Onko Hipstamatic-kuvaus kikkailua vai valokuvausta?
Onko muita Hipstaajia?

Just tuon takia, kun tiedän teikäläisten suvaitsemattomat mielipiteet, en postannutkaan edelle hipstamatic-kuvia.malmar kirjoitti:Hipstamatic kameran valmistajan lahja laiskalle kuvaajalle, kun ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin painaa laukaisinta, niin se on siinä, valmiiksi sotkettu kuvautus?
Minusta silloin kun japanilaisinsinööri on kameraan valmiiksi laatinut ohjelman kuvan huonontamiseksi, niin on pihalla, kuin lumiukko heinäkuu helteillä.
Inhoni koko hipstamaticia kohtaan lisää vielä se, että sen varjolla tungetaan kaikkea mahdollsita shittiä taiteelisina otoksina esile, sehän kun on muotia, kun joukossa olisi kuitenkin erittäin hienoja otoksia, joita voisi kehua, jos niitä ei olisi ehdoin tahdoin ohjelmallisesti sotkettu?
Niin ja tuosta sotkemisesta vielä se, että siinä ei ole kuvaajan taiteellisella näkemyksellä mitään tekemistä, sen kun tekee kameran automatikka, ei kuvaaja
Ihanan Persua ajattelua :-Dmalmar kirjoitti:
Inhoni koko hipstamaticia kohtaan lisää vielä se, että sen varjolla tungetaan kaikkea mahdollsita shittiä taiteelisina otoksina esile, sehän kun on muotia, kun joukossa olisi kuitenkin erittäin hienoja otoksia, joita voisi kehua, jos niitä ei olisi ehdoin tahdoin ohjelmallisesti sotkettu?
Niin ja tuosta sotkemisesta vielä se, että siinä ei ole kuvaajan taiteellisella näkemyksellä mitään tekemistä, sen kun tekee kameran automatikka, ei kuvaaja
Juu tehdään , mutta jos luit edes osan, niin siinä kirjoitin, ettei ole kuvaaja, joka tuon hipsmaticin luo, vaan kamera, eli siinä ei ole mitään tekijä taitelisuudesta tietoa, sekä suora lainaus tuolta "kun joukossa olisi kuitenkin erittäin hienoja otoksia, joita voisi kehua,"karikoo kirjoitti:Ihanan Persua ajattelua :-Dmalmar kirjoitti:
Kyllä sitä tekotaiteellista shittiä tehdän vielä enemmän "oikeilla"
kameroilla. Kuten Nomad sanoi tämä on enempi Lomoilua, hymyä elämään ja valokuvaukseen, ei kaiken tarvitse olla otsa rypyssä tehtyä.
Ei totuus, mutta minun mielipiteeni tuosta "kuvaustyylistä", jota nämä hipsmatici fanit ei hyväksy, koska heille se kuvaustyyli on ostettu ominaisuus ja ylin mahdollinen jumala kuvaukseen, jota ei saa millään ja missään muodossa arvostella. Koitakaa edes its etehdä jossain ohjelmassa itse noita tuhrimisia ja pyytäkää sitten siihen arvostelua, kuinka olette onnistunut töhrimään kuvanne? Minulle on kuva sellainen elementti, jossa yritetään saada mahdollisimman hyvä kuva kohteesta ja jos sitten siitä tekee itse taidekuvaa, niin voi hyvin näyttää alkuperäisen kuvan ja muokatun kuvan, joista voi verrata, kuinka on onnistunut antamaan oman käden jäljen kuvaan, ei jonkkun japsi-insinöörin käden jälkeä...jvuotila kirjoitti:
malmar: Jokaisella on oikeus mielipiteeseen, mutta jotenkin tulee tunne että mielipiteesi on totuus.
Kuuleppas nyt, harvalle Hipstamaticin käyttäjälle tämä nimenomainen ohjelma on se ainoa kamera. Kännykässä saattaa olla kymmeniä muitakin kuvausaplikaatioita ja lisäksi "oikeat kamerat" ovat ahkerassa käytössä. Ei Hisptamatic ole mikään yksi ja ainoa totuus, vaan enemmänkin vain vaihtelua siihen vakavampaan valokuvaamiseen.malmar kirjoitti:Ei totuus, mutta minun mielipiteeni tuosta "kuvaustyylistä", jota nämä hipsmatici fanit ei hyväksy, koska heille se kuvaustyyli on ostettu ominaisuus ja ylin mahdollinen jumala kuvaukseen, jota ei saa millään ja missään muodossa arvostella. Koitakaa edes its etehdä jossain ohjelmassa itse noita tuhrimisia ja pyytäkää sitten siihen arvostelua, kuinka olette onnistunut töhrimään kuvanne? Minulle on kuva sellainen elementti, jossa yritetään saada mahdollisimman hyvä kuva kohteesta ja jos sitten siitä tekee itse taidekuvaa, niin voi hyvin näyttää alkuperäisen kuvan ja muokatun kuvan, joista voi verrata, kuinka on onnistunut antamaan oman käden jäljen kuvaan, ei jonkkun japsi-insinöörin käden jälkeä...jvuotila kirjoitti:
malmar: Jokaisella on oikeus mielipiteeseen, mutta jotenkin tulee tunne että mielipiteesi on totuus.
Ja vielä kerran, minusta jokainen saa käyttää ihan mitä hiton himphamppu ohjelmaa tahansa, arvostelen sitä että kuva huononnetaan tarkoituksellisesti. Nuo panoraama kuvaukset ei huononna kuvaa ja niisä joudutaan tekemään myös itse töitä sen eteen, että kuva onnistuu, mutta tällä hipsimaticilla ei ole muuta, kuin paina nappia itsellä osuutta asiaan. Ja vielä kerran se, että monta hipsmatic kuvaa vois kehua hyviksi, jos niitä ei olisi pilattu tuolla tuhruvirityksellänomad kirjoitti:Kuuleppas nyt, harvalle Hipstamaticin käyttäjälle tämä nimenomainen ohjelma on se ainoa kamera. Kännykässä saattaa olla kymmeniä muitakin kuvausaplikaatioita ja lisäksi "oikeat kamerat" ovat ahkerassa käytössä. Ei Hisptamatic ole mikään yksi ja ainoa totuus, vaan enemmänkin vain vaihtelua siihen vakavampaan valokuvaamiseen.malmar kirjoitti:Ei totuus, mutta minun mielipiteeni tuosta "kuvaustyylistä", jota nämä hipsmatici fanit ei hyväksy, koska heille se kuvaustyyli on ostettu ominaisuus ja ylin mahdollinen jumala kuvaukseen, jota ei saa millään ja missään muodossa arvostella. Koitakaa edes its etehdä jossain ohjelmassa itse noita tuhrimisia ja pyytäkää sitten siihen arvostelua, kuinka olette onnistunut töhrimään kuvanne? Minulle on kuva sellainen elementti, jossa yritetään saada mahdollisimman hyvä kuva kohteesta ja jos sitten siitä tekee itse taidekuvaa, niin voi hyvin näyttää alkuperäisen kuvan ja muokatun kuvan, joista voi verrata, kuinka on onnistunut antamaan oman käden jäljen kuvaan, ei jonkkun japsi-insinöörin käden jälkeä...jvuotila kirjoitti:
Mutta jotta päästäisiin itse aiheeseen, niin mikä on se "hyvä kuva kohteesta"? Tämmöisestähän sinä edellä kirjoittelet...En ymmärrä ollenkaan???
Konkretisoidaanpa vielä. Jos katsotaan tuossa edellä hietsu79:n panoraamoja (joita ei siis ole otettu Hipstamaticilla, vaan muilla aplikaatioilla), niin ovatko ne hyviä vai huonoja?
malmar kirjoitti:Ja vielä kerran, minusta jokainen saa käyttää ihan mitä hiton himphamppu ohjelmaa tahansa, arvostelen sitä että kuva huononnetaan tarkoituksellisesti. Nuo panoraama kuvaukset ei huononna kuvaa ja niisä joudutaan tekemään myös itse töitä sen eteen, että kuva onnistuu, mutta tällä hipsimaticilla ei ole muuta, kuin paina nappia itsellä osuutta asiaan. Ja vielä kerran se, että monta hipsmatic kuvaa vois kehua hyviksi, jos niitä ei olisi pilattu tuolla tuhruvirityksellänomad kirjoitti:Kuuleppas nyt, harvalle Hipstamaticin käyttäjälle tämä nimenomainen ohjelma on se ainoa kamera. Kännykässä saattaa olla kymmeniä muitakin kuvausaplikaatioita ja lisäksi "oikeat kamerat" ovat ahkerassa käytössä. Ei Hisptamatic ole mikään yksi ja ainoa totuus, vaan enemmänkin vain vaihtelua siihen vakavampaan valokuvaamiseen.malmar kirjoitti: Ei totuus, mutta minun mielipiteeni tuosta "kuvaustyylistä", jota nämä hipsmatici fanit ei hyväksy, koska heille se kuvaustyyli on ostettu ominaisuus ja ylin mahdollinen jumala kuvaukseen, jota ei saa millään ja missään muodossa arvostella. Koitakaa edes its etehdä jossain ohjelmassa itse noita tuhrimisia ja pyytäkää sitten siihen arvostelua, kuinka olette onnistunut töhrimään kuvanne? Minulle on kuva sellainen elementti, jossa yritetään saada mahdollisimman hyvä kuva kohteesta ja jos sitten siitä tekee itse taidekuvaa, niin voi hyvin näyttää alkuperäisen kuvan ja muokatun kuvan, joista voi verrata, kuinka on onnistunut antamaan oman käden jäljen kuvaan, ei jonkkun japsi-insinöörin käden jälkeä...
Mutta jotta päästäisiin itse aiheeseen, niin mikä on se "hyvä kuva kohteesta"? Tämmöisestähän sinä edellä kirjoittelet...En ymmärrä ollenkaan???
Konkretisoidaanpa vielä. Jos katsotaan tuossa edellä hietsu79:n panoraamoja (joita ei siis ole otettu Hipstamaticilla, vaan muilla aplikaatioilla), niin ovatko ne hyviä vai huonoja?
Ja vielä kerran tämä on siis mielipide, eikä mikään fakta, jota jokaisen pitää noudattaa, mutta en myöskään aio vain sen takia, että joku on hurahtanut hipsmatik ominaisuuden kameraansa ostamaan, alkaisin niitä ihannoimaan, ei hemmetti sentään.... Minulla onihan yhtälainen oikeus olla pitämättä niistä ja yhtälainen oikeus arvostella niitä, niin kuin minunkin kuviani on täällä arvosteltu....
Tiedän kyllä että se on vain kännykkään lisätty ominaisuus, eli ei mikään ns. todelinen kameran lisäohjelma, mutta jos olisin siitäkin korostanut, niin olisin vielä lisää saanut kyseisen kännykän omistaja varpailleen.nomad kirjoitti:Ollaanko tässä nyt arvioimassa hipstamaticcia vai keskustelemassa edelle postatuista kuvista? Vai onko kyse kännyköiden valokuvaus-aplikaatioista yleensä? Vai lomoilusta yleensä?
Ja koska et näytä asiaa tietävän, Hipstamatic on _kännykän ominaisuus_. Kameraan sitä ei saa, kuten edellä kirjoittelet.
Tämä oli nyt jo viides viesti, jossa jankutat samaa asiaa. Joko helpotti?malmar kirjoitti:Tiedän kyllä että se on vain kännykkään lisätty ominaisuus, eli ei mikään ns. todelinen kameran lisäohjelma, mutta jos olisin siitäkin korostanut, niin olisin vielä lisää saanut kyseisen kännykän omistaja varpailleen.nomad kirjoitti:Ollaanko tässä nyt arvioimassa hipstamaticcia vai keskustelemassa edelle postatuista kuvista? Vai onko kyse kännyköiden valokuvaus-aplikaatioista yleensä? Vai lomoilusta yleensä?
Ja koska et näytä asiaa tietävän, Hipstamatic on _kännykän ominaisuus_. Kameraan sitä ei saa, kuten edellä kirjoittelet.
Mutta kerro nyt, miksi noista on kaikkien pidettävä, kun jos yksinkin vastustava ääni nousee, niin samalla nousee armoton vääntö noiden kuvien puolesta ja mikään selvitys siitä, että se on vain mielipide kelpaa enne kuin pukeutuu säkkiin ja kaataa päälleen tuhkaa, sekä tulee huutamaan eduskunattalon portailla että häpeän sitä, etten pidä näistä hipsmatic kuvien sottaamis efektistä?