Minkä järjestelmän valitsisit, jos nyt aloittaisit?

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
stuldt

Minkä järjestelmän valitsisit, jos nyt aloittaisit?

Viesti Kirjoittaja stuldt »

Tämmöinen teoreettinen kysymys jo järkkärin omaaville, ei aivan oikea alue aiheelle, mutta parempaakaan ei löytynyt.

Eli jos nyt aloittaisit tyhjästä, etkä siis omistaisi yhtään objektiiviä/kameraa/lisälaitetta miltään järjestelmältä, niin mihin leiriin hyppäisit ja miksi?

Ja olisiko valintasi syynä laatu/objektiivivalikoima/kameravalikoima/lisälaitevalikoima/jälleenmyyntiarvo/tulevaisuuden näkymät/jotain muuta?

Edit:

Olisi pitänyt tajuta, että jokainen valitsee sen oman nykyisen systeeminsä.

Tässä parit provot vielä mukaan, jos irtoaisi enemmän keskustelua eikä pelkkää rinkirunkkausta.

Olympus = Kuollut systeemi, ei kait kukaan tätä valitsisi?
Pentax = tämän on huhuiltu kuolevan jo vuosia, ei kait kukaan enää rahojaan tähän laittaisi, jos nyt saisi päättää
Sony = Pelkkää isolla budjetilla yritettyä *sensuroitu*. Ei koskaan breikkaa kunnolla.
Nikon = Jäänne historiasta ja historia taakkana?
Canon = "Tulosta tästä napista!"
Muut = Ai mitkä?
Viimeksi muokannut stuldt, Tammi 15, 2011 0 : 07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Danny-boy

Viesti Kirjoittaja Danny-boy »

Edelleen valitsisin Canonin.

Syy on täsmälleen sama kuin muutama vuosi takaperin kun ensimmäisen järkkärin (400D) ostin: Suurin osa kavereistani kuvaa Canonilla ja heillä on sellaisia objektiiveja, joita haluan ehdottomasti välillä lainata. Esim. 70-200 f 2.8 ja 50 f 1.4. Sittemmin kuvauksesta enemmän innostuneena olen pyrkinyt kokoamaan itsellenikin minulle riittävän hyvän objektiivivalikoiman.

- Danny
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Toisaalta, kuten monet tyttöystävää ja objektiivia lainanneet tietävät, ei tavara lainassa parane ;-)

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Repetti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Repetti »

Ja minä valitsisin edelleenkin Pentaxin. Sen korkean laadun ja hyvän hinta-/ laatusuhteen vuoksi.

Tulevaisuuden näkymätkin ovat mielestäni hyvät. Ja objektiivit ovat minulle ja muille Pentaxille kuvaaville aina riittäneet ja tulevat aina riittämään.

Aina on tietysti suhteellinen käsite mutta "näillä näkymin" ! :D
Pentax K-x, Tamroneita, Manfrotto 055 pro ja Metzin salama - niillä mennään!_________________________________
Repetti
Viesti:

OskuK kirjoitti:Toisaalta, kuten monet tyttöystävää ja objektiivia lainanneet tietävät, ei tavara lainassa parane ;-)
Jaa, on tuo emäntä jo sitä ikää (kuten itsekin) ja olemme olleet naimisissa 40 vuotta. (voiko häntä enää TYTTÖystäväksi kutsua?)

Objektiivitkin ovat surkeita Tamronin tuhruja, joita ei kukaan varmaan haluakkaan lainata.....

Joten taidanpa pysyä "ulkona" tästä kokemusperäisestä tiedosta! :D

Liekkö sinulla millaisia kokemuksia? :D
Pentax K-x, Tamroneita, Manfrotto 055 pro ja Metzin salama - niillä mennään!_________________________________
OskuK

Repetti kirjoitti:
OskuK kirjoitti:Toisaalta, kuten monet tyttöystävää ja objektiivia lainanneet tietävät, ei tavara lainassa parane ;-)
Jaa, on tuo emäntä jo sitä ikää (kuten itsekin) ja olemme olleet naimisissa 40 vuotta. (voiko häntä enää TYTTÖystäväksi kutsua?)

Liekkö sinulla millaisia kokemuksia? :D
Noo, jos ajattelet vähän laajemin, sillai kristillisesti, niin jakaminen on ensinnäkin jaloa, ja toisekseen; voit lukea tuota lainan ottajan näkökulmastakin, sanamuoto on sama. Ja mitäs nyt vaimolle sanottiinkaan? ;-)

Waldo's Peoplen Waldo:

stuldt

Olisi pitänyt tajuta, että jokainen valitsee sen oman nykyisen systeeminsä.

Tässä parit provot vielä mukaan, jos irtoaisi enemmän keskustelua eikä pelkkää rinkirunkkausta.

Olympus = Kuollut systeemi, ei kait kukaan tätä valitsisi?
Pentax = tämän on huhuiltu kuolevan jo vuosia, ei kait kukaan enää rahojaan tähän laittaisi?
Sony = Pelkkää isolla budjetilla yritettyä *sensuroitu*. Ei koskaan breikkaa kunnolla.
Nikon = Jäänne historiasta & historia taakkana?
Canon = "Tulosta tästä napista!"
Muut = Ai mitkä?

Löytyykö valitsemastasi systeemistä jotain parantamisen varaa, tai jotain mikä sinua *sensuroitu*? Nyt voit avautua.
OskuK

stuldt kirjoitti:Olisi pitänyt tajuta, että jokainen valitsee sen oman nykyisen systeeminsä.
Juu, kaksi. Edes itse et paljastanut mitään, kuhan aloit vinkumaan heti kun ei tullutkaan oikeita vastauksia.
stuldt kirjoitti: Löytyykö valitsemastasi systeemistä jotain parantamisen varaa,
Paljonkin, mutta se keskityy päinvastaiseen
stuldt kirjoitti: tai jotain mikä sinua *sensuroitu*?
Paljonkin, lähinnä se että huononnetaan hyviksi koettuja ratkaisuja uutuuksien nimissä ilman mitään saavutettua etua.
stuldt kirjoitti: Nyt voit avautua.
Olemme me voineet ilman sinun lupaasikin sen tehdä ;-)

Waldo's Peoplen Waldo:

stuldt

OskuK kirjoitti: Juu, kaksi. Edes itse et paljastanut mitään, kuhan aloit vinkumaan heti kun ei tullutkaan oikeita vastauksia.
En hakenut oikeita vastauksia, mutta huomasin heti mihin topik on johtamassa, joten yritän vielä muuttaa aiheen suuntaa ennen bunkkereiden kaivamista. ;)
OskuK

Nyt en ole vaihtamassa mihinkään, mutta yhdessä vaiheessä olisi ollut pakko ostaa Canon, ja sitten vähän ajan päästä Sony vaikutti ainoalta vaihtoehdolta. Nyt vaihtaisin Pentaxiin, mutta kun ei ole varaa.

Waldo's Peoplen Waldo:

Mikael K.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikael K. »

Minä olisin kahden tai kolmen vaiheilla. Canon on tuttu kamera ja se istuu nykyisin selkärangassa. Nikonissa olisi paremmat salamanohjauksessa tarvittavat ominaisuudet ja Pentaxiin minulla olisi periaatteessa vielä laadukkaat objektiivit jäljellä. Ehkä päätyisin kuitenkin Canoniin, kun se on tällä hetkellä tutuin noista malleista. Nikonin napit ovat tästä näkökulmasta katsottuna hieman oudot ja Pentaxin napit osuvat nenään.
Repetti
Viesti:

stuldt kirjoitti:
OskuK kirjoitti: Juu, kaksi. Edes itse et paljastanut mitään, kuhan aloit vinkumaan heti kun ei tullutkaan oikeita vastauksia.
En hakenut oikeita vastauksia, mutta huomasin heti mihin topik on johtamassa, joten yritän vielä muuttaa aiheen suuntaa ennen bunkkereiden kaivamista. ;)
Mitähän sinä haluaisit lukea? Että kaikki haukkuisivat toistensa merkkejä ja kehuisivat omiaan?

Jos kuvaisin muulla merkillä, vaihtaisin Pentaxiin mutta kun kuvaan jo sillä (3. digijärkkärirunko samaa merkkiä) ei tarvitse vaihtaa.

Enkä koe tehneeni bunkkeria, olen jatkuvasti kokeillut myös muita runkoja (Canon, Nikon). Ihan hyviä nekin. :)
keskone

Viesti Kirjoittaja keskone »

Objektiivit joita olen lainannut, ovat tulleet suht samanlaisessa kunnossa takaisin.
Tyttöystävät ovat kyllä lainakäytöstä parantuneeta parillakin sektorilla.
Usko pois, ei se tavara käytöstä kulu.
Ehkä otin,ehkä en.
Ville^K
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville^K »

Pentax tai Nikon.

Nikonissa tykkään halvoista kiinteistä putkista (f/1.8), salamahommat toimii mukavasti ja mallistoon kuuluu täyskennoiset vehkeet. Pentax vaikuttaa oikein mukavalta järjestelmältä esim. säänkeston takia ja eihän se runkovakaajakaan huono olisi.
keskone

Repetti kirjoitti:
Tulevaisuuden näkymätkin ovat mielestäni hyvät. Ja objektiivit ovat minulle ja muille Pentaxille kuvaaville aina riittäneet ja tulevat aina riittämään.

Aina on tietysti suhteellinen käsite mutta "näillä näkymin" ! :D
Miten ihmeessä voit puhua muiden Pentaxilla kuvaavien puolesta?
Tätiystäviä nämä omatkin nykyisin...
Ehkä otin,ehkä en.
OskuK

keskone kirjoitti:
Objektiivit joita olen lainannut, ovat tulleet suht samanlaisessa kunnossa takaisin.
Tyttöystävät ovat kyllä lainakäytöstä parantuneeta parillakin sektorilla.
Usko pois, ei se tavara käytöstä kulu.
Tulleet, koitas sanaa menneet.

Waldo's Peoplen Waldo:

OskuK

keskone kirjoitti:
Kannattaisko koittaa lainata tuoreempaa jostain? ;-)

Waldo's Peoplen Waldo:

keskone

Re: Minkä järjestelmän valitsisit, jos nyt aloittaisit?

stuldt kirjoitti:
Eli jos nyt aloittaisit tyhjästä, etkä siis omistaisi yhtään objektiiviä/kameraa/lisälaitetta miltään järjestelmältä, niin mihin leiriin hyppäisit ja miksi?

Ja olisiko valintasi syynä laatu/objektiivivalikoima/kameravalikoima/lisälaitevalikoima/jälleenmyyntiarvo/tulevaisuuden näkymät/jotain muuta?
Kyllä valinta näillä näkymin pitäisi tehdä Nikonin ja Canonin välillä.

Tällä hetkellä D700 koittaisi kallistaa vaakaa Nikonin suuntaan, mutta kuten olen huomannut, tilanne runkojen suhteen voi muuttua nopeastikin.
Itse tein valinnan 2007 alussa, ja silloin tilanne oli runkojen suhteen aivan eri näköinen.

Canonin suuntaan vaakaa kallistaisi muutama objektiivi.
Lisänä plussaa on Canonin pienempi etäisyys kennolta bajonetin etureunaan.

Onneksi en (näillä näkymin enää) joudu tuota valintaa alkaa pohtimaan.
Ehkä otin,ehkä en.
milarik

Viesti Kirjoittaja milarik »

Nikon-väritteisellä näkökannallani on kaksi puolta. Toisaalta voisi ajatella, että hankkisi suoraan sen täyskennoisen, ettei tarvitsisi alkutaipaleen vatulointia harrastaa. Mutta toisaalta muistelen että ensimmäisen järkkärin saaminen taloon oli ihan yhtä iso riemu, kuin kroppikennosta täyskennoon siirtyminenkin. Miksei siis kulkisi samaa tietä. Saisi kaksi riemastuttavaa kokemusta, vain pienellä lisähinnalla :-)

Laukussa oleva D700 on se unelmakamera, en vaihtaisi pois.

//milarik
Don't sleep or you'll find me gone
just an image in the air
keskone

OskuK kirjoitti:
keskone kirjoitti:
Kannattaisko koittaa lainata tuoreempaa jostain? ;-)
Joitain poikani entisiä voisin tietysti kelpuuttaa koeajoon, mutta niistäkin pitempiaikaisen riesan ottaessaan pitäisi kai puhua jo naisystävistä.
Jännää olisi vaan kuka mahtaisi opettaa ja ketä.
Ehkä otin,ehkä en.
Vastaa Viestiin