Rahat tilille-paketti postiin...onko viisasta??
-
Rahat tilille-paketti postiin...onko viisasta??
Jatketaan täällä..
Tässä myyntiosiossa oleva keskustelu.....
(puuhapete)
Anteeksi että puutun ja nostan turhaan tätä, mutta silmään pisti toi "rahat tilille ja paketti postiin" Toimisitko itse noin jos olisit ostaja? Laittaisitko rahat etukäteen henkilölle jota et tunne ja jäisit odottelemaan josko se paketti tulisi.
Mikä vika postiennakossa tai matkahuollon ennakossa avaamisoikeudella on?
Nimimerkeillä "1400e köyhempi" ja "tyhmyydestä sakotetaan"
(-TPi-)
Tämähän se on ikuinen kiistakapula. Itsekkään myyjänä en suosi postiennakkoa. Olen saanut hakea kamat liian monta kertaa kolmen viikon päästä lähetyksestä postista, kun ostajalle on iskenyt ostokrapula.
Postiennakkoa voi käyttää, mutta silloin ostaja laittaa tililleni valmiiksi vaikkapa 100€. Tämä summa jää myyjälle jos ylläoleva varsin yleinen vaiva ostajalla iskee. Summalla kattaa juuri postikulut ennakkomaksuineen edestakas. Sitähän se ei kokonaan korvaa, että tuote on ollut minulla pois myynnistä 3vk. Kalliimmissa tuotteissa sitten sovelletaan suurempaa ennakkomaksua, vaikka 300€
Osa tuotteista tulee lähettää vakuutettuna, mites tähän vakuutetun lähetyksen aukomiseen tiskillä posti suhtautuu? Oikein! Ei onnistu ei. Normaalin postiennakon voi avata jos myyjä siihen lisätietokohtaan niin kirjoottaa. Vakuutettuja ei.
Mutta taas piti sotkea hyvä myynti-ilmootus, hyi minua!
(puuhapete)
Tässäpä varsin mainio bisnes huijareille.
On se kumma että joillekin on kertynyt jopa useita kertoja näitä noutamatta jättämisiä. Jos asiaa tarkastelee puoluettomasti ostajan ja myyjän näkövinkkelistä niin kummassa on mielestäsi suurempi riski tulla "huijatuksi"?
Rahat tilille-paketti postiin tilanteessa on aina rahallinen hyötynäkökohta olemassa ja siten todennäköisempää että huijari käyttää tätä rahan ansaintakeinona kun taas postista noutamatta jättäminen ei tuo minkäänlaista taloudellista hyötyä tälle joka jättää noutamatta paketin postista. Tämä tosiasia puhuu kiistatta sen puolesta että riski taloudellisesta tappiosta on myyjällä minimaalisen pieni verrattuna ostajaan.
Missä muussa kaupankäynnissä tiedät vakiintuneena tapana olevan rahan laittamisen myyjän tilille ennen tuotteen vastaanottamista?
(-TPi-)
Käytännössä missä vain myyjällä on tapana ollut velottaa maksu tilille.
Tässähän on pelkästää kyse, että ostajat pelkäävät tulevansa huijatuksi, samaten myyjä. Kumpikin ajaa omaa etuaan. Jos myyjä sanoo kaupan ehdoiksi raha tilille ja sitten posti, tässähän on annettu ostajalle valita, jos ei käy elä osta. Myyjän ei ole pakko myydä ja ostajan ostaa.
Omalla toiminnallani varmistan oman selustani, ei jää kulut itselle maksettavaksi. Ostajan taas ei tarvi tulla huijatuksi "koko rahan edestä" jos näin on käydäkseen, varsinkin jos paketti lähetetään normaalina postiennakkona tarkastusoikeudella, postin rikkomasta tavarasta vastuu jää ostajalle, joska vakuutettuna avattavaksi luvattavaa pakettia ei voi lähettää.
Yhtä kaikki, Matti voisi jakaa bannit meille kaikille myynti-ilmoitukseen perseilijoille. Tämä, että myynti-ilmoitukset saa sotkea vapaasti ei palvele ketään.[/b]
Tässä myyntiosiossa oleva keskustelu.....
(puuhapete)
Anteeksi että puutun ja nostan turhaan tätä, mutta silmään pisti toi "rahat tilille ja paketti postiin" Toimisitko itse noin jos olisit ostaja? Laittaisitko rahat etukäteen henkilölle jota et tunne ja jäisit odottelemaan josko se paketti tulisi.
Mikä vika postiennakossa tai matkahuollon ennakossa avaamisoikeudella on?
Nimimerkeillä "1400e köyhempi" ja "tyhmyydestä sakotetaan"
(-TPi-)
Tämähän se on ikuinen kiistakapula. Itsekkään myyjänä en suosi postiennakkoa. Olen saanut hakea kamat liian monta kertaa kolmen viikon päästä lähetyksestä postista, kun ostajalle on iskenyt ostokrapula.
Postiennakkoa voi käyttää, mutta silloin ostaja laittaa tililleni valmiiksi vaikkapa 100€. Tämä summa jää myyjälle jos ylläoleva varsin yleinen vaiva ostajalla iskee. Summalla kattaa juuri postikulut ennakkomaksuineen edestakas. Sitähän se ei kokonaan korvaa, että tuote on ollut minulla pois myynnistä 3vk. Kalliimmissa tuotteissa sitten sovelletaan suurempaa ennakkomaksua, vaikka 300€
Osa tuotteista tulee lähettää vakuutettuna, mites tähän vakuutetun lähetyksen aukomiseen tiskillä posti suhtautuu? Oikein! Ei onnistu ei. Normaalin postiennakon voi avata jos myyjä siihen lisätietokohtaan niin kirjoottaa. Vakuutettuja ei.
Mutta taas piti sotkea hyvä myynti-ilmootus, hyi minua!
(puuhapete)
Tässäpä varsin mainio bisnes huijareille.
On se kumma että joillekin on kertynyt jopa useita kertoja näitä noutamatta jättämisiä. Jos asiaa tarkastelee puoluettomasti ostajan ja myyjän näkövinkkelistä niin kummassa on mielestäsi suurempi riski tulla "huijatuksi"?
Rahat tilille-paketti postiin tilanteessa on aina rahallinen hyötynäkökohta olemassa ja siten todennäköisempää että huijari käyttää tätä rahan ansaintakeinona kun taas postista noutamatta jättäminen ei tuo minkäänlaista taloudellista hyötyä tälle joka jättää noutamatta paketin postista. Tämä tosiasia puhuu kiistatta sen puolesta että riski taloudellisesta tappiosta on myyjällä minimaalisen pieni verrattuna ostajaan.
Missä muussa kaupankäynnissä tiedät vakiintuneena tapana olevan rahan laittamisen myyjän tilille ennen tuotteen vastaanottamista?
(-TPi-)
Käytännössä missä vain myyjällä on tapana ollut velottaa maksu tilille.
Tässähän on pelkästää kyse, että ostajat pelkäävät tulevansa huijatuksi, samaten myyjä. Kumpikin ajaa omaa etuaan. Jos myyjä sanoo kaupan ehdoiksi raha tilille ja sitten posti, tässähän on annettu ostajalle valita, jos ei käy elä osta. Myyjän ei ole pakko myydä ja ostajan ostaa.
Omalla toiminnallani varmistan oman selustani, ei jää kulut itselle maksettavaksi. Ostajan taas ei tarvi tulla huijatuksi "koko rahan edestä" jos näin on käydäkseen, varsinkin jos paketti lähetetään normaalina postiennakkona tarkastusoikeudella, postin rikkomasta tavarasta vastuu jää ostajalle, joska vakuutettuna avattavaksi luvattavaa pakettia ei voi lähettää.
Yhtä kaikki, Matti voisi jakaa bannit meille kaikille myynti-ilmoitukseen perseilijoille. Tämä, että myynti-ilmoitukset saa sotkea vapaasti ei palvele ketään.[/b]
-
Miten ihmeessä myyjänä pelkäät tulevasi HUIJATUKSI tällaisessa postiennakkosysteemissä? Kenellä on intressejä HUIJATA sua kun hän ei hyödy tästä mitenkään. Toisin kun taas tällaisella "rahat tilille-paketti postiin myyjällä on aina olemassa rahallinen intressi huijaamiseen. Voisitko ajatella loogisesti?
-
Joo, kyllä ainakin minulla särähtää pahasti, jos myynti-ilmoituksessa on tuo "rahat tilille, paketti postiin". Vaikka yritän ottaa huomioon kaikenkarvaisten huijarien mahdollisuuden, silti tuossa kalskahtaa asenne, että myyjä ei luota ostajaan tippaakaan. Sitä paitsi siinä jätetään itselle täysi mahdollisuus huijata samalla, kun se toiselta osapuolelta estetään.
Miksi se muuten on niin päin, että rahan pitäisi liikkua ensin? Kaikki tietävät, millaista se on, mutta jos kaupan kohteena on käytetty tuote, sehän se pitäisi ensin nähdä!
Vaikka huijauksista ja huijareista paljon puhutaan, eiköhän valtaosa täällä kauppaa tekevistä ole kuitenkin rehellistä porukkaa. Itse olen reilun kuukauden sisällä myynyt täällä yli 3000€:lla tavaraa ja useassa tapauksessa olen lähettänyt tavaran nähtäväksi tilinumeron kera. Kaikki kaupat ovat sujuneet juuri niin kuin on puhuttu.
Miksi se muuten on niin päin, että rahan pitäisi liikkua ensin? Kaikki tietävät, millaista se on, mutta jos kaupan kohteena on käytetty tuote, sehän se pitäisi ensin nähdä!
Vaikka huijauksista ja huijareista paljon puhutaan, eiköhän valtaosa täällä kauppaa tekevistä ole kuitenkin rehellistä porukkaa. Itse olen reilun kuukauden sisällä myynyt täällä yli 3000€:lla tavaraa ja useassa tapauksessa olen lähettänyt tavaran nähtäväksi tilinumeron kera. Kaikki kaupat ovat sujuneet juuri niin kuin on puhuttu.
-
Varmaan suoraan ostajalla ei ole aietta "huijata" myyjää, mutta...toisinaan löytyy ostajia joille iskee tämä ostokrapula sen jälkeen kun ennakkopaketti on lähtenyt matkaan. Sinälläänhän tämä ei ole rikollista jättää pakettia hakematta, mutta itse jos myyn tavaraa, postiennakon voin hyväksyä sillä ehdolla, että ostaja maksaa minulle kulut x2 etukäteen tilille. Tämä on oman etuni mukaista, ihan samanlain kun ostaja sitten tahtoo monesti postiennakkoon sen avaamisoikeuden, se hänelle suotakoot ja on hänen etujen mukaista. Silloin vaan ei voi lähettää vakuutettuna, joten ostajan on tämä tiedostettava ja hyväksyttävä. Jos ostajalle ei nämä käy, hän on voi tulla noutamaan tavaran tai sitten jättää kaupan tekemättä.
Näin helppoa se on, ei tässä muuta tästä kaupanteosta. Oma esitys on kaupantekoon seuraava paremmuus järjestyksessä.
1.Ostaja tulee hakemaan tavarat rahan kanssa.
2.Ostaja maksaa ostoksensa minulle, jolloin lähetään ne sitten hänelle.
2.Ostaja maksaa minulle toimituskulut x2 tilille ja paketti lähtee ostajalle PE:nä tai miten se sitten sovitaan.
Olenko väärässä, jos olen perustele miksi?
Näin helppoa se on, ei tässä muuta tästä kaupanteosta. Oma esitys on kaupantekoon seuraava paremmuus järjestyksessä.
1.Ostaja tulee hakemaan tavarat rahan kanssa.
2.Ostaja maksaa ostoksensa minulle, jolloin lähetään ne sitten hänelle.
2.Ostaja maksaa minulle toimituskulut x2 tilille ja paketti lähtee ostajalle PE:nä tai miten se sitten sovitaan.
Olenko väärässä, jos olen perustele miksi?
-
-
- Viesti:
-
Et ole väärässä...koska jokaisella on oikeus toimia niinkuin haluaa, ei tarvi edes laittaa koko myynti-ilmoitusta jos ei halua. Voi vaan olla aika hankalaa myydä postin kautta tänä päivänä jos vaatimukset ovat ostajan puolelle sellaiset kuin sulla on.-TPi- kirjoitti: Olenko väärässä, jos olen perustele miksi?
Asia olisi eri jos vaatimuksena olisi että tuote pitäisi ensin lähettää ostajalle nähtäväksi ennen maksua, mutta kun on olemassa postiennakko avaamismahdollisuudella niin aika vaikeeta on perustella järkevästi miksi näin ei voisi toimia.
Se huijari muuten käytti samaa itkuvirttä että oli kuulemma saanut niin monta kertaa takkiin postiennakkotapauksissa ja sovittiin että maksan puolet tuotteen hinnasta etukäteen....ei tarvinnu loppuja sitten maksaa....aivan s..tanasti lohduttaa :) Puhelimessa vielä juteltiin kaverin kanssa niitä näitä ja oma hälytysjärjestelmä ei kertaakaan soinut, sen verran uskottava tää huijari osas olla.
Että kaikille vain opetukseksi. Koskaan et voi tietää milloin omalle kohdalle sattuu se ensimmäinen...ja ainakin mulla viimeinen huijaus nettikauppojen suhteen.
-
Ja varmaan turhaan monet sivustot neuvovat käyttämään postiennakkoa tai muita varmistuksia jos ostaa tuntemattomalta..
edit: Paatonille ja Kribelle..
Mä ostan ja myyn paljon netin kautta nimenomaan postiennakolla ja kertaakaan ei ole ollut ongelmia, mutta monet hyvät kaupat olisivat kariutuneet jos ei postiennakkomahdollisuutta olisi ollut.
Mutta kuten sanottu kaikilla on oikeus vaatia ihan mitä ne haluaa...vaikka laittaa ilmoituksen tavarasta mitä ehdottomasti ei halua myydä :D
edit: Paatonille ja Kribelle..
Mä ostan ja myyn paljon netin kautta nimenomaan postiennakolla ja kertaakaan ei ole ollut ongelmia, mutta monet hyvät kaupat olisivat kariutuneet jos ei postiennakkomahdollisuutta olisi ollut.
Mutta kuten sanottu kaikilla on oikeus vaatia ihan mitä ne haluaa...vaikka laittaa ilmoituksen tavarasta mitä ehdottomasti ei halua myydä :D
-
Minulla kyllä alkaa hälytyskellot soimaan jo pelkästään poikkeuksellisen halvan tuotteen kohdalla. Koko huijauksen ideahan perustuu halpaan tavaraan ja ostajan "ahneuteen", aika monesti arviointi kyky sumenee, kun laskeskelet paljonko halvemmalla nyt saat objektiivin.
Aika hyvin pitää myyjän taustat olla tiedossa, ennen kuin minä lähettelen satoja tai tuhansia euroja yhtään minnekkään. Edellisen kerran 400e objektiiva ostaessa taisin googletella myyjän olevan ammattikuvaaja turusta. Tuo riitti minulle vakuudeksi tuolle summalle.
Aika hyvin pitää myyjän taustat olla tiedossa, ennen kuin minä lähettelen satoja tai tuhansia euroja yhtään minnekkään. Edellisen kerran 400e objektiiva ostaessa taisin googletella myyjän olevan ammattikuvaaja turusta. Tuo riitti minulle vakuudeksi tuolle summalle.
-
- Viesti:
Mulla on muutamaan otteeseen käynyt niin, että ostaja ei ole postiennakolla lähetettyä pakettia hakenut. Siinä häviää rahan lisäksi 2-3vk myyntiaikaa. Postiennakolla minäkin pääosin myyjänä olen lähettänyt, mutta jos ei ole ostajasta saatavilla mitään "palautetta", niin vaadin väh. 50€ etukäteen tililleni ennen kun lähetän mitään.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
-
Jokaisessa ammatissa on riskinsä. :) Ymmärrän kyllä, että huijarin kohdalle osumis prosentti lisääntyy, kun etsiskelee edullista tavaraa eteenpäin myytäväksi.puuhapete kirjoitti: Mä ostan ja myyn paljon netin kautta nimenomaan postiennakolla ja kertaakaan ei ole ollut ongelmia, mutta monet hyvät kaupat olisivat kariutuneet jos ei postiennakkomahdollisuutta olisi ollut.
-
Entäs jos kyse ei ole mistään ennätyshalvasta tuotteesta ja kaveri antaa puhelinumeronsa ja te soittelette useaan kertaan ja keskustelette niitä näitä ja tarina myynnille on "aukoton"....ette vain ole törmännyt ammattihuijariin...vois muuttua mielipide kertaheitollapaaton kirjoitti:Minulla kyllä alkaa hälytyskellot soimaan jo pelkästään poikkeuksellisen halvan tuotteen kohdalla. Koko huijauksen ideahan perustuu halpaan tavaraan ja ostajan "ahneuteen", aika monesti arviointi kyky sumenee, kun laskeskelet paljonko halvemmalla nyt saat objektiivin.
Ei teidän tarvi myydä postiennakolla...älkää hyvänen aika myykö jos ette halua...ei se pudota ostajaehdokkaita kuin ehkä puolet pois, mutta jos koette että sillä ei ole väliä ja kauppa käy siitä huolimatta niin antaa mennä vain.
-
Mites tämä on mahdollista?Munt kirjoitti:Mä en käytä postiennakkoa, koska postiennakkopaketin voi hakea maksamatta valintatalosta. Tässä tapauksessa myyjän laite varastetaan ja mitään et voi tehdä.
..
Ite olen myös muutaman putken myynyt tällä foorumilla, ja yllättävän moni haluaa laittaa rahat etukäteen tilille. Eipä mulla sitä vastaan mitään ole. Itse ostan ainoastaan postiennakolla ja avaamisoikeudella, jos en "tunne" myyjää etukäteen ja hänen foorumihistoria on lyhyt.
-
Tunnen kyllä muutaman tapavalehtelijan ja ainakin yhden kunnon huijarin. En oikeastaan luota tuntemattomien puheisiin, puhua nämä huijarit kyllä osaavat.puuhapete kirjoitti: Entäs jos kyse ei ole mistään ennätyshalvasta tuotteesta ja kaveri antaa puhelinumeronsa ja te soittelette useaan kertaan ja keskustelette niitä näitä ja tarina myynnille on "aukoton"....ette vain ole törmännyt ammattihuijariin...vois muuttua mielipide kertaheitolla
-
-
Kun Posti suuressa viisaudessaan muuttui Itellaksi ja lähti hassaamaan 100 miljoonaa valtion rahoja Venäjälle, niin omistajanohjauksesta vastaavaa ministeriä (Hautala) viedään nyt kuin litran mittaa, vanha henkilökunta heitetään työttömyyskortistoon ja paketit vastaanottaa ja jakaa paikallinen Valintatalo. Siellä sitten Mirkku 26 vuotta, jonka historia on kymppiluokan jälkeen täynnä erilaisia pätkätöitä marketeissa ja siivoojana, päättää oikoa hieman säännöissä ja menee järjestelemään maitoja kylmäkaappiin, kun pari narkkaria huomaa tilaisuutensa tulleen ja ottaa muutaman juoksulähetyksen. Samoin Mirkun loogisen ajattelun kyky ei ole niitä parhaimpia, joten Kalle Kuvaajan postilaatikosta varastettuun pakettikorttiin tekaistu allakirjoitus menee täydestä ja Rami Rosvo kävelee ulos 3000 euron 1 sarjalaisen kanssa. Puhumattakaan niistä lukuisista kierommista tavoista kusettaa postia, joista entisenä nettikaupan omistajana olen hyvin tietoinen.fireisland kirjoitti:Mites tämä on mahdollista?Munt kirjoitti:Mä en käytä postiennakkoa, koska postiennakkopaketin voi hakea maksamatta valintatalosta. Tässä tapauksessa myyjän laite varastetaan ja mitään et voi tehdä.
..
Totuus on kuitenkin se, että paketistasi on vastuussa joku alipalkattu heittopussi, jolle et antaisi ulkoilutettavaksi edes koiraasi. Miettikää tätä, kun seuraavan kerran luette jotain tarinaa siitä, että myyjän lähetys on kadonnut matkalla ostajalle...
..