Pikkunikoni iltalenkillä
-
Pikkunikoni iltalenkillä
Kotikaupunkini arkkitehtuuria iltalenkin lomassa..
-
-
-
Jaahas mitäs tyhmää minä illalla meninkään kirjoittamaan. Pakko myöntää, mielipiteitäni osaan laukoa, järkevistä perusteluista en tiedä? Joku viisaampi tehköön analysoinnin. Pahoittelen käytöstäni, nyt poistun nurkaan häpeämään.puuhapete kirjoitti:Kiitos. Analysoisitko hiukan, millä tavalla asetelma leviää käsiin ja olisko vinkkejä tehdä toisin?Arza22 kirjoitti:Mukavan teräväsävyiset ja linjakkaat kuvat. Paitsi viimeinen jossa koko asetelma leviää käsiin, vaikkakin kivan raikkaat värit. :)
Siis suomeksi sanottuna en osaisi todellakaan itse parempaa kuvaa ottaa. :)
-
Se on mies joka myöntää erehdyksensä :DArza22 kirjoitti:Jaahas mitäs tyhmää minä illalla meninkään kirjoittamaan. Pakko myöntää, mielipiteitäni osaan laukoa, järkevistä perusteluista en tiedä? Joku viisaampi tehköön analysoinnin. Pahoittelen käytöstäni, nyt poistun nurkaan häpeämään.puuhapete kirjoitti:Kiitos. Analysoisitko hiukan, millä tavalla asetelma leviää käsiin ja olisko vinkkejä tehdä toisin?Arza22 kirjoitti:Mukavan teräväsävyiset ja linjakkaat kuvat. Paitsi viimeinen jossa koko asetelma leviää käsiin, vaikkakin kivan raikkaat värit. :)
Siis suomeksi sanottuna en osaisi todellakaan itse parempaa kuvaa ottaa. :)
Mulla tuli itsellä mieleen että olisko toi mielikuva tullut kuvasarjan perusteella, ei niinkään yksittäisenä kuvana, koska kaksi muuta kuvaa ovat selkeitä linjoja sisältävää kun taas viimeinen on yleiskuva jossa ei enää olekkaan yhtä selkeää ja yksinkertaista.
-
Samaa mieltä nomadin kanssa.
Viimeinen on ihan kiva yleiskuva. Katukyltit plussaa, käy ilmi mistä kuva on otettu.
Kahdessa ensimmäisessä rajaukset ontuvat, kovin ahdasta kun ensimmäisestä leikkautuu alaosa pois ja toisesta vasen laita. Ja kun kerran arkkitehtuuria kuvataan, niin toivoisi ettei perspektiivi vääristelisi - tai jos niin tekee, niin sitten saman tien saisi olla kunnolla överiksi vedettynä.
Viimeinen on ihan kiva yleiskuva. Katukyltit plussaa, käy ilmi mistä kuva on otettu.
Kahdessa ensimmäisessä rajaukset ontuvat, kovin ahdasta kun ensimmäisestä leikkautuu alaosa pois ja toisesta vasen laita. Ja kun kerran arkkitehtuuria kuvataan, niin toivoisi ettei perspektiivi vääristelisi - tai jos niin tekee, niin sitten saman tien saisi olla kunnolla överiksi vedettynä.
-
-
Rajaukset olivat kompromissi. Omaan silmään kuitenkin parempi näin kuin että mukaan olisi tullut rakennusjätettä, auto, roskalaatikko yms.PekkaSav kirjoitti:Samaa mieltä nomadin kanssa.
Tohon perspektiivin vääristymiseen en voi muuta kuin todeta että kyseisen kameran optiikka ja omat taidot perspektiivin korjauksessa asettavat tiettyjä rajoituksia hyvälle lopputulokselle...
-
- Viesti:
En saa rakennuskuvista itse mitään irti, mutta viimeinen on ihan hieno tiivistelmä Suomesta keskimäärin. Lämpö nollan pinnassa (tosin sekin mittarin mukaan pakkasta), vähän lunta, ei mitään vihreää ja autiota.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
Se miksi kuvasin noi rakennukset tuli ihan puhtaasti siitä että kun kävellessäni satuin kohdalle missä iltarusko heijastui mukavasti noista ikkunoista niin näin ton värien ja valon leikin miellyttävänä silmään.
edit: Olen joskus sanonutkin että mä katselen maisemaa tai kuvaa pääsääntöisesti valojen, varjojen ja värien kautta. Muodot ja linjat ovat mun heikous ja siinä kaipaankin paljon harjoitusta, koska maisemakuvassa nämäkin pitää ottaa huomioon.
edit: Olen joskus sanonutkin että mä katselen maisemaa tai kuvaa pääsääntöisesti valojen, varjojen ja värien kautta. Muodot ja linjat ovat mun heikous ja siinä kaipaankin paljon harjoitusta, koska maisemakuvassa nämäkin pitää ottaa huomioon.
-
-
Tässä on tullut hyvin esille se että kun kuvaa esittää niin on tärkeää kertoa katsojalle ne viitekehykset että hän "osaa" katsoa ja tulkita kuvaa oikein tai ainakin kuvaajan haluamalla tavalla.
Noihin kahteen ensimmäiseen kuvaan olis pitänyt laittaa otsikoksi vaikka "illan heijastuksia" ja viimeiseen "pikkukaupungin autius" tjms. eikä näitä olisi saanut laittaa yhden otsikon alle.
Noihin kahteen ensimmäiseen kuvaan olis pitänyt laittaa otsikoksi vaikka "illan heijastuksia" ja viimeiseen "pikkukaupungin autius" tjms. eikä näitä olisi saanut laittaa yhden otsikon alle.
-
Enhän minä noita huonona pidä mutta kun kuvia tänne laitetaan odotetaan varmaan rehellisiä mielipiteitä. Oikeastaan itseltä tulisi onnistuessani samantyylistä jälkeä, varsinkin väljä rajaus on perisyntini vaikka kuinka muuta yritän.
Onko muuten J1:n nokalla kittizoomi vai mikä, hyvää jälkeä tekee kuitenkin?
-Reijo-
-
Ei pidä erehtymän että niin ajattelisinkaan. Mun tyyli on vaan haastaa sekä itseä että muita että saadaan keskustelua aikaan ja toivottavasti opitaan niistä myös.Reijol kirjoitti:Enhän minä noita huonona pidä mutta kun kuvia tänne laitetaan odotetaan varmaan rehellisiä mielipiteitä. Oikeastaan itseltä tulisi onnistuessani samantyylistä jälkeä, varsinkin väljä rajaus on perisyntini vaikka kuinka muuta yritän.
Joo 10-30mm VR on nokalla ja kuvat on käsivaralta suljinaikojen ollessa pisimmillään 1/10-20. Toki terävöitystä on lisätty jälkikäsittelyssä.
-