-Antti- kirjoitti:Spege, selailin taaksepäin ja ei tuo 24-120 piirto kauheasti vakuuta, se on ok mutta CA ja reunaterävyys jää kyllä 24-70 II lasille. Mutta ostapa tuo N 24-70 että saadaan vertailukohtaa. Ei vakaajaa tarvitse krapulaton kuvaaja noilla milleillä.
Antti, itse tuskailin vielä muutama kuukausi sitten Canon 24-70L II objektiivin kanssa, kun en tahtonut saada sillä täysin teräviä (tärähtämättömiä) kuvia 1/60 s suljinajalla. Kyllä kuvanvakaaja on suuri apu normaalizoomissakin ja itseäni ei ainakaan haittaa se, että myös 16-35 mm laajakulmazoomissani on vakaaja. Kuvanvakaaja vähentää huomattavasti tarvetta käyttää kömpelöä jalustaa, kun voi huoletta kuvata käsivaralta jopa 1/8 s suljinajalla.
Ja Antti, minä olen hifistellyt objektiivien kanssa yli 10 vuotta, saavuttamatta suurempaa onnea, mistään 3D-efekteistä puhumattakaan. Kyllä 24-120 Nikkorin kuvanlaatu riittää mainiosti tavalliselle, normaalille ja terveelle kuvankatsojalle, joka ei heti ensimmäisenä ole tutkimassa 36 MP RAW-kuvan nurkkapiirtoa ja kromaattista poikkeamaa 100% suurennoksella. ;)
Mutta jätit vastaamatta siihen, että miten tuon Sigman uuden artistilasin ostaminen ja käyttäminen vaikuttaa ilmastonmuutokseen? Minulla olisi sinulle toinenkin kysymys. Kuten on laajalti tunnettua, metsät ovat kärsineet pahasti Sawossa vuosia jatkuneesta ka
Lustorumbasta, jossa Rahala ja Itella ovat kuitanneet voitot kotiin.
Auttaisiko Antti metsien kasvua ja eheytymistä sellainen metsänhoidollinen toimenpide, että ajaisin tuolla jo sinänsä suuripäästöisellä pikkumersullani metsäautoteitä ristiin rastiin ykkösvaihteella ja korkeilla kierroksilla (4000-6000 rpm), käyttäen tietysti vain 98-oktaanista bensiiniä ??
Niin ja yhteistä maapalloamme ajatellen, millä tavoin tällainen toiminta vaikuttaisi pitkällä aikajänteellä ilmaston hiilidioksiditasapainoon ??