Ja valkeus tuli

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Vastaa Viestiin
Matti_JH
Viesti:

Ja valkeus tuli

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

...

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
elok

Viesti Kirjoittaja elok »

tosi hienoja
plrbr

Viesti Kirjoittaja plrbr »

Upeat, eka ja toinen varsinkin. Näissä näkyy taas se vaikeasti määriteltävä mutta tässä tapauksessa selkeä "kuvaajan oma tyyli".

Taikurihan ei temppujaan paljasta, mutta saisko silti udella että onko valkotasapainoa säädetty siniseen päin, vai onko luomu?
Stickl

Viesti Kirjoittaja Stickl »

Toka on kyllä huikea!
Matti_JH
Viesti:

plrbr kirjoitti:Upeat, eka ja toinen varsinkin. Näissä näkyy taas se vaikeasti määriteltävä mutta tässä tapauksessa selkeä "kuvaajan oma tyyli".

Taikurihan ei temppujaan paljasta, mutta saisko silti udella että onko valkotasapainoa säädetty siniseen päin, vai onko luomu?
Kiitosta. Nuita olis muutama kymmenen tältä aamulta katsomatta.

Eipä valkotasapainoon hirveästi ole kajottu. Todellinen väri oli kyllä loivempi, mutta poistelin tummasta ja vaaleasta päästä tavaraa, niin tuollaista tuli. Toki, pikkusen on säädetty mutta aika maltillisesti.
Suurin säätö on ollut levels/curves.
Matti_JH
Viesti:

Pari tapausta lisää.

Kuva

Kuva

Kuva
eetu1978

Viesti Kirjoittaja eetu1978 »

Tyylikästä, kuten yleensäkin sun kuvat!
Jukka75

Viesti Kirjoittaja Jukka75 »

Meinasin kehua vain ekan setin kuvia kunnes huomasin etä niitä onkin lisää, niin ja nekin vielä aivan helkutin tyylikkäitä.

Mutta ekan setin eka ja vika on kerrassaan upeat, toisessa setissä kakkonen ja kolmonen on upeat. On kyllä tunnelma kuvissa aivan tapissa, todella kauniita.
Itku pitkästä ilosta ja pieru pitkästä nauramisesta.
http://www.jukka75.portfoliobox.me/

http://jpp75.kuvat.fi/
Matti_JH
Viesti:

Kiitos kaikille positiivisista kommenteista. Katsotaan, mitä huomisaamu tuo tullessaan.
temirhan

Viesti Kirjoittaja temirhan »

Kyllä tuo pylyväs on ehdottomasti hienoin.
puuhapete

Viesti Kirjoittaja puuhapete »

Helnisillä on toi luottopaikka missä hän kuvaa...kateeksi käy. Missäpäin Suomea asustelet? Täällä Etelä-Pohjanmaalla on niin ankeeta tähän vuodenaikaan että ei hyvällä mielikuvituksellakaan saa maisemakuvaa aikaseksi....harmaata, tasaista ja risukkoa risukon perään :)
*Valokuvaeversti Suur-Sawon valokuvamarsalkka Spegen armollisella ylennyksellä*

www.hvahamaa.com
Matti_JH
Viesti:

Liedossa lähinnä, nämä kuvat on 2-8km keskustasta. Ei sen kummempaa luottopaikkaa. Pellonreunoja...

Ja itse olen kade sinun kotiseudustasi :) Soita piisaa eikä valosaastetta. Itte kun olen kotoisin n. 40km Etelä-Pohjanmaan rajalta, niin ne seutuvat kiinnostavat. Niin, ja joet eivät ole siellä savivelliä..
:)
Viimeksi muokannut Matti_JH, Helmi 26, 2013 14 : 16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
puuhapete

Viesti Kirjoittaja puuhapete »

Näinhän se yleensä menee että sitä ei näe mikä on lähellä :)

Kuvista päätellen siellä on kuitenkin korkeuseroja jonkin verran enemmän mitä täällä....se mitä itse kaipaisin.
*Valokuvaeversti Suur-Sawon valokuvamarsalkka Spegen armollisella ylennyksellä*

www.hvahamaa.com
eetu1978

Hel_NiS kirjoitti:Liedossa lähinnä, nämä kuvat on 2-8km keskustasta.

Ja itse olen kade sinun kotiseudustasi :) Soita piisaa eikä valosaastetta. Itte kun olen kotoisin n. 40km Etelä-Pohjanmaan rajalta, niin ne seutuvat kiinnostavat. Niin, ja joet eivät ole siellä savivelliä..
Onko nämä muuten jostain Parmaharjun tienoilta, ainoa paikka missä Liedossa on korkeuseroja :D
Tai tokihan tuota jonkinlaista korkeuseroa saa ainakin kuviin tuossa joen varressa myös.

Oliko HelNis aamusta kameran kanssa valmiina, oli meinaa hienon näköinen taivas aamusta!
Matti_JH
Viesti:

Tällä seudulla:
http://maps.google.fi/?ll=60.491976,22. ... 45,,0,0.57

+-500m.

Käväisin kurkkaamassa aamusella pihalla joo, mutta pari vattatautista likkaa kotona...

PS: Suurin osa tämän ketjun kuvista on otettu suunnilleen tästä:
http://maps.google.fi/?ll=60.494185,22. ... 02,,0,2.28

Ja mun mielestä Liedossa on mäkeä mäen perään.
eetu1978

Hel_NiS kirjoitti:Tällä seudulla:
http://maps.google.fi/?ll=60.491976,22. ... 45,,0,0.57

+-500m.

Käväisin kurkkaamassa aamusella pihalla joo, mutta pari vattatautista likkaa kotona...

PS: Suurin osa tämän ketjun kuvista on otettu suunnilleen tästä:
http://maps.google.fi/?ll=60.494185,22. ... 02,,0,2.28

Ja mun mielestä Liedossa on mäkeä mäen perään.
Niin no ehkä se on niin, ettei täällä asemanseudulla ole oikein mäkeä :)
Eipä ole tullut oikeastaan koskaan käytyä tuolla päin, ehkä pitää joskus edes autolla kurvata tuolta joku lenkki.
Raksu

Viesti Kirjoittaja Raksu »

Yleisesti ihan mukavia tunnelmapaloja. Itse tykkäilen kovasti usva- ja sumukuvista.

Subjektiivisena kritiikkinä vaikka semmoista, että mulle kuvien rajauksista/sommitteluista jää jotenkin hieman sattumanvarainen fiilis. Pitäisin myös kuvista enemmän vähemmällä sinisellä (etenkin alkupään kuvat) ja aidommilla sävyillä/valkotasapainolla.

Luontoaiheisista kuvista on aika helppo tehdä jälkikäsittelyssä näyttäviä valkotasapainoa muuttamalla ja "karkkinappulalla", mutta usein minusta tuntuu, että siinä samassa voi kadota jotain herkempää ja ihmistä syvemmältä puhuttelevaa. Toki ne ovat makuasioita ja tyyli on vapaa ja kuvaajan itsensä päätettävissä.

Olen kuviasi katsellut aiemminkin ja jossain määrin tietoinen tyylistäsi. Jos itsestäsi tuntuu, että tämän tyyliset käsittelyt ja rajaukset on oma juttu, niin kannattaa jatkaa samaa polkua eikä antaa yhden jäärän menoa haitata...

Kiitos kuvista.

Matti_JH
Viesti:

Kiitos kommenteista :)
Se on päivästä kiinni millainen milloinkin silmään sopii. Joskus neutraali, toisinaan musta-valkoinen..
Näille ei sen kummempaa ole tehty kuin levels/curves - säätö.

Ja kyllä, sininen on lempivärini :)
Vastaa Viestiin