Tasurin (fill light) käytöstä
-
Tasurin (fill light) käytöstä
Eri valaisuoppaita lukeneena olen törmännyt siihen että tasoitusvalon käytössä on olemassa kahta koulukuntaa. Toiset käyttävät tasuria mallin toiselta puolelta mitä päävalo ja toiset taas joko suoraan kameran takaa tai sitten ihan kameran vierestä mutta päävalon puolelta.
Itse käytän suoraan kameran suunnasta tulevaa tasuria sen takia ettei syntyisi ristivarjoja.
Minkälaisia mielipiteitä dcnetin suurella studiokuvauskaartilla on asiaan?
Itse käytän suoraan kameran suunnasta tulevaa tasuria sen takia ettei syntyisi ristivarjoja.
Minkälaisia mielipiteitä dcnetin suurella studiokuvauskaartilla on asiaan?
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
Joskus on kuulut perusteluja sille miks kameran takaa tuleva tasuri on huono.....se kuulemma latistaa kuvaa. Mun mielestä päävalolla se muotoilevuus tehdään ja jos tasuri on säädetty oikeille tehoille niin se ei latista kuvaa vaan päinvastoin valon liuku on luonnollisempi kuin että tasuri suunnattais ikään kuin vastaan.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
-
Oletan että kyse on studio valaisusta,kaikki valot latistaa jos valo on kohteeseen nähden 1. liiansuuri/pieni 2.väärin suunnattu. Muotoilevavalo liukuu valkoisesta (248) mustaan (15). n. printti arvoja
tasurilla/heijastamalla jatketaan valoa jotta saadaan parhaimmillaan näyttävä valkoisesta-mustaan liuku.
esim.
http://www.studio-harcourt.eu/en/
tasurilla/heijastamalla jatketaan valoa jotta saadaan parhaimmillaan näyttävä valkoisesta-mustaan liuku.
esim.
http://www.studio-harcourt.eu/en/