Pikkunikoni iltalenkillä

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Vastaa Viestiin
puuhapete

Pikkunikoni iltalenkillä

Viesti Kirjoittaja puuhapete »

Kotikaupunkini arkkitehtuuria iltalenkin lomassa..

Kuva

Kuva

Kuva
*Valokuvaeversti Suur-Sawon valokuvamarsalkka Spegen armollisella ylennyksellä*

www.hvahamaa.com
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Arza22

Viesti Kirjoittaja Arza22 »

Mukavan teräväsävyiset ja linjakkaat kuvat. Paitsi viimeinen jossa koko asetelma leviää käsiin, vaikkakin kivan raikkaat värit. :)
puuhapete

Arza22 kirjoitti:Mukavan teräväsävyiset ja linjakkaat kuvat. Paitsi viimeinen jossa koko asetelma leviää käsiin, vaikkakin kivan raikkaat värit. :)
Kiitos. Analysoisitko hiukan, millä tavalla asetelma leviää käsiin ja olisko vinkkejä tehdä toisin?

www.hvahamaa.com
madu-

Viesti Kirjoittaja madu- »

Ykkösestä tykkään eniten, kiva vaikutelma kun toi rakennuksen kulma jakaa kuvan kultaiseen ja sinertävään sävyyn. Kakkonen ois saanut rajautua ihan snadisti enemmän vasemmalle päin kun nyt tuo terassin katto leikkautuu ihan vähän vasemmassa laidassa ja häiritsee hieman sommittelua.
Arza22

Viesti Kirjoittaja Arza22 »

puuhapete kirjoitti:
Arza22 kirjoitti:Mukavan teräväsävyiset ja linjakkaat kuvat. Paitsi viimeinen jossa koko asetelma leviää käsiin, vaikkakin kivan raikkaat värit. :)
Kiitos. Analysoisitko hiukan, millä tavalla asetelma leviää käsiin ja olisko vinkkejä tehdä toisin?
Jaahas mitäs tyhmää minä illalla meninkään kirjoittamaan. Pakko myöntää, mielipiteitäni osaan laukoa, järkevistä perusteluista en tiedä? Joku viisaampi tehköön analysoinnin. Pahoittelen käytöstäni, nyt poistun nurkaan häpeämään.

Siis suomeksi sanottuna en osaisi todellakaan itse parempaa kuvaa ottaa. :)
puuhapete

Arza22 kirjoitti:
puuhapete kirjoitti:
Jaahas mitäs tyhmää minä illalla meninkään kirjoittamaan. Pakko myöntää, mielipiteitäni osaan laukoa, järkevistä perusteluista en tiedä? Joku viisaampi tehköön analysoinnin. Pahoittelen käytöstäni, nyt poistun nurkaan häpeämään.

Siis suomeksi sanottuna en osaisi todellakaan itse parempaa kuvaa ottaa. :)
Se on mies joka myöntää erehdyksensä :D

Mulla tuli itsellä mieleen että olisko toi mielikuva tullut kuvasarjan perusteella, ei niinkään yksittäisenä kuvana, koska kaksi muuta kuvaa ovat selkeitä linjoja sisältävää kun taas viimeinen on yleiskuva jossa ei enää olekkaan yhtä selkeää ja yksinkertaista.

www.hvahamaa.com
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

Viimeinen kuva on näistä paras. Suomalaisen pikkukaupungin autiutta arki-iltana. Kuin neutronipommin jälkeen.

Kaksi ekaa ovat rakennuspönöjä.
PekkaSav

Viesti Kirjoittaja PekkaSav »

Samaa mieltä nomadin kanssa.

Viimeinen on ihan kiva yleiskuva. Katukyltit plussaa, käy ilmi mistä kuva on otettu.

Kahdessa ensimmäisessä rajaukset ontuvat, kovin ahdasta kun ensimmäisestä leikkautuu alaosa pois ja toisesta vasen laita. Ja kun kerran arkkitehtuuria kuvataan, niin toivoisi ettei perspektiivi vääristelisi - tai jos niin tekee, niin sitten saman tien saisi olla kunnolla överiksi vedettynä.
puuhapete

Joo toi autius on kyllä sopiva ilmaisu.

Oman hengityksen ääni, kenkien rouske hiekkaisella asfaltilla....teinipoikien viritetyn mopon kiihdytysääni heikkona kaukaisuudessa....

www.hvahamaa.com
puuhapete

PekkaSav kirjoitti:Samaa mieltä nomadin kanssa.

Viimeinen on ihan kiva yleiskuva. Katukyltit plussaa, käy ilmi mistä kuva on otettu.

Kahdessa ensimmäisessä rajaukset ontuvat, kovin ahdasta kun ensimmäisestä leikkautuu alaosa pois ja toisesta vasen laita. Ja kun kerran arkkitehtuuria kuvataan, niin toivoisi ettei perspektiivi vääristelisi - tai jos niin tekee, niin sitten saman tien saisi olla kunnolla överiksi vedettynä.
Rajaukset olivat kompromissi. Omaan silmään kuitenkin parempi näin kuin että mukaan olisi tullut rakennusjätettä, auto, roskalaatikko yms.

Tohon perspektiivin vääristymiseen en voi muuta kuin todeta että kyseisen kameran optiikka ja omat taidot perspektiivin korjauksessa asettavat tiettyjä rajoituksia hyvälle lopputulokselle...

www.hvahamaa.com
Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

En saa rakennuskuvista itse mitään irti, mutta viimeinen on ihan hieno tiivistelmä Suomesta keskimäärin. Lämpö nollan pinnassa (tosin sekin mittarin mukaan pakkasta), vähän lunta, ei mitään vihreää ja autiota.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
puuhapete

Se miksi kuvasin noi rakennukset tuli ihan puhtaasti siitä että kun kävellessäni satuin kohdalle missä iltarusko heijastui mukavasti noista ikkunoista niin näin ton värien ja valon leikin miellyttävänä silmään.

edit: Olen joskus sanonutkin että mä katselen maisemaa tai kuvaa pääsääntöisesti valojen, varjojen ja värien kautta. Muodot ja linjat ovat mun heikous ja siinä kaipaankin paljon harjoitusta, koska maisemakuvassa nämäkin pitää ottaa huomioon.

www.hvahamaa.com
Reijol

Viesti Kirjoittaja Reijol »

Omaan makuunikin viimeinen kuva on hiukan levoton, silmä ei tartu oikein mihinkään, puuttuu selkeä ykköskohde. Vasemmassa ja oikeassakin reunassa on tyhjää, vaikka kuvaa rajaisikin tiukemmin ei menetettäisi mitään. Värimaailma on hieno kaikissa kuvissa ja valotus on onnistunut hyvin.
-Reijo-
puuhapete

Tässä on tullut hyvin esille se että kun kuvaa esittää niin on tärkeää kertoa katsojalle ne viitekehykset että hän "osaa" katsoa ja tulkita kuvaa oikein tai ainakin kuvaajan haluamalla tavalla.

Noihin kahteen ensimmäiseen kuvaan olis pitänyt laittaa otsikoksi vaikka "illan heijastuksia" ja viimeiseen "pikkukaupungin autius" tjms. eikä näitä olisi saanut laittaa yhden otsikon alle.

www.hvahamaa.com
Reijol

Viesti Kirjoittaja Reijol »

Enhän minä noita huonona pidä mutta kun kuvia tänne laitetaan odotetaan varmaan rehellisiä mielipiteitä. Oikeastaan itseltä tulisi onnistuessani samantyylistä jälkeä, varsinkin väljä rajaus on perisyntini vaikka kuinka muuta yritän.

Onko muuten J1:n nokalla kittizoomi vai mikä, hyvää jälkeä tekee kuitenkin?
-Reijo-
Beatle

Viesti Kirjoittaja Beatle »

No jaa +

Plussa siitä että on oltu ulkona eikä roikuttu netissä, DC-sellaisessa ;)
puuhapete

Reijol kirjoitti:Enhän minä noita huonona pidä mutta kun kuvia tänne laitetaan odotetaan varmaan rehellisiä mielipiteitä. Oikeastaan itseltä tulisi onnistuessani samantyylistä jälkeä, varsinkin väljä rajaus on perisyntini vaikka kuinka muuta yritän.

Onko muuten J1:n nokalla kittizoomi vai mikä, hyvää jälkeä tekee kuitenkin?
Ei pidä erehtymän että niin ajattelisinkaan. Mun tyyli on vaan haastaa sekä itseä että muita että saadaan keskustelua aikaan ja toivottavasti opitaan niistä myös.

Joo 10-30mm VR on nokalla ja kuvat on käsivaralta suljinaikojen ollessa pisimmillään 1/10-20. Toki terävöitystä on lisätty jälkikäsittelyssä.

www.hvahamaa.com
puuhapete

Beatle kirjoitti:No jaa +

Varsin rakentavaa ja viisasta kommentointia Jees+++ siitä ;)

www.hvahamaa.com
Beatle

Viesti Kirjoittaja Beatle »

puuhapete kirjoitti:
Beatle kirjoitti:No jaa +

Varsin rakentavaa ja viisasta kommentointia Jees+++ siitä ;)
Kiitooos :D
Vastaa Viestiin