Negatiiviksi

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
Vastaa Viestiin
Pekpuu

Negatiiviksi

Viesti Kirjoittaja Pekpuu »

Moiks, milläs vois mustavalko kuvasta tehdä negatiivin. Eli tehdä negatiivin kaltaisen kuvatuksen.
Käytössä LR4 ja DPP.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Pekpuu

Wau

Kiitän nöyränä toimivasta ja nopeasta neuvostasi.
Näinhän se homma etenee.
elmar

Viesti Kirjoittaja elmar »

Pekpuu kirjoitti:Käytössä LR4 ja DPP.
Miksi käytössäsi on kaksi raw-konvertteria? Luovu toisesta ja hanki tilalle kuvankäsittelyohjelma esim. PS Elements tai ilmainen Gimp joilla negatiivi (ja miljoona muuta efektiä) syntyy yhdellä klikkauksella.
Hannu KH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

elmar kirjoitti:
Pekpuu kirjoitti:Käytössä LR4 ja DPP.
Miksi käytössäsi on kaksi raw-konvertteria? Luovu toisesta ja hanki tilalle kuvankäsittelyohjelma esim. PS Elements tai ilmainen Gimp joilla negatiivi (ja miljoona muuta efektiä) syntyy yhdellä klikkauksella.
Aika mielenkiintoinen kysymys......
Mitäs sille voi, että Canonin mukana tulee toimiva raw-konvertteri...mihinkä sen vois luovuttaa jos sattuu tykkäämään LR:tä enempi?

Mulla on vielä useampi konvertointiin soveltuva ohjelma, ja käytänkin niistä muutamaa kun niissä on erimoisia ominaisuuksia.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
Pekpuu

Ups . . . .

Oon luullu et noi molemmat on kuvankäsittely ohjelmia LR4 ja DPP.
Tietenkin voin olla väärässäkin, mut kai viisaammat sit valaisee ja potkii oikealle ladulle, mikäli on aihetta.
elmar

Viesti Kirjoittaja elmar »

Pekpuu kirjoitti:Oon luullu et noi molemmat on kuvankäsittely ohjelmia LR4 ja DPP.
Ne ovat pääosin ns. raw-konverttereita. DPP:n kuvankäsittelyominaisuudet ovat hyvin suppeat ja LR:n vähän laajemmat. Kun hankit varsinaisen ns. kuvankäsittelyohjelman, bonjaat asian.
tvap

Viesti Kirjoittaja tvap »

elmar kirjoitti:
Pekpuu kirjoitti:Oon luullu et noi molemmat on kuvankäsittely ohjelmia LR4 ja DPP.
Ne ovat pääosin ns. raw-konverttereita. DPP:n kuvankäsittelyominaisuudet ovat hyvin suppeat ja LR:n vähän laajemmat. Kun hankit varsinaisen ns. kuvankäsittelyohjelman, bonjaat asian.
Ja hintakaan ei ole kova, kun lataa viimeisimmän gimpin.

tepa
Pekpuu

Ahaa . . . .

No nyt sitte tulee mieleen, et missäs se menee raja, kun haluan "kehittää" mun digi otokset, enkä "käpistellä" niitä.
Manipulaatioon en sukella, siihen ei aikani riitä, ns "kehittäminen" riittää.
Eli "pelkkään" kuvan "kehitykseen" en tarvitse "kuvankäsittely" ohjelmaa, vaan "pärjään" noilla RAW "konverttereilla"
kivioja

Re: Ahaa . . . .

Viesti Kirjoittaja kivioja »

Pekpuu kirjoitti:No nyt sitte tulee mieleen, et missäs se menee raja, kun haluan "kehittää" mun digi otokset, enkä "käpistellä" niitä.
Manipulaatioon en sukella, siihen ei aikani riitä, ns "kehittäminen" riittää.
Eli "pelkkään" kuvan "kehitykseen" en tarvitse "kuvankäsittely" ohjelmaa, vaan "pärjään" noilla RAW "konverttereilla"
Eikö se raja mene juuri siinä, että mitä Lightroomilla pystyy tekemään on vielä "kehittämistä" ja "käpistelyyn" tarvitaan PS, Gimp tai muu vastaava "piirto-ohjelma".
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Juu, LR on kosher ja PS saatanasta. ;-)

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Vastaa Viestiin