7D ja Sigma EF-530 DG Super salama

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
paivijo

7D ja Sigma EF-530 DG Super salama

Viesti Kirjoittaja paivijo »

Hei,

laitteina 7D kamera ja Sigma EF-530 DG Super salama. Ongelma on, että en saa langatonta salamaa toimimaan siten, että ainoastaan Sigma välähtää. Tuntuu, että kaikki mahdolliset asetuksen on kokeiltu ja ohjeet luettu, mutta popup salama välähtää myös aina. Kameran manuaalin mukaan tämä on mahdollista (ks sivu 124: Täysautomaattinen kuvaus yhdellä ulkoisella Speedlite-salamalla), vaikka kyseessä ei ole Canonin Speedlite, niin kaippa sen silti pitäisi toimia.

Vinkkejä / neuvoja kaivataan... hermot alkaa mennä...

Jay
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
apip

Viesti Kirjoittaja apip »

Kameran integroitu salama ohjaa ulkoista salamaa valolla, joten se välähtää aina, vaikkakin pienellä teholla.
paivijo

Viesti Kirjoittaja paivijo »

Tuntuu kyllä, että se välähtää ihan normaalilla teholla.. ja samoin näyttää myös lopputuloksessa.
Brunberg

Viesti Kirjoittaja Brunberg »

Canoneista en tiedä mutta Nikonissa rungon salama välähtää mutta ei halutessa osallistu valotukseen, näkyy silti heijastavilla pinnoilla tuo rungon salama lopullisessa kuvassa.
kolmonen

Viesti Kirjoittaja kolmonen »

Olen itse aloitteleva ulkoisen salaman käyttäjä (Yongnuo YN568EX saapui postissa pari viikkoa sitten) mutta voisin testata nyt illasta eri asetuksia.

Tämän postin mukaan
http://photography-on-the.net/forum/sho ... p?t=767760
sisäinen salama voi olla kahdessa moodissa eli joko valottamassa osaltaan tai sitten matalatehoisena ainoastaan triggeröimässä.
raminm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja raminm »

Kyllä se ihan hyvin toimii niin, että kameran oma salama pelkästään ohjaa Sigmaa. Itse olen testannut niin 500, 530 ja 610 malleilla ja kaikilla toimii tuo ohjaus.

Siellä salaman ohjauksessa on sitten erikseen asetukset miten sitä kameran omaa salamaa käytetään - kuvaksi pelkästään ulkoisen salaman kuva niin sitten välähdys on vain ohjaava eikä valottava.
kolmonen

Viesti Kirjoittaja kolmonen »

Kuten yllä jo todettiin.

Valikoissa:
Ensimmäinen valikko -> Salamaohjaus -> Sisäisen salaman asetus -> Langatt. toim.

4 vaihtoehtoa:
-Pois
-ulkoisen ja sisäisen salaman välillä valittavissa oleva ratio
-pelkkä ulkoinen salama
-ulkoinen ja sisäinen salama yhtäaikaa

Tässä vielä parit testikuvat kahdella alimmalla vaihtoehdolla. Ulkoinen salama vasemmalla puolella kohdetta. Molemmissa kuvissa sama ISO arvo, aukon koko, suljinnopeus ja valkotasapaino.
Kuva
Kuva
Vastaa Viestiin