Komeita kuvia! Itse otin ihan suoraan kameralla (ei ole pimennyskuvaukseen spesiaalimpaa välineistöä), mutta onneksi taivaalla oli paksu pilviverho välissä, himmensi aurinkoa sopivasti jotta sai valotettua auringon mukavasti muun taivaan kanssa. Tässä oma otokseni, klikkaamalla saapi isommaksi:
Digimies kirjoitti:Komeita kuvia! Itse otin ihan suoraan kameralla (ei ole pimennyskuvaukseen spesiaalimpaa välineistöä), mutta onneksi taivaalla oli paksu pilviverho välissä, himmensi aurinkoa sopivasti jotta sai valotettua auringon mukavasti muun taivaan kanssa. Tässä oma otokseni, klikkaamalla saapi isommaksi:
Mahtavia otoksia kaikki edellä esitetyt, ihan kateeksi käy :)
Olin itse myös kameran kanssa liikkeellä, saamatta talteen ainuttakaan sellaista otosta jossa tuo pimennys itsessään (auringonsirppi) olisi selvästi jäänyt esille. Muutoin kyllä tuli aivan mahtavia talvisään kuvia..
Kertokaahan, millaisin kikoin saitte napattua tuon auringonsirpin tuollaisenaan kuvaan talteen?
baritoni kirjoitti:Makeita kuvia. Kyllä nyt ottaa päähän ettei itsellä ollut kamera kourassa. Diggaan varsinkin tuosta vostokin kuvasta.
Mutta niin, kuulinhan itse tästä tietty vasta kun oli jo menossa.
mulla sama homma. olin koneella ja lipitin aamukahveja samaan aikaan. sitten osu vaan silmään toi ilmotus. sitten vilkasin ikkunasta ja saman tein sitten alakertaan, kamera esiin, sopivat linssit kiinni ja pihalle.
sitten takas sisään juomaan lisää kahvia ja hetken päästä taas pihalle. ja se oli siinä.
CANON EOS 5Dmk2
12-24, 24-105, 50, 85, 135, 70-300, 1,5x telekonvertteri ja 2x telekonvertteri. sigmaa ja canonia.
Digimies kirjoitti:Partial solar eclipse 4.11.2011[/url] by SakariM, on Flickr
Tästä itse tykkäsin eniten. Paksuhko pilvi ja etualan risukko on yleensä sellaisia mitä automaattisesti pitää ongelmana, mutta tässä ne molemmat kääntyykin kuvan eduksi.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB