Betoniasema

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Vastaa Viestiin
s.hakala
Viesti:

Betoniasema

Viesti Kirjoittaja s.hakala »

Laitoin tuonne sivuilleni sarjan kuvia, jotka kävin kuvaamassa lähitulevaisuudessa purettavasta betoniasemasta.

Kuvista ei kyllä oikeastaan edes näy, että kyseessä on betoniasema. Huomasin kotona, että olin keskittynyt kuvaamaan asemalla olleita yksityiskohtia niin, että laajojen kokonaisuuksien kuvaaminen jäi lähes kokonaan.

Itse olen kohtuu tyytyväinen kuviin, kun en ole tämän tyyppistä kuvaamista ennen tehnyt. Paljon jäi toki kuvaamatta, mutta aikaa olisi pitänyt olla vielä toinenkin päivä.

Kuva
Kuvasta sarjaan.

Kommentit tervetulleita.
- Yritin kerran olla normaali ... Ne olivat elämäni pisimmät viisi minuuttia -
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
TR8

Viesti Kirjoittaja TR8 »

Mä tykkäsin, kiva sarja

- olitko ihan luvan kanssa kuvaamassa vai omin lupinesi ? Toisinaan tuollaisiin kiinnostaviin paikkoihin ei tahdo ainakaan luvallisesti päästä, luultavasti omistajat pelkäävät vastuitaan tapaturmien yms varalta.
J@rno

Viesti Kirjoittaja J@rno »

Valo on nättiä
Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Mukava sarja, yksittäistä suosikkia ei nyt löytynyt.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
s.hakala
Viesti:

TR8 kirjoitti: - olitko ihan luvan kanssa kuvaamassa vai omin lupinesi ? Toisinaan tuollaisiin kiinnostaviin paikkoihin ei tahdo ainakaan luvallisesti päästä, luultavasti omistajat pelkäävät vastuitaan tapaturmien yms varalta.
Kyllä olin ihan luvan kanssa liikenteessä.
Ilkka79

Viesti Kirjoittaja Ilkka79 »

Hienoja kuvia.. usein noilla ykstityiskohdilla saa paikan paremmin esiteltyä.. suosikit kuvista ovat 6 ja 14
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

Mielestäni tämä kohde olisi kannattanut käydä kuvaamassa kiinnostavammassa valossa, ehkäpä illalla tai aikaisin aamulla. Sisäkuvissa olisi voinut satsata valaistukseen.
s.hakala
Viesti:

nomad kirjoitti:Mielestäni tämä kohde olisi kannattanut käydä kuvaamassa kiinnostavammassa valossa, ehkäpä illalla tai aikaisin aamulla. Sisäkuvissa olisi voinut satsata valaistukseen.
Paremmassa valossa esim. aamulla tai illalla olen samaa mieltä.
Mitä tarkoitat sisäkuvien valaisuun satsaamisella, siis niinkuin käytännön tasolla?
Mietin vaan, kun oli päivä (~5h) aikaa kuvata ja nytkin jo tuntui ettei kerennyt kuin hieman pintaa raapaista.
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

s.hakala kirjoitti:
nomad kirjoitti:Mielestäni tämä kohde olisi kannattanut käydä kuvaamassa kiinnostavammassa valossa, ehkäpä illalla tai aikaisin aamulla. Sisäkuvissa olisi voinut satsata valaistukseen.
Mitä tarkoitat sisäkuvien valaisuun satsaamisella, siis niinkuin käytännön tasolla?
Mietin vaan, kun oli päivä (~5h) aikaa kuvata ja nytkin jo tuntui ettei kerennyt kuin hieman pintaa raapaista.
Salamoiden käyttöä.
s.hakala
Viesti:

nomad kirjoitti:
s.hakala kirjoitti:
Salamoiden käyttöä.
Täytyy kyllä sanoa, että vaikka olisi nyt aikaa päivä-pari pyöriä tuolla vielä uudestaan, sekä kukakuinkin täydellinen osaaminen flasyjen käytöstä (jota todellakaan ei ole), niin en edes harkitsisi flasyjen käyttöä tuolla.

Jalustan raahaaminenkin tuolla oli jo kipurajoilla, jonka vuoksi suurin osa kuvista tuli paukutettua käsivaralta jollain ~ISO3200.

Paikka oli niin paksussa betonipölyssä joka paikasta, ettei edes pitkiä aikoja yhtäsoittoa kiinnostanut tuolla pyöriä, vaan välillä piti hakea pihalta raitista ilmaa.
Kameralaukun laskeminen mihin tahansa sai mukavan pölypilven aikaan. Objektiivin vaihtokaan ei suuremmin innostanut olosuhteiden takia. Kerran vaihdoin tuon 12-24, muutama kuva ja sitten takas toi perus 24-105 ja sillä mentiin loppuaika. Filmikameraan (ISO100) laitoin tuon 50mm jolla paukutin 50 kuvaa lähes kaikki aukolla 1.4.
Hannu KH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Ihan samaa mieltä. Valaistuksella & photaroinnilla kuviin olis saanut rutosti lisää potkua ja mielenkiintoa, nyt jäi vain lattea dokumentoinnin maku.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
Vastaa Viestiin