Betoniasema
-
- Viesti:
Betoniasema
Laitoin tuonne sivuilleni sarjan kuvia, jotka kävin kuvaamassa lähitulevaisuudessa purettavasta betoniasemasta.
Kuvista ei kyllä oikeastaan edes näy, että kyseessä on betoniasema. Huomasin kotona, että olin keskittynyt kuvaamaan asemalla olleita yksityiskohtia niin, että laajojen kokonaisuuksien kuvaaminen jäi lähes kokonaan.
Itse olen kohtuu tyytyväinen kuviin, kun en ole tämän tyyppistä kuvaamista ennen tehnyt. Paljon jäi toki kuvaamatta, mutta aikaa olisi pitänyt olla vielä toinenkin päivä.
Kuvasta sarjaan.
Kommentit tervetulleita.
Kuvista ei kyllä oikeastaan edes näy, että kyseessä on betoniasema. Huomasin kotona, että olin keskittynyt kuvaamaan asemalla olleita yksityiskohtia niin, että laajojen kokonaisuuksien kuvaaminen jäi lähes kokonaan.
Itse olen kohtuu tyytyväinen kuviin, kun en ole tämän tyyppistä kuvaamista ennen tehnyt. Paljon jäi toki kuvaamatta, mutta aikaa olisi pitänyt olla vielä toinenkin päivä.
Kuvasta sarjaan.
Kommentit tervetulleita.
- Yritin kerran olla normaali ... Ne olivat elämäni pisimmät viisi minuuttia -
-
-
- Viesti:
Kyllä olin ihan luvan kanssa liikenteessä.TR8 kirjoitti: - olitko ihan luvan kanssa kuvaamassa vai omin lupinesi ? Toisinaan tuollaisiin kiinnostaviin paikkoihin ei tahdo ainakaan luvallisesti päästä, luultavasti omistajat pelkäävät vastuitaan tapaturmien yms varalta.
-
-
- Viesti:
Paremmassa valossa esim. aamulla tai illalla olen samaa mieltä.nomad kirjoitti:Mielestäni tämä kohde olisi kannattanut käydä kuvaamassa kiinnostavammassa valossa, ehkäpä illalla tai aikaisin aamulla. Sisäkuvissa olisi voinut satsata valaistukseen.
Mitä tarkoitat sisäkuvien valaisuun satsaamisella, siis niinkuin käytännön tasolla?
Mietin vaan, kun oli päivä (~5h) aikaa kuvata ja nytkin jo tuntui ettei kerennyt kuin hieman pintaa raapaista.
-
Salamoiden käyttöä.s.hakala kirjoitti:Paremmassa valossa esim. aamulla tai illalla olen samaa mieltä.nomad kirjoitti:Mielestäni tämä kohde olisi kannattanut käydä kuvaamassa kiinnostavammassa valossa, ehkäpä illalla tai aikaisin aamulla. Sisäkuvissa olisi voinut satsata valaistukseen.
Mitä tarkoitat sisäkuvien valaisuun satsaamisella, siis niinkuin käytännön tasolla?
Mietin vaan, kun oli päivä (~5h) aikaa kuvata ja nytkin jo tuntui ettei kerennyt kuin hieman pintaa raapaista.
-
- Viesti:
Täytyy kyllä sanoa, että vaikka olisi nyt aikaa päivä-pari pyöriä tuolla vielä uudestaan, sekä kukakuinkin täydellinen osaaminen flasyjen käytöstä (jota todellakaan ei ole), niin en edes harkitsisi flasyjen käyttöä tuolla.nomad kirjoitti:Salamoiden käyttöä.s.hakala kirjoitti:Paremmassa valossa esim. aamulla tai illalla olen samaa mieltä.nomad kirjoitti:Mielestäni tämä kohde olisi kannattanut käydä kuvaamassa kiinnostavammassa valossa, ehkäpä illalla tai aikaisin aamulla. Sisäkuvissa olisi voinut satsata valaistukseen.
Jalustan raahaaminenkin tuolla oli jo kipurajoilla, jonka vuoksi suurin osa kuvista tuli paukutettua käsivaralta jollain ~ISO3200.
Paikka oli niin paksussa betonipölyssä joka paikasta, ettei edes pitkiä aikoja yhtäsoittoa kiinnostanut tuolla pyöriä, vaan välillä piti hakea pihalta raitista ilmaa.
Kameralaukun laskeminen mihin tahansa sai mukavan pölypilven aikaan. Objektiivin vaihtokaan ei suuremmin innostanut olosuhteiden takia. Kerran vaihdoin tuon 12-24, muutama kuva ja sitten takas toi perus 24-105 ja sillä mentiin loppuaika. Filmikameraan (ISO100) laitoin tuon 50mm jolla paukutin 50 kuvaa lähes kaikki aukolla 1.4.
-
- Viesti:
Ihan samaa mieltä. Valaistuksella & photaroinnilla kuviin olis saanut rutosti lisää potkua ja mielenkiintoa, nyt jäi vain lattea dokumentoinnin maku.nomad kirjoitti:Mielestäni tämä kohde olisi kannattanut käydä kuvaamassa kiinnostavammassa valossa, ehkäpä illalla tai aikaisin aamulla. Sisäkuvissa olisi voinut satsata valaistukseen.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.