Sateenvarjosetin hankintaa
-
Sateenvarjosetin hankintaa
Elikkäs olen aikeissa hankkia satenvarjon, joko läpiammuttavan tai heijastavan, n. 80-100cm, saisi olla laadukas ja kestävä, sekä mahtua pieneen tilaan. Olisiko vinkkejä mistä ja mitä kannattaa tilata. Salamina toimii nissin di622 mark ii, jota käytän kameran infrapunaohjauksella. Tarvitsisin lisäksi jalustan varjolle ja mahdolliset jalusta- ja salamakiinnikkeet. Ja hinnan sois jäävän alle sataseen kaikkineen.
-
-
- Viesti:
Cameranu:llakin katteet ihan kohdallaan. Kiinasta saa vastaavanlaatusta, jolla pääsee hyvin alkuun, kolmasosaan tuosta hinnasta... Sateenvarjoja saa myöskin erikseen halvalla ja laadukkaampia.
http://www.ebay.com/itm/Light-Stand-Fla ... 708wt_1396
http://www.ebay.com/itm/Light-Stand-Fla ... 708wt_1396
-
Tilasin tuon Kenzyn linkittämän setin, kesti 40 päivää tulla. 29e posteineen, toimii hyvin. Tilasin lisäksi heijastavan hopeisen varjon ebaysta, 6e, tuli kahessa viikossa. Laadusta en tiedä mut mulle riittää, koska olen noob.
Nyt tartteis sit toisen salaman. Tuota yksittäistä Nissiniä olen ohjannut sisätiloissa kameran infrapunalla, kätevä säätää tehot suoraan kamerasta. Mitenkäs, voiko kahta salamaa ohjata kameran IR:llä suoraan, siten että molemmissa on eri tehot? Mikä salama tähän sopisi? Mulle käy ebayn budjettivärkit ihan hyvin.
Tai jospa kuitenkin hommaisin radiotriggerit, niin onnistuisi paremmin ulkona kuvailut. Pystyykö triggereiden kanssa säätämään tehoja suoraan kamerasta? Mitä triggereitä suosittelisitte?
Nyt tartteis sit toisen salaman. Tuota yksittäistä Nissiniä olen ohjannut sisätiloissa kameran infrapunalla, kätevä säätää tehot suoraan kamerasta. Mitenkäs, voiko kahta salamaa ohjata kameran IR:llä suoraan, siten että molemmissa on eri tehot? Mikä salama tähän sopisi? Mulle käy ebayn budjettivärkit ihan hyvin.
Tai jospa kuitenkin hommaisin radiotriggerit, niin onnistuisi paremmin ulkona kuvailut. Pystyykö triggereiden kanssa säätämään tehoja suoraan kamerasta? Mitä triggereitä suosittelisitte?
-
Lainataas hieman..
Tuossa ekan linkin setissä oli mukavan näköinen kantopussukka.
Myydäänkö vastaavan tyylisiä jossain erikseen?
Pitäisi saada kolme varjoa ja pari jalustaa kulkemaan järkevästi.
Nyt ne on ylimääräiseksi jääneessä kolmijalan pussissa, mutta pituus ei riitä.
Reilu 5cm tulee kärjet esiin jalustoista jolloin pussi on päästä auki.
edit.
Huomasinkin että kyseisessä puljussa myydään tuota samaa pussukkaa kolmessa eri koossa.
Saakohan noita järkevään hintaan suomesta, vai pitääkö vain tilata tuolta ja odotella?
Tuossa ekan linkin setissä oli mukavan näköinen kantopussukka.
Myydäänkö vastaavan tyylisiä jossain erikseen?
Pitäisi saada kolme varjoa ja pari jalustaa kulkemaan järkevästi.
Nyt ne on ylimääräiseksi jääneessä kolmijalan pussissa, mutta pituus ei riitä.
Reilu 5cm tulee kärjet esiin jalustoista jolloin pussi on päästä auki.
edit.
Huomasinkin että kyseisessä puljussa myydään tuota samaa pussukkaa kolmessa eri koossa.
Saakohan noita järkevään hintaan suomesta, vai pitääkö vain tilata tuolta ja odotella?
-
mulla 2 läpiammuttavaa sateenvarjoa. Jos pitää mennä pieneen tilaan niin ei oo Westcott double Fold sateenvarjon voittanutta.
ebay.co.uk ostin edellisen. maksu paypalilla eli ei voisi osto helpompaa olla.
ja sateenvarjonpidin. haluatko välttävän vai semmoisen joka aikanaan siirtyy pojallesi.
Jälkimmäinen on Manfrotto 026. toki maksaa vähän enemmän. mutta paras yleensä maksaa vähän enemmän. Mulla 3*026
ja radiota, tottakai. paras radio, pocket wizard plus 3. 3 salamaa+kameraan, melkein 600 eur setti. Jos suomesta ostat.
ja saako mainostaa: törkeen halvalla 2 Elichrom Universal settiä.
luokkaa satasella koko hoito. Miksi myyn. Ensi viikolla ostan pocket Wizard Plus kolmosia 4 tai 5 kpl kun digitarvike niitä saa.
ebay.co.uk ostin edellisen. maksu paypalilla eli ei voisi osto helpompaa olla.
ja sateenvarjonpidin. haluatko välttävän vai semmoisen joka aikanaan siirtyy pojallesi.
Jälkimmäinen on Manfrotto 026. toki maksaa vähän enemmän. mutta paras yleensä maksaa vähän enemmän. Mulla 3*026
ja radiota, tottakai. paras radio, pocket wizard plus 3. 3 salamaa+kameraan, melkein 600 eur setti. Jos suomesta ostat.
ja saako mainostaa: törkeen halvalla 2 Elichrom Universal settiä.
luokkaa satasella koko hoito. Miksi myyn. Ensi viikolla ostan pocket Wizard Plus kolmosia 4 tai 5 kpl kun digitarvike niitä saa.
-
Tuon Nissinin saa vain yhdelle kanavalle. Tarvitset vaikkapa Nikonin SB-600/700 salaman jonka saat asetettua eri kanavalle kuin Nissinin.raylonen kirjoitti:Tilasin tuon Kenzyn linkittämän setin, kesti 40 päivää tulla. 29e posteineen, toimii hyvin. Tilasin lisäksi heijastavan hopeisen varjon ebaysta, 6e, tuli kahessa viikossa. Laadusta en tiedä mut mulle riittää, koska olen noob.
-
Jos niitä haluaa välkytellä samaan aikaan, mutta eri teholla niin niiden täytyy kyllä olla samalla kanavalla, mutta eri ryhmässä. Nissinillähän ei ryhmää voinut vaihtaa, joten toiseksi orjaksi tarttee vaikka SB-600:n tai SB-700:n tai muun, jossa ryhmiä voi vaihtaa.BasicDude kirjoitti:Tuon Nissinin saa vain yhdelle kanavalle. Tarvitset vaikkapa Nikonin SB-600/700 salaman jonka saat asetettua eri kanavalle kuin Nissinin.raylonen kirjoitti:Tilasin tuon Kenzyn linkittämän setin, kesti 40 päivää tulla. 29e posteineen, toimii hyvin. Tilasin lisäksi heijastavan hopeisen varjon ebaysta, 6e, tuli kahessa viikossa. Laadusta en tiedä mut mulle riittää, koska olen noob.