Suoritus oli hieno, mimmikatsomo (treenit jälkeen) huokaisi yhteen ääneen:)

Sielua tulee oikein tarkentamisesta. Tosi isossa osassa kuvia tarkennus on katsomon penkeissä. Miksi et vaan paina deleteä tuollaisten kuvien kohdalla?onninpoika kirjoitti: Pitää myös pähkäillä miten saada pikkuisen lisää sielua noihin kuviin ennen seuraavaa matsia.
Tämän sarjan kun katsoin läpi, niin ekana tuli mieleen nämä päin peetä tarkennetut kuvat.paaton kirjoitti:Sielua tulee oikein tarkentamisesta. Tosi isossa osassa kuvia tarkennus on katsomon penkeissä. Miksi et vaan paina deleteä tuollaisten kuvien kohdalla?onninpoika kirjoitti: Pitää myös pähkäillä miten saada pikkuisen lisää sielua noihin kuviin ennen seuraavaa matsia.
https://lh5.googleusercontent.com/-tjtm ... C_6036.jpg
Entä käytätkö vielä salamoita apuna?
Kannattaa suosiolla unohtaa noi tikkataulutarkennukset, ja vaihtaa yhteen pisteeseen, tai korkeintaan pieneen alueeseen.onninpoika kirjoitti:Vierasmatseissa ei käytä salamantereita.
Myönnän, että tarkennnuksessa parantamista paljonkin. Katsoin kuvat Nikon\ViewNX 2 ohjelmalla joka näytti kahdessa kuvassa tarkennuspisteen katsomossa liikkuvaan asiaan tai mainoksiin. Aika jännä juttu. Minua paljon osaavamman urheilukuvaajan ohje oli, että tuossa tilanteessa tulee tarkentaa sillä Nikonin AF-C 3D takennuksella jonka siis pitäisi napata se liikkuvin asia tarkennuspisteeksi. Usein se tarkennuspiste näyttää olevan se tytön letti josta onneksi ei ole pitkää matkaa kasvoihin :-)
Ei ihan täydellinen tarkennus kun nuo seinämainokset eivät juurikaan liiku.
Tämä sessio oli tutustumista "uuteen" lasiin. Isoin osa setistä kuvattu 1/500 f2.8 tai 3.2 asetuksilla. Ottelun loppuminuutit kuvasin kokeilumielessä sillä max. salamasynkalla eli 1/320s ja siinä kärsi terävyys.
Kuvista meni heti ensitarkastelussa 75% roskikseen. Katsomon penkeissä ei ollut yhtään tarkennusta tuon viewNX:n mukaan.
Kisahalli on tuttu paikka enkä muistanut sen ahtautta. Normitilanteissa olen 2-3 metriä kentän sivussa mutta tuolla se ei onnistunut. Rupesi ahistamaan. Kuten aikaisemminkin olen todennut, nin katsomosta ei korista kuvata vaan mielummin mahdollisimman läheltä lattiaa jos haluaa kuvia joista myös pelaajat tykkäävät.
Eikä todellakaan lopputuloksena ollut setti parhaasta päästä.
Minä kyllä ymmärrän täytevalon käyttämisen oikein hyvin. Sen avulla saadaan varmaankin kontrastikasta jpeggiä suoraan toimitukseen.Dailunch kirjoitti:Miksihän muuten pro-kuvaajat käyttävät edelleen stroboja lätkäkuvauksessa? Jossain pimeässä korishallissa niiden käytön vielä ymmärtää, mutta kun U20 kisoja seuraa niin se välkyntä on mielestäni erittäin häiritsevää ruudulta katsottuna... Valoa kyllä Bell Centressä riittää, asetukset näyttävät olevan 1/1,000 f/2.8, ISO 1600.
Pitäisiköhän sitä itsekin raahautua hallille jonakin päivänä kuvailemaan...
Juuri näin. Joskus kuvia tarttee toimittaa erätauon aikana ja joskus heti pressin jälkeen. Aika kätevää kun voi paiskoa kakkoskortilta menemän ilman temppuiluja.paaton kirjoitti:
Minä kyllä ymmärrän täytevalon käyttämisen oikein hyvin. Sen avulla saadaan varmaankin kontrastikasta jpeggiä suoraan toimitukseen.
Tuli mieleen, että salamavalojen avulla saa taustan tummaksi melko helpolla. Aukko tai puolitoista tummuutta taustaan niin kohde näkyy salamalla valaistuna kaiken sekamelskan sijaan hyvin. Voisiko tässä olla syy?Dailunch kirjoitti:Miksihän muuten pro-kuvaajat käyttävät edelleen stroboja lätkäkuvauksessa?