Minkä järjestelmän valitsisit, jos nyt aloittaisit?
-
Minkä järjestelmän valitsisit, jos nyt aloittaisit?
Tämmöinen teoreettinen kysymys jo järkkärin omaaville, ei aivan oikea alue aiheelle, mutta parempaakaan ei löytynyt.
Eli jos nyt aloittaisit tyhjästä, etkä siis omistaisi yhtään objektiiviä/kameraa/lisälaitetta miltään järjestelmältä, niin mihin leiriin hyppäisit ja miksi?
Ja olisiko valintasi syynä laatu/objektiivivalikoima/kameravalikoima/lisälaitevalikoima/jälleenmyyntiarvo/tulevaisuuden näkymät/jotain muuta?
Edit:
Olisi pitänyt tajuta, että jokainen valitsee sen oman nykyisen systeeminsä.
Tässä parit provot vielä mukaan, jos irtoaisi enemmän keskustelua eikä pelkkää rinkirunkkausta.
Olympus = Kuollut systeemi, ei kait kukaan tätä valitsisi?
Pentax = tämän on huhuiltu kuolevan jo vuosia, ei kait kukaan enää rahojaan tähän laittaisi, jos nyt saisi päättää
Sony = Pelkkää isolla budjetilla yritettyä *sensuroitu*. Ei koskaan breikkaa kunnolla.
Nikon = Jäänne historiasta ja historia taakkana?
Canon = "Tulosta tästä napista!"
Muut = Ai mitkä?
Eli jos nyt aloittaisit tyhjästä, etkä siis omistaisi yhtään objektiiviä/kameraa/lisälaitetta miltään järjestelmältä, niin mihin leiriin hyppäisit ja miksi?
Ja olisiko valintasi syynä laatu/objektiivivalikoima/kameravalikoima/lisälaitevalikoima/jälleenmyyntiarvo/tulevaisuuden näkymät/jotain muuta?
Edit:
Tässä parit provot vielä mukaan, jos irtoaisi enemmän keskustelua eikä pelkkää rinkirunkkausta.
Pentax = tämän on huhuiltu kuolevan jo vuosia, ei kait kukaan enää rahojaan tähän laittaisi, jos nyt saisi päättää
Sony = Pelkkää isolla budjetilla yritettyä *sensuroitu*. Ei koskaan breikkaa kunnolla.
Nikon = Jäänne historiasta ja historia taakkana?
Muut = Ai mitkä?
Viimeksi muokannut stuldt, Tammi 15, 2011 0 : 07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Edelleen valitsisin Canonin.
Syy on täsmälleen sama kuin muutama vuosi takaperin kun ensimmäisen järkkärin (400D) ostin: Suurin osa kavereistani kuvaa Canonilla ja heillä on sellaisia objektiiveja, joita haluan ehdottomasti välillä lainata. Esim. 70-200 f 2.8 ja 50 f 1.4. Sittemmin kuvauksesta enemmän innostuneena olen pyrkinyt kokoamaan itsellenikin minulle riittävän hyvän objektiivivalikoiman.
- Danny
Syy on täsmälleen sama kuin muutama vuosi takaperin kun ensimmäisen järkkärin (400D) ostin: Suurin osa kavereistani kuvaa Canonilla ja heillä on sellaisia objektiiveja, joita haluan ehdottomasti välillä lainata. Esim. 70-200 f 2.8 ja 50 f 1.4. Sittemmin kuvauksesta enemmän innostuneena olen pyrkinyt kokoamaan itsellenikin minulle riittävän hyvän objektiivivalikoiman.
- Danny
-
- Viesti:
Ja minä valitsisin edelleenkin Pentaxin. Sen korkean laadun ja hyvän hinta-/ laatusuhteen vuoksi.
Tulevaisuuden näkymätkin ovat mielestäni hyvät. Ja objektiivit ovat minulle ja muille Pentaxille kuvaaville aina riittäneet ja tulevat aina riittämään.
Aina on tietysti suhteellinen käsite mutta "näillä näkymin" ! :D
Tulevaisuuden näkymätkin ovat mielestäni hyvät. Ja objektiivit ovat minulle ja muille Pentaxille kuvaaville aina riittäneet ja tulevat aina riittämään.
Pentax K-x, Tamroneita, Manfrotto 055 pro ja Metzin salama - niillä mennään!_________________________________
-
- Viesti:
Jaa, on tuo emäntä jo sitä ikää (kuten itsekin) ja olemme olleet naimisissa 40 vuotta. (voiko häntä enää TYTTÖystäväksi kutsua?)OskuK kirjoitti:Toisaalta, kuten monet tyttöystävää ja objektiivia lainanneet tietävät, ei tavara lainassa parane ;-)
Objektiivitkin ovat surkeita Tamronin tuhruja, joita ei kukaan varmaan haluakkaan lainata.....
Joten taidanpa pysyä "ulkona" tästä kokemusperäisestä tiedosta! :D
Liekkö sinulla millaisia kokemuksia? :D
Pentax K-x, Tamroneita, Manfrotto 055 pro ja Metzin salama - niillä mennään!_________________________________
-
Noo, jos ajattelet vähän laajemin, sillai kristillisesti, niin jakaminen on ensinnäkin jaloa, ja toisekseen; voit lukea tuota lainan ottajan näkökulmastakin, sanamuoto on sama. Ja mitäs nyt vaimolle sanottiinkaan? ;-)Repetti kirjoitti:Jaa, on tuo emäntä jo sitä ikää (kuten itsekin) ja olemme olleet naimisissa 40 vuotta. (voiko häntä enää TYTTÖystäväksi kutsua?)OskuK kirjoitti:Toisaalta, kuten monet tyttöystävää ja objektiivia lainanneet tietävät, ei tavara lainassa parane ;-)
Liekkö sinulla millaisia kokemuksia? :D
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
Pentax = tämän on huhuiltu kuolevan jo vuosia, ei kait kukaan enää rahojaan tähän laittaisi?
Nikon = Jäänne historiasta & historia taakkana?
Muut = Ai mitkä?
Löytyykö valitsemastasi systeemistä jotain parantamisen varaa, tai jotain mikä sinua *sensuroitu*? Nyt voit avautua.
Pentax = tämän on huhuiltu kuolevan jo vuosia, ei kait kukaan enää rahojaan tähän laittaisi?
Nikon = Jäänne historiasta & historia taakkana?
Muut = Ai mitkä?
Löytyykö valitsemastasi systeemistä jotain parantamisen varaa, tai jotain mikä sinua *sensuroitu*? Nyt voit avautua.
-
Juu, kaksi. Edes itse et paljastanut mitään, kuhan aloit vinkumaan heti kun ei tullutkaan oikeita vastauksia.stuldt kirjoitti:Olisi pitänyt tajuta, että jokainen valitsee sen oman nykyisen systeeminsä.
Paljonkin, mutta se keskityy päinvastaiseenstuldt kirjoitti: Löytyykö valitsemastasi systeemistä jotain parantamisen varaa,
Paljonkin, lähinnä se että huononnetaan hyviksi koettuja ratkaisuja uutuuksien nimissä ilman mitään saavutettua etua.stuldt kirjoitti: tai jotain mikä sinua *sensuroitu*?
Olemme me voineet ilman sinun lupaasikin sen tehdä ;-)stuldt kirjoitti: Nyt voit avautua.
Waldo's Peoplen Waldo:
-
-
-
- Viesti:
Minä olisin kahden tai kolmen vaiheilla. Canon on tuttu kamera ja se istuu nykyisin selkärangassa. Nikonissa olisi paremmat salamanohjauksessa tarvittavat ominaisuudet ja Pentaxiin minulla olisi periaatteessa vielä laadukkaat objektiivit jäljellä. Ehkä päätyisin kuitenkin Canoniin, kun se on tällä hetkellä tutuin noista malleista. Nikonin napit ovat tästä näkökulmasta katsottuna hieman oudot ja Pentaxin napit osuvat nenään.
-
- Viesti:
Mitähän sinä haluaisit lukea? Että kaikki haukkuisivat toistensa merkkejä ja kehuisivat omiaan?stuldt kirjoitti:En hakenut oikeita vastauksia, mutta huomasin heti mihin topik on johtamassa, joten yritän vielä muuttaa aiheen suuntaa ennen bunkkereiden kaivamista. ;)OskuK kirjoitti: Juu, kaksi. Edes itse et paljastanut mitään, kuhan aloit vinkumaan heti kun ei tullutkaan oikeita vastauksia.
Jos kuvaisin muulla merkillä, vaihtaisin Pentaxiin mutta kun kuvaan jo sillä (3. digijärkkärirunko samaa merkkiä) ei tarvitse vaihtaa.
Enkä koe tehneeni bunkkeria, olen jatkuvasti kokeillut myös muita runkoja (Canon, Nikon). Ihan hyviä nekin. :)
-
Objektiivit joita olen lainannut, ovat tulleet suht samanlaisessa kunnossa takaisin.OskuK kirjoitti:Toisaalta, kuten monet tyttöystävää ja objektiivia lainanneet tietävät, ei tavara lainassa parane ;-)
Tyttöystävät ovat kyllä lainakäytöstä parantuneeta parillakin sektorilla.
Usko pois, ei se tavara käytöstä kulu.
Ehkä otin,ehkä en.
-
- Viesti:
-
Miten ihmeessä voit puhua muiden Pentaxilla kuvaavien puolesta?Repetti kirjoitti:
Tätiystäviä nämä omatkin nykyisin...Jaa, on tuo emäntä jo sitä ikää (kuten itsekin) ja olemme olleet naimisissa 40 vuotta. (voiko häntä enää TYTTÖystäväksi kutsua?)
Ehkä otin,ehkä en.
-
Tulleet, koitas sanaa menneet.keskone kirjoitti:Objektiivit joita olen lainannut, ovat tulleet suht samanlaisessa kunnossa takaisin.OskuK kirjoitti:Toisaalta, kuten monet tyttöystävää ja objektiivia lainanneet tietävät, ei tavara lainassa parane ;-)
Tyttöystävät ovat kyllä lainakäytöstä parantuneeta parillakin sektorilla.
Usko pois, ei se tavara käytöstä kulu.
Waldo's Peoplen Waldo:
-
Re: Minkä järjestelmän valitsisit, jos nyt aloittaisit?
Kyllä valinta näillä näkymin pitäisi tehdä Nikonin ja Canonin välillä.stuldt kirjoitti:
Tällä hetkellä D700 koittaisi kallistaa vaakaa Nikonin suuntaan, mutta kuten olen huomannut, tilanne runkojen suhteen voi muuttua nopeastikin.
Itse tein valinnan 2007 alussa, ja silloin tilanne oli runkojen suhteen aivan eri näköinen.
Canonin suuntaan vaakaa kallistaisi muutama objektiivi.
Lisänä plussaa on Canonin pienempi etäisyys kennolta bajonetin etureunaan.
Onneksi en (näillä näkymin enää) joudu tuota valintaa alkaa pohtimaan.
Ehkä otin,ehkä en.
-
Nikon-väritteisellä näkökannallani on kaksi puolta. Toisaalta voisi ajatella, että hankkisi suoraan sen täyskennoisen, ettei tarvitsisi alkutaipaleen vatulointia harrastaa. Mutta toisaalta muistelen että ensimmäisen järkkärin saaminen taloon oli ihan yhtä iso riemu, kuin kroppikennosta täyskennoon siirtyminenkin. Miksei siis kulkisi samaa tietä. Saisi kaksi riemastuttavaa kokemusta, vain pienellä lisähinnalla :-)
Laukussa oleva D700 on se unelmakamera, en vaihtaisi pois.
//milarik
Laukussa oleva D700 on se unelmakamera, en vaihtaisi pois.
//milarik
Don't sleep or you'll find me gone
just an image in the air
just an image in the air
-
Joitain poikani entisiä voisin tietysti kelpuuttaa koeajoon, mutta niistäkin pitempiaikaisen riesan ottaessaan pitäisi kai puhua jo naisystävistä.OskuK kirjoitti:Kannattaisko koittaa lainata tuoreempaa jostain? ;-)keskone kirjoitti:
Tätiystäviä nämä omatkin nykyisin...
Jännää olisi vaan kuka mahtaisi opettaa ja ketä.
Ehkä otin,ehkä en.