Kuvauspaikkoja merenrannalla
-
Kuvauspaikkoja merenrannalla
Talvi tekee tuloaan. Osaako joku neuvoa, missä länsirannikolla olisi parhaat mahdollisuudet,näyttävien "meri-ranta-jää"-kuvien saamiseen?
-
- Viesti:
Oulusta etelään autolla/veneellä tavoitettavia kohteita: Hailuoto Marjaniemi, Liminganlahti, Ulkokalla, Kalla, Kalajoki, Lohtaja Ohtakari, Kokkola Trullevi, Kokkola Tankar, Öjan Saaristo, Vaasa Raipppaluoto.... Turku Kakskerta, Gyltö, Utö, Åland......näitähän riittää.
Piscatus necesse est - Vivere non est necesse
Linhof 4"x5" + 65 mm ,90mm,180mm /Voigtländer Bessa/ Pentax K1000/MZ-S/ K7/K5/ K20D/+1,8/18mm+1,8/20mm+2,8/35mm+1,2/50mm+2,8/100mm+2,8/135+3,5/180jne
Linhof 4"x5" + 65 mm ,90mm,180mm /Voigtländer Bessa/ Pentax K1000/MZ-S/ K7/K5/ K20D/+1,8/18mm+1,8/20mm+2,8/35mm+1,2/50mm+2,8/100mm+2,8/135+3,5/180jne
-
-
- Viesti:
-
Re: Kuvauspaikkoja merenrannalla
Digisananlasku sanooo
- Paikka missä ensimäinen ottaa hyviä kuvia, kopioi toinen vain huonoja.
Noissa Englantilaisissa yltiökaupallisissa alan lehdissähän on sivukaupalla ajo-ohjeita, karttoja, gps-koordinaatteja, auringonnousuaikoja ja kuva-sämppeleitä "hienoista" kuvauskohteista. Suomeen pitäis saada samanlainen systeemi niin tietäis mitä mestoja kannattaa karttaa. ;-)OskuK kirjoitti:Olis hyvä saada parhailta paikoilta mallikuvat ettei tarvitse itse alkaa kylmässä arpomaan parasta suuntaa. ja ne gps-koodinaatit kans ;-)
-
Re: Kuvauspaikkoja merenrannalla
Ensimmäisen kannattaa joka tapauksessa tuhota kohde, niin ei pääse tulemaan kopyriitti-ongelmia ;-}Kuvis kirjoitti:Digisananlasku sanooo
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
Digikuvaajat ovat sosiaalisia elukoita ;-]veshut kirjoitti:Just sitä. 5-10 vuotta sitten Helsingin Uutelassa tai Viikissä sai olla ihan hissukseen, nyt ei meinaa enää sekaan mahtua. Varsinaisia miitti-keskuksia. ;-)OskuK kirjoitti:Pelkäätkö että siellä on ikuinen dcn-miitti? ;-]
Waldo's Peoplen Waldo:
-
Eikäs ne kamerat ole tekosyitä päästä hieromaan tuttavuutta? Täälläkin on kyselty kovin näitä tapaamisia. Ja kummasteltu niitä omituisia jotka kykenevät toimimaan yksin; raukat. Voisi niillä olla koirakin mukana samaan tarkoitukseen, mutta kamera on sisäsiistimpi. ;-Dveshut kirjoitti:Siellä ne seisoo vehkeitään vertaillen ja sama papatus jatkuu netissä. En yhtään ihmettele miksei kuvia synny. ;-)OskuK kirjoitti:Digikuvaajat ovat sosiaalisia elukoita
Waldo's Peoplen Waldo:
-
- Viesti:
Jokohan olisi aika ottaa vähän vakavammin. Ensinnäkin länsirannikko on piiiitkä käsite, karkeasti Tornio-Turku. Väliin mahtuu monenmoista maisemaa ja jos kuvaajalla taitoa riittää, niin myös monenlaista kuvaa.
Minä olen kuvaillu lähinnä Rauma-Pori akselilla, pääpaino Luvian saaristossa. Kun tänään katselin Ranen kuvia Kallosta, tuli oikein hikinen olo, niin komeita ne olivat. Olen itsekin kuvaillut vähän Kallon rantoja, mutta Ranen kuvien tyyliä en ole hoksannut käyttää. Jos nyt joku niin tekee, sanoisin, että pirskuleen matkijat.
Yyteristä löytyy hiekkarantoja Merikarvian Ourista kivikoita, Ruskilankoskesta koskikuvia, joten valinnanvaraa on. Katso ihmeessä Ranen Kallokuvat ja vaikka minun ruskakuvat galleria seiskasta ja vielä rupurannan kuvat, näet vähän mitä Satakunnan seutu tarjoaa.
Minä olen kuvaillu lähinnä Rauma-Pori akselilla, pääpaino Luvian saaristossa. Kun tänään katselin Ranen kuvia Kallosta, tuli oikein hikinen olo, niin komeita ne olivat. Olen itsekin kuvaillut vähän Kallon rantoja, mutta Ranen kuvien tyyliä en ole hoksannut käyttää. Jos nyt joku niin tekee, sanoisin, että pirskuleen matkijat.
Yyteristä löytyy hiekkarantoja Merikarvian Ourista kivikoita, Ruskilankoskesta koskikuvia, joten valinnanvaraa on. Katso ihmeessä Ranen Kallokuvat ja vaikka minun ruskakuvat galleria seiskasta ja vielä rupurannan kuvat, näet vähän mitä Satakunnan seutu tarjoaa.
UnskiVee
-
- Viesti:
Tolla vois löytyä, mun täytyy nyt lähteä lumitöihin, mutta illalla tavataan.OskuK kirjoitti:Löytykö kooklella tuolla "Ranen Kallokuvat" -haulla?UnskiV kirjoitti: Katso ihmeessä Ranen Kallokuvat
www.raneolsen.net
Ja näithän sä ton linkin uutisiissa.
UnskiVee