa. Telepäässä resoluutio on keskeltä hyvä ja laidoilta tyydyttävä. Sigman 2.8 on astetta parempi varsinkin 35-50mm ja täydellä aukolla muutenkin.
--------
Aves!
Aves!
-
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... amerahihnapirkkap kirjoitti:Ostin tuon Sigman. Mielestäni ihan kelpo ostos. Osaisiko kukaan muuten suositella jotain hyvää, reissuun sopivaa, kantohihnaa kameralle?
Itselläni on tuollainen. Tykkään kyllä kovasti. Mukava kantaa mutta hiukan turhan jykevä nykyiselle kameralle. Vk ei varmaankaan halvin, kannattaa katsastaa tarjouksia. Omani joutaa kans myytäväksi jos käytetty uudenveroinen hihna kiinnostaa.
-
Suolakala kirjoitti:http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... amerahihnapirkkap kirjoitti:Ostin tuon Sigman. Mielestäni ihan kelpo ostos. Osaisiko kukaan muuten suositella jotain hyvää, reissuun sopivaa, kantohihnaa kameralle?
Itselläni on tuollainen. Tykkään kyllä kovasti. Mukava kantaa mutta hiukan turhan jykevä nykyiselle kameralle. Vk ei varmaankaan halvin, kannattaa katsastaa tarjouksia. Omani joutaa kans myytäväksi jos käytetty uudenveroinen hihna kiinnostaa.
Hieman on kyllä tyyris tuo. Olisikohan jotain halvempaa, mutta kuitenkin hyvää tiedossa?
-
Moi !Sakke_K kirjoitti:No juu kun ei vain ole. Ostin tuon 17-55:n, koska olin Canoniin yleistyytyväinen ja tuon hintaisiin Canoneihin ei yleensä tarvitse pettyä. Mutta kuten 17-40, oli tämäkin hintaansa nähden lievä pettymys. 17-55/2.8 ei ole umpisurkea, mutta toisto varsinkin "telepäässä" on vain tyydyttävä.tonskulus kirjoitti:ettei nyt joku tarkoita 18-55 kittilasia kuitenkin.. efs 17-55 2.8 is usm kun tosiaan vaan on paras noista.
Pahin optinen virhe tällä Canonilla on astigmaattisuus, joka ei toki näy ihan kaikessa. Telepäässä resoluutio on keskeltä hyvä ja laidoilta tyydyttävä. Sigman 2.8 on astetta parempi varsinkin 35-50mm ja täydellä aukolla muutenkin.
Kun omistan 5D:n ja olen harkinnut reissulasiksi tuota 17-40:stä, niin kerro, miksi se oli pettymys ?
Olen kerran lainavehkeillä (oma sillloinen Nikon-setti huollossa) yhdet häät ja käytin sulhon Canon 50D:ssä tuota 17-40:stä ja kovin tuntui valovoiman puutteesta huolimatta olevan kelpo peli...
Ei kylläkään esmes. L:llä ole mikään itseisarvo laadulle, sillä myin 24-70/2.8:n pois, kun hinta oli tooooodella suolainen, laatuunsa nähden. Jopa Nikonin halpa 35mm/1.8 tekee skarpimpaa ja kauniimpaa jälkeä, kuin tuo ylihinnoiteltu L:llä.
Ihmisillä tuntuu olevan automaattisesti olettmus, kun on punainen rinkula, niin laatu on sen mukaista. Näin ei ikävä kyllä ole =(
P.s. Suosittelen lämpimästi ja googleta lisää, meinaan valmistajalta löytyy eri variaatioita/eri värejä ja myös muista suomalaisista kaupoista löytyy tuon valmistajan hihnoja;
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... amerahihna
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
-
Mikä tahansa neopreenista valmistettu parin kympin hihna on mukava, kunhan soljet kestävät... eli osta joku tunnettu merkki.pirkkap kirjoitti:Suolakala kirjoitti:http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... amerahihnapirkkap kirjoitti:Ostin tuon Sigman. Mielestäni ihan kelpo ostos. Osaisiko kukaan muuten suositella jotain hyvää, reissuun sopivaa, kantohihnaa kameralle?
Hieman on kyllä tyyris tuo. Olisikohan jotain halvempaa, mutta kuitenkin hyvää tiedossa?
--------
Aves!
Aves!
-
Jos 24-70 (vanhemmat versiot) oli sulle pikku pettymys, niin on sitten tämäkin. Äärinurkat ovat surkeat, reunoilta tyydyttävä ja keskeltä himmennettynä ihan ok!habannaama kirjoitti:Moi !Sakke_K kirjoitti:No juu kun ei vain ole. Ostin tuon 17-55:n, koska olin Canoniin yleistyytyväinen ja tuon hintaisiin Canoneihin ei yleensä tarvitse pettyä. Mutta kuten 17-40, oli tämäkin hintaansa nähden lievä pettymys. 17-55/2.8 ei ole umpisurkea, mutta toisto varsinkin "telepäässä" on vain tyydyttävä.tonskulus kirjoitti:ettei nyt joku tarkoita 18-55 kittilasia kuitenkin.. efs 17-55 2.8 is usm kun tosiaan vaan on paras noista.
Kun omistan 5D:n ja olen harkinnut reissulasiksi tuota 17-40:stä, niin kerro, miksi se oli pettymys ?
Varsinkin täyskennolle hieman arveluttava hankinta :)
--------
Aves!
Aves!
-
[/quote]Jos 24-70 (vanhemmat versiot) oli sulle pikku pettymys, niin on sitten tämäkin. Äärinurkat ovat surkeat, reunoilta tyydyttävä ja keskeltä himmennettynä ihan ok!
Varsinkin täyskennolle hieman arveluttava hankinta :)[/quote]
Ok, hyvä tietää, etten ainakaan kokeilematta osta.
Pitänee sitten katsastaa jokin muu vaihtoehto reissulaajikseksi...
Varsinkin täyskennolle hieman arveluttava hankinta :)[/quote]
Ok, hyvä tietää, etten ainakaan kokeilematta osta.
Pitänee sitten katsastaa jokin muu vaihtoehto reissulaajikseksi...
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.