Tässä oma tuotos:
Pentax K-5 ISO 51200, kuvattu joskus 1-3 välillä yöllä.

Kuvankäsittelyohjelman ansiot olis myös mukava kuulla samalla, ettei tule hupsista vaan vääriä käsityksiä eri runkojen herkkyyksistä ;)Henatzu kirjoitti:Ei tässä tarkoituksena ollut vertailla erilaisia kameroiden herkkyyksiä. Mukava vain nähdä mitä ihmiset saavat aikaan suuremmillakin herkkyyksillä :)
Samalla periaatteella pitäis laittaa kaikista kuvista kuvankäsittelyt ettei tule vääriä käsityksiä eri runkojen tuottamasta kuvasta.wolle kirjoitti:Kuvankäsittelyohjelman ansiot olis myös mukava kuulla samalla, ettei tule hupsista vaan vääriä käsityksiä eri runkojen herkkyyksistä ;)Henatzu kirjoitti:Ei tässä tarkoituksena ollut vertailla erilaisia kameroiden herkkyyksiä. Mukava vain nähdä mitä ihmiset saavat aikaan suuremmillakin herkkyyksillä :)
No miksi sitä ei voisi samalla sanoa miten kohinaa vähennetty/lisätty? Minulla ainakin kiinnostaa kuvan ohella myös tämä tieto.oh6jih kirjoitti:Samalla periaatteella pitäis laittaa kaikista kuvista kuvankäsittelyt ettei tule vääriä käsityksiä eri runkojen tuottamasta kuvasta.wolle kirjoitti:Kuvankäsittelyohjelman ansiot olis myös mukava kuulla samalla, ettei tule hupsista vaan vääriä käsityksiä eri runkojen herkkyyksistä ;)Henatzu kirjoitti:Ei tässä tarkoituksena ollut vertailla erilaisia kameroiden herkkyyksiä. Mukava vain nähdä mitä ihmiset saavat aikaan suuremmillakin herkkyyksillä :)
Voihan sen sanoa, en minä sitä tarkoittanut. Tuo mun kuva on otettu helmikuussa niin en nyt kyllä muista Lightroomin asetuksia. Aika miedoilla säädöillä kuitenkin menty.wolle kirjoitti:No miksi sitä ei voisi samalla sanoa miten kohinaa vähennetty/lisätty? Minulla ainakin kiinnostaa kuvan ohella myös tämä tieto.oh6jih kirjoitti:Samalla periaatteella pitäis laittaa kaikista kuvista kuvankäsittelyt ettei tule vääriä käsityksiä eri runkojen tuottamasta kuvasta.wolle kirjoitti: Kuvankäsittelyohjelman ansiot olis myös mukava kuulla samalla, ettei tule hupsista vaan vääriä käsityksiä eri runkojen herkkyyksistä ;)
Älä muuta virka. Mutta piti oikein kokeilla, kun ketjun aiheena oli "suuret herkkyydet." :~)Hel_NiS kirjoitti:^hienoja kuvia.
Sen erottaa heti, että onko kuvassa 13-14 EV:n verran dynamiikkaa jäljellä, vai luokkaa 5 EV:tä kuten esimerkkikuvissani. Erityisesti tumma pää katoaa kuin pieru saharaan heti keskiharmaan jälkeen, kaikki on mustaa ja tukossa.camcam kirjoitti:Ja huomaat tuosta noin vaan dynamiikasta, että kuvat otettu tietyllä herkkyydellä?