Satujen ihmemaassa

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Vastaa Viestiin
puuhapete

Satujen ihmemaassa

Viesti Kirjoittaja puuhapete »

Innostuin noista kompoista....

Kuva
*Valokuvaeversti Suur-Sawon valokuvamarsalkka Spegen armollisella ylennyksellä*

www.hvahamaa.com
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Hauska idea ja toteutuskin toimii lukuunottamatta poskissa näkyvää vaakaraitaa.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
GIFt
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GIFt »

Sama "viiva" kasvoissa hämää ja (tekijänoikeudet linan kanssa kans nin ja näin)=en niin tosisani ;)
puuhapete

Oho. Näköjään tuosta "tähtisumu" layerista on jäänyt näkyviin hiukan ylimääräistä...pitääpä korjata asia.

www.hvahamaa.com
puuhapete

GIFt kirjoitti:Sama "viiva" kasvoissa hämää ja (tekijänoikeudet linan kanssa kans nin ja näin)=en niin tosisani ;)
Ajattelisin että tekijänoikeudet on kunnossa koska kuva on haettu hakusanalla wallpaper ja kuvasta on käytössä vain osa ja sekin hyvin heikosti näkyy eikä varmasti voi tunnistaa alkuperäistä kuvaa.

Joku viisas vois tähän kommentoida jatkoa ajatellen...

www.hvahamaa.com
GIFt
Viesti:

puuhapete kirjoitti:
GIFt kirjoitti:Sama "viiva" kasvoissa hämää ja (tekijänoikeudet linan kanssa kans nin ja näin)=en niin tosisani ;)
Ajattelisin että tekijänoikeudet on kunnossa koska kuva on haettu hakusanalla wallpaper ja kuvasta on käytössä vain osa ja sekin hyvin heikosti näkyy eikä varmasti voi tunnistaa alkuperäistä kuvaa.

Joku viisas vois tähän kommentoida jatkoa ajatellen...
Kyllä toi selvästi on disney linna mutta en tarkoittanut oikeesti että siinä olisi ongelmaa mikäli ett kuvaa myydä aijo!
puuhapete

Making of:

Tällä kertaa ei tarvinnut itse mallia liimailla taustaan vaan kuva on otettu siten että malli istuu sängyllä ikkunan edessä, jossa on sälekaihtimet ja sivuilla siniset verhot. Salama on ikkunan takana antamassa korkovaloa. Taustan tekstuuri on tehty alfakanavamaskilla. Kasvoille tuleva valo on CTO kalvolla varustetusta pikkusalamasta joka on tytön sylistä heijastaen kirjan kautta valon. Tähtisumu layeri on näköjään huolimattomasti upotettu, se pitää korjata.

www.hvahamaa.com
jari siren
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jari siren »

Voin kertoa että disney on yksi tarkimmista firmoista oikeuteisa kanssa ja ovat vielä tietääkseni hyvin aktiivisia.
Linna on selvästi lainattu heiltä en suositele edes levittelemään ulkomaan saiteilla.

Kuva on taas kiva, ehkä olet löytänyt juttusi?
puuhapete

jari siren kirjoitti:Voin kertoa että disney on yksi tarkimmista firmoista oikeuteisa kanssa ja ovat vielä tietääkseni hyvin aktiivisia.
Linna on selvästi lainattu heiltä en suositele edes levittelemään ulkomaan saiteilla.

Kiitos vain.

Pitääpä olla jatkossa tarkempi minkälaisia taustoja kuviinsa ottaa. Onko kellään tietoa minkälaiset taustakuvat olisivat varmasti turvallisia...itse olen jotenkin ajatellut että jos kuva on wallpaper versiona niin siinä ei olisi ongelmia.

www.hvahamaa.com
GIFt
Viesti:

puuhapete kirjoitti:
jari siren kirjoitti:Voin kertoa että disney on yksi tarkimmista firmoista oikeuteisa kanssa ja ovat vielä tietääkseni hyvin aktiivisia.

Kiitos vain.

Pitääpä olla jatkossa tarkempi minkälaisia taustoja kuviinsa ottaa. Onko kellään tietoa minkälaiset taustakuvat olisivat varmasti turvallisia...itse olen jotenkin ajatellut että jos kuva on wallpaper versiona niin siinä ei olisi ongelmia.
Aika vaikea sanoa mikä olisi turvallinen kuva käyttä! Mutta jos ostaa kuvan oikeudet niin voi olla aika varmalla pohjalla ;)
muikkunen

Viesti Kirjoittaja muikkunen »

Kiva idea ja huomattavasti vähemmän kulunut kuin se jättikuu ;) Toteutuskin miellyttää. Naamaan on tosiaan jäänyt raja mutta muuten aika kivaa jälkeä.
alsalus

Viesti Kirjoittaja alsalus »

Itse asiassa Puuhis on saanut ton Disney-mielleyhtymän toimimaan hienosti, eikö toi tähtipölykin ole samankaltaista tavaraa, mitä tulee mikkihiiren ja helinäkeijun taikasauvoista.

Kun tää kuva on kollaasi, en ole ihan satavarma, onko tekijänoikeutta edes rikottu. Tai se riippuu tietenkin asiayhteydestä - mainoskuvaan tätä ei voi käyttää - mutta jos leikitään että tää on kuvituskuva aikakauslehdessä, niin meniskö läpi?

Tätä kuvaa kun vähän vielä kehittelisi, voisi Suomi-Disney olla jopa kiinnostunut kuvan mainoskäytöstä kirjojensa myynnissä. Vähäsen reilummin kasvoihin valoa ja vähän tasaisemmin, ettei silmiin tule noita mustia rinkuloita - tausta inahduksen levollisemmaksi ja homma on ihan vimpan päälle.
puuhapete

alsalus kirjoitti:Vähäsen reilummin kasvoihin valoa ja vähän tasaisemmin, ettei silmiin tule noita mustia rinkuloita.
Itse-asiassa tämä on juurikin se asia mihin en itse ole tyytyväinen tässä kuvassa. Toi alhaaltapäin tuleva valo ei koskaan ole eduksi kenellekkään ellei kuvata jotain hirviötä. Ton valaisun toki vois hoitaa snootillakin siten että se ei tulisi alaviistosta, mutta kadottaaako tämä sen aidon tunnelman siitä että valo tulee kirjasta??

Mielipiteitä...

www.hvahamaa.com
paaton

Viesti Kirjoittaja paaton »

Minusta tuo kirjasta tuleva valaistus on oikein hieno juuri noin.
Ja tälläiseen kuvaan rajukin kuvamanipulaatio sopii hyvin, kuvaa katsotaan kuvana, eikä siitä etsitä leikkaa/liimaa virheitä. Ei kukaan ajattele, että takapihallasi on oikeasti disneylinna.

Eikös nämä parhaat photoshoppaajat kuvaa taustansa itse? Eli normaali kuvaamiseenkin tulee varmaan uusia näkökulmia, kun voi miettiä jo valmiiksi maisemaa tai rakennusta kuvan taustaksi.
puuhapete

paaton kirjoitti: Eikös nämä parhaat photoshoppaajat kuvaa taustansa itse? Eli normaali kuvaamiseenkin tulee varmaan uusia näkökulmia, kun voi miettiä jo valmiiksi maisemaa tai rakennusta kuvan taustaksi.
Tähän suuntaan olen itsekkin ajatellut juttua kehittää...

www.hvahamaa.com
Mikael K.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikael K. »

puuhapete kirjoitti:
alsalus kirjoitti:Vähäsen reilummin kasvoihin valoa ja vähän tasaisemmin, ettei silmiin tule noita mustia rinkuloita.
Itse-asiassa tämä on juurikin se asia mihin en itse ole tyytyväinen tässä kuvassa.
Olen avannut itse silmien mustia kohtia siten, että olen valinnut tummat kohdat taikasauvalla ja muuttanut sen peittoaluetta ja pehmeyttä. Näin olen saanut rajan pehmeäksi ja valotusta on voinut korjata vähän kerrallaan pimeistä kohdista. Muutokset eivät hyppää silmille vaan ne pysyvät pehmeinä.
puuhapete

Pitää ottaa kuva vielä syyniin kun sitä katselessa on nyt tullut esiin useampi sellainen asia mikä vaivaa.

www.hvahamaa.com
Vastaa Viestiin