Huijari liikkeellä?

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
Vastaa Viestiin
johnchaos

Huijari liikkeellä?

Viesti Kirjoittaja johnchaos »

http://keltainenporssi.fi/ilmoitus/Valo ... 39?rowId=1

Tuomas Martin-niminen henkilö Rovaniemeltä myy D90:ä aika halvalla. Innostuneena olin jo ostamassa kameraa, puheyhteydessä en ollut ku herra oli kuulemma töissä. Viestiteltiin.
Tuomaksen viesteistä poimittua:
Mukaan myyntipakkauksen sisältö, 8 giganen kortti ja Lövenpron laukku. Kuitti mukana. Ostettu Rajala Proshopista.

Postiennakkoon ei suostunut kun on jo kaksi kertaa lähettänyt ja vastapuoli ei ole lunastanut. Näin ollen hän halusi rahat ja postarit ennakkoon. Kysyin tilinumeroa ja herran nimeä --> google auki, ja avot. Liki liippasi. Puhelinnumero 046 - 6197869, ei löydy numerotiedustelusta, ylläri pylläri.

Tarkemmin ku ajattelee niin melkoisessa rahapulassa saa olla että myy melkeen uuden rungon tarvikkeineen tohon hintaan, eli kyllä sen huijauksen näin jälkiviisaana voi huomata. Ja Keltaisen pörssin kuvassa on lontoonkieliset manuskat, käsittääkseni Rajalasta tulee suomea puhuvat ohjeet...
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Airwalk

Viesti Kirjoittaja Airwalk »

No nopea googlaus kuvahaulla ja sieltähän alkoi löytyy tuttua kuvaa

http://www.google.fi/imgres?imgurl=http ... jAfAs4mPCA

No jo on pitkä linkki :D
johnchaos

Jumaliste, löysit sen kuvanki minkä se on laittanu siihen.
Tai sitte sillä on ihan samanlainen kokolattiamatto ku jollain Californialaisella. =)
Viimeksi muokannut johnchaos, Syys 06, 2010 18 : 19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jabanda77

Viesti Kirjoittaja Jabanda77 »

http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... t=12666691

Tuossa lisää luettavaa samaisesta heebosta...
johnchaos

Laitoin Tuomakselle vielä että tällä kertaa ei saanut huijattua mun rahoja, ja että onneksi google on keksitty.
Herra Martin heittäytyi tyhmäksi ja vastasi: "Anteeksi nyt en ymmärrä!"
cabmo

Viesti Kirjoittaja cabmo »

Tuo herra tulee "varmasti" huijaamaan vielä pitkään tuolla tavalla.
dmatjush

Viesti Kirjoittaja dmatjush »

Pakko kirjoittaa samasta tyypistä. Eli sama tarina kun alkuperäisessä viestissä, Keltaisen pörsin myyntiilmoitus, kyseessä D90 runko 480€. Yritin soittaa kaverille mutta oli kuulemma töissä. Soitti kuitenkin myöhemmin ja antoi jopa alennusta rungosta (jo 450€). Postiennakkoon ei ensin suosutnut kun oli muka jäänyt ennestaan paketteja hakematta ja tuli kuluja nuppiin. Lupasin kuitenkin maksa hänelle postikulut ennakkoon, kun ajattelin että parikymppiä ei ole iso raha huijaustapauksessa. Kaveri ilmoitti seuravaana päivänä että voi-voi kamera ei toimikaan ja että vie sen huoltoon, mutta lupasi palauttaa maksaamani postikulut. Tajusin heti että tulin huijatuksi enkä edes tarkistanut oma tiliäni. Seuraavan kerran kun olin maksamassa laskuja yllätyin kun tililleni olikin palautettu sama määrä raha samalta tyypiltä. Mietin että mitä ihmettä, kunnes parin viikon päästä tyyppi lähettää viestin että nyt on kamera huollettu ja laita koko summa (enää 400€) tilille, niin vien postiin jo tänään, todistinhan että olen rehellinen myyjä kun palautin postimaksut. ;) Päätin kuitenkin olla maksamatta.
Jarvil
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarvil »

dmatjush kirjoitti:Seuraavan kerran kun olin maksamassa laskuja yllätyin kun tililleni olikin palautettu sama määrä raha samalta tyypiltä. Mietin että mitä ihmettä, kunnes parin viikon päästä tyyppi lähettää viestin että nyt on kamera huollettu ja laita koko summa (enää 400€) tilille, niin vien postiin jo tänään, todistinhan että olen rehellinen myyjä kun palautin postimaksut. ;) Päätin kuitenkin olla maksamatta.
On siinä kaverilla pokkaa. Aika hurja.:D
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Ei vaan liian halpa kamera yhtään kummastuta ilmossa? Liian kallis kyllä olisi valituttanut...

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
JuhaM

Viesti Kirjoittaja JuhaM »

Mikään ei ole liian halpaa ollakseen totta, vai miten se meni?
Vastaa Viestiin