Canon EF 24-70 f/2.8L II
-
- Viesti:
Canon EF 24-70 f/2.8L II
Mielenkiintoinen "uutinen".
Olisko jo vakaajallinen versio, vai mikä nuppi siellä ylhäällä pilkottaa?
http://www.canonrumors.com/
-
Re: Canon EF 24-70 f/2.8L II
Näkyy olevan "Marsalkan syylä", joka tunnetusti aiheuttaa helvetillistä kutinaa ja lasi on pakko hankkia, että munien raapimisesta pääsee eroon.riihijan kirjoitti:Mielenkiintoinen "uutinen".
..
-
-
Ei vakaajaa > http://cpn.canon-europe.com/content/new ... _lenses.do :(
-
-
Minulla taitaa mennä (objektiivi)kassien raapimiseksi._Lars_ kirjoitti:Jaahas, taidan katsella tuonne tamronin suuntaan.
Vanha versio 24-70:stä tuli aikanaan hankittua. Vanha 24-70 on ollut riittävän hyvä meikäläisen tarpeisiin kun automaattitarkennukselle on ollut tarvetta.
Maisemakuvailu on viime aikoina kiinnostanut enemmän ja sitä varten on tullut hankittua käsitarkenteisia objektiiveja. Eli ei taida vielä olla kauheaa tarvetta hankkia tuota uutuutta vaan taidan kaivella objektiivikassista nykyisiä objektiiveja kameraan tarpeen ja tilanteen mukaan.
-
Juu en mäkään varmaan katselis minnekään jos mulla olis jo toi vanhempi 24-70L. Mulla on normitsuumina oikeesti wanha 28-70L joka on kyllä oivallinen, mutta neljää milliä laajaan päähän tekis mieli..Jappee kirjoitti:Minulla taitaa mennä (objektiivi)kassien raapimiseksi._Lars_ kirjoitti:Jaahas, taidan katsella tuonne tamronin suuntaan.
Vanha versio 24-70:stä tuli aikanaan hankittua. Vanha 24-70 on ollut riittävän hyvä meikäläisen tarpeisiin kun automaattitarkennukselle on ollut tarvetta.
Maisemakuvailu on viime aikoina kiinnostanut enemmän ja sitä varten on tullut hankittua käsitarkenteisia objektiiveja. Eli ei taida vielä olla kauheaa tarvetta hankkia tuota uutuutta vaan taidan kaivella objektiivikassista nykyisiä objektiiveja kameraan tarpeen ja tilanteen mukaan.
-
Minulla on ollut tuossa vanhassa 24-70:ssä ja kaikissa muissakin objektiiveissa tarpeen mukaan Manforton tekemä IS. Vähän hankalahan tuo on objektiivissa valmiina olevaan verrattuna, mutta toisaalta tuo ei kuluta kameran akkua.Joonaaz kirjoitti:Joopa joo... Tähän ei sitten saanut IS:ää, mutta primeihin sellainen sitten ängetään.
-
Itse vähän kaipasin 24 milliseen laajuutta lisää, joten 21 millinen käsitarkenteinen tuli hankittua. Pääasiasiallinen käyttö maisemakuvailuun, mutta toimiihan tuo muuhunkin kuvailuun jos kohteet ei liiku kauhean nopeasti._Lars_ kirjoitti:Juu en mäkään varmaan katselis minnekään jos mulla olis jo toi vanhempi 24-70L. Mulla on normitsuumina oikeesti wanha 28-70L joka on kyllä oivallinen, mutta neljää milliä laajaan päähän tekis mieli..Jappee kirjoitti:Minulla taitaa mennä (objektiivi)kassien raapimiseksi._Lars_ kirjoitti:Jaahas, taidan katsella tuonne tamronin suuntaan.
-
-
Euro on kyllä nyt huomattavasti vahvempi kuin vielä muutama vuosi sitten. Muistatteko euro/dollari suhteen sillloin kuin tämä valuutta perustettiin? Tai markan arvon aikana just ennen euroon liittymistä?-Antti- kirjoitti:EKP painaa rahaa että saadaan Kreikalle katteetonta velanmaksukykyä, kyllä nämä tästä vielä kallistuu...pyroz kirjoitti:Suomen listahinta 2803eur.
Kyllä suomalaisia taas kannustetaan ostelemaan....xe.com kirjoitti: 2,803.00 EUR = 3,716.33 USD
Eikös Canonin leirissä ole nyt kaikki hyvin. On olemassa vanhempi käytettynä liikkuva 28-70mm normizoom, nykyinen ammatilaislasiksi suht edullinen 24-70mm ja sitten tämä kukkulan kuninkaaksi pyrkivä üüber 24-70mm.
-
Niin, taitaa jenkitkin painaa rahaa, näinhän talousongelmat hoidetaan nykyään, kuka hullu nyt ansaituilla rahoilla kiinalaista romua ostaisi? :-) Mutta on euro heikentynyt viime kuukausina selkeästi ja varmaan trendi jatkuu.nomad kirjoitti:Euro on kyllä nyt huomattavasti vahvempi kuin vielä muutama vuosi sitten. Muistatteko euro/dollari suhteen sillloin kuin tämä valuutta perustettiin? Tai markan arvon aikana just ennen euroon liittymistä?-Antti- kirjoitti:EKP painaa rahaa että saadaan Kreikalle katteetonta velanmaksukykyä, kyllä nämä tästä vielä kallistuu...pyroz kirjoitti:Suomen listahinta 2803eur.
Kyllä suomalaisia taas kannustetaan ostelemaan....
Eikös Canonin leirissä ole nyt kaikki hyvin. On olemassa vanhempi käytettynä liikkuva 28-70mm normizoom, nykyinen ammatilaislasiksi suht edullinen 24-70mm ja sitten tämä kukkulan kuninkaaksi pyrkivä üüber 24-70mm.
Itsellä käytössä 17-40 ja 24-105. Jos uus 24-70 olis huikeasti paljon skarpimpi ja vääristymätön laajassa päässä, niin silti jäisi ostamatta, koska pisimmissä päässä häviää ja sitten alkaa menemään nollasummapelin lähelle valokuvauksellisesti, mutta ei todellakaan rahallisesti. 24-105 on priima lasi kaikkein laajinta päätä lukuunottamatta, lisäksi siinä on IS. Kevyt. Edullinen. 17-40 hoitaa 24mm ihan mallikkaasti ja ah zuumauksen vapautta. Kevyt kuin mikä. Ei tarjoa mulle nämä uudet primet ja hyperkalliit zoomit paljoakaan. Valovoimaa en tarvitse. Jos tulis nurkasta nurkkaan huipputerävä 17-40 II voisin maksaa siitä tuon 2800,-. Ei vaan taida onnistua ilman mulkosilmärakennetta ja kätevyys + käytettävyys painaa mun vaakakupissa erittäin paljon. Harvemmin kuva on pilalla optiikan terävyyden puutteen takia, pieniä rajoitteita voi joskus asettaa.
-
Nykyinen 24-70 on ainakin omassa käytössäni osoittautunut sangen hyväksi ja teräväksi lasiksi. Sen sijaan 17-40 on lähinnä kerännyt pölyä (kuvainnollisesti) ja olisinkin odottanut että Canon olisi uudistanut alle 24mm polttovälin omaavat zoomit ja mielellään vielä tuonut kilpailijan Nikonin laajikselle.
Vaan jospa viikon päästä nasahtaisi tilille 11 miljoonaa valtion kassasta niin sitten voisi harkita mutta muutoin en.
Vaan jospa viikon päästä nasahtaisi tilille 11 miljoonaa valtion kassasta niin sitten voisi harkita mutta muutoin en.
Sarjassamme perimmäisiä kysymyksiä
-