Negatiiviksi
-
Negatiiviksi
Moiks, milläs vois mustavalko kuvasta tehdä negatiivin. Eli tehdä negatiivin kaltaisen kuvatuksen.
Käytössä LR4 ja DPP.
Käytössä LR4 ja DPP.
-
-
-
- Viesti:
Aika mielenkiintoinen kysymys......elmar kirjoitti:Miksi käytössäsi on kaksi raw-konvertteria? Luovu toisesta ja hanki tilalle kuvankäsittelyohjelma esim. PS Elements tai ilmainen Gimp joilla negatiivi (ja miljoona muuta efektiä) syntyy yhdellä klikkauksella.Pekpuu kirjoitti:Käytössä LR4 ja DPP.
Mitäs sille voi, että Canonin mukana tulee toimiva raw-konvertteri...mihinkä sen vois luovuttaa jos sattuu tykkäämään LR:tä enempi?
Mulla on vielä useampi konvertointiin soveltuva ohjelma, ja käytänkin niistä muutamaa kun niissä on erimoisia ominaisuuksia.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
-
Ups . . . .
Oon luullu et noi molemmat on kuvankäsittely ohjelmia LR4 ja DPP.
Tietenkin voin olla väärässäkin, mut kai viisaammat sit valaisee ja potkii oikealle ladulle, mikäli on aihetta.
Tietenkin voin olla väärässäkin, mut kai viisaammat sit valaisee ja potkii oikealle ladulle, mikäli on aihetta.
-
-
Ja hintakaan ei ole kova, kun lataa viimeisimmän gimpin.elmar kirjoitti:Ne ovat pääosin ns. raw-konverttereita. DPP:n kuvankäsittelyominaisuudet ovat hyvin suppeat ja LR:n vähän laajemmat. Kun hankit varsinaisen ns. kuvankäsittelyohjelman, bonjaat asian.Pekpuu kirjoitti:Oon luullu et noi molemmat on kuvankäsittely ohjelmia LR4 ja DPP.
tepa
-
Ahaa . . . .
No nyt sitte tulee mieleen, et missäs se menee raja, kun haluan "kehittää" mun digi otokset, enkä "käpistellä" niitä.
Manipulaatioon en sukella, siihen ei aikani riitä, ns "kehittäminen" riittää.
Eli "pelkkään" kuvan "kehitykseen" en tarvitse "kuvankäsittely" ohjelmaa, vaan "pärjään" noilla RAW "konverttereilla"
Eli "pelkkään" kuvan "kehitykseen" en tarvitse "kuvankäsittely" ohjelmaa, vaan "pärjään" noilla RAW "konverttereilla"
-
Re: Ahaa . . . .
Eikö se raja mene juuri siinä, että mitä Lightroomilla pystyy tekemään on vielä "kehittämistä" ja "käpistelyyn" tarvitaan PS, Gimp tai muu vastaava "piirto-ohjelma".Pekpuu kirjoitti:No nyt sitte tulee mieleen, et missäs se menee raja, kun haluan "kehittää" mun digi otokset, enkä "käpistellä" niitä.