Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Lay kirjoitti:Ihme touhua. Ostetaan 2,5 t€ runko ja sitten ei raskita ostaa 50-80€ alkuperäistä akkua.
Juu, mutta jos ne rahat riitti just ja just runkoon :-) No, selvennyksenä että nämä akut mistä tämä keskustelu lähti on edellisen kameran peruja ja kun ne käy tähän uuteenkin niin miksi en niitä käyttäisi???
Kun niistä joskus aika jättää niin sitten on harkittava ostaisko orkkikset tilalle.
Ihan mielenkiinnosta, millainen arsenaali orkkisakkuja sun laukusta löytyy?
Tällä hetkellä pärjään 3 akulla ja laturilla. Jos tulee reissu jossa ei pääse käyttämään laturia pidempään aikaan, niin sitten ostetaan lisää akkuja. 60€/kpl maksoin omista alkuperäisistä.
Ymmärrän kyllä jos pitää olla 5-10 akkua, niin sitten ostaa niitä harvoja tilanteita varten jotain halvempia.
Ei oo pahan hintaisia jos kuudellakympillä saa orkkisakun, nuo Duracellitkin maksoi yli kolmekymppiä kappaleelta, nyt näyttää saavan 26 euron pintaan. Mistä olet ostanut orkkikset, kiinnostaa kyllä tuolla hinnalla.
Sieltä tulee monesti ostettua pienempää krääsää kuvaukseen. Muistikorttia, kortinlukijaa, akkuja jne. Amazon.uk:n oman myynnin kautta saa yleensä postikulut 0€, tulleja ei luonnollisesti tule ja on varmasti alkuperäisiä. Hinnat toki vaihtelee. Välillä on todella hyviä tarjouksia.
Varoitus tännekin!
5d3:n kenno poltettu rikki laserilla. Jutun mukaan Canonin 1v takuu ei kata tätä. Varmaankin suora auringonvalokin saattaa tuhota kennon samalla lailla. Yllättävän helposti kenno tuhoutuu. http://blog.planet5d.com/2013/11/anothe ... er-beware/
Lay kirjoitti:Ihme touhua. Ostetaan 2,5 t€ runko ja sitten ei raskita ostaa 50-80€ alkuperäistä akkua.
Itse en viitsinyt ostaa kuutta alkuperäistä akkua, kun ne piraatit sai alle yhden hinnalla ja ne toimi sen reissun ihan hyvin.
..
Voi taas päivittää runkoa kun se aika tulee kun ei tuhlaa rahoja liian kalliisiin akkuihin ja köyhyydestä harrastyksetkin kärsivät monella. Moni on laittanut rahansa velkaläävään ja -koslaan niin sitten ostellaan halpoja akkuja (kun velkaveto on haukkaamassa p**kaa).
Itse en viitsinyt ostaa kuutta alkuperäistä akkua, kun ne piraatit sai alle yhden hinnalla ja ne toimi sen reissun ihan hyvin.
..
Voi taas päivittää runkoa kun se aika tulee kun ei tuhlaa rahoja liian kalliisiin akkuihin ja köyhyydestä harrastyksetkin kärsivät monella. Moni on laittanut rahansa velkaläävään ja -koslaan niin sitten ostellaan halpoja akkuja (kun velkaveto on haukkaamassa p**kaa).
Joo ja kun vielä tarpeeksi ostelee noita halpoja akkuja, voi sitten tilata Ferrarin pihaan kauppa-autoksi kaikella sillä rahalla, mitä tulee säästäneeksi.
Oikeasti... Nuo alkuperäiset akut maksavat suoraan Stockan hyllyltä (70e muistaakseni) huomattavasti vähemmän kuin auton tankkaaminen tai vaimon käyttäminen ravintolassa.
murmelt kirjoitti:Varoitus tännekin!
5d3:n kenno poltettu rikki laserilla. Jutun mukaan Canonin 1v takuu ei kata tätä. Varmaankin suora auringonvalokin saattaa tuhota kennon samalla lailla. Yllättävän helposti kenno tuhoutuu.
Laserit eivät ole leluja. Eivät pienetkään. Lasersäteen koko teho fokusoituu muutamalle pikselille, jos optiikka on kunnossa, ja kenno on valmis. Niin myös silmä, silmä hakeutuu valoon ja se polttaa juuri kaikkein tärkeimmän tarkan näön alueen ja tuottaa ilkeän silmävamman, jota ei välttämättä huomaakaan heti. Aurinko on laaja-alainen lähde, jonka teho jakautuu monta kertaluokkaa isommalle alueelle eikä siksi ole läheskään niin turmiollinen, vaikka ei silläkään kannata kameransa sisuskaluja kärventää tarpeettomasti.
Onko joku asentanut tämän? Toimiiko se virheettä? Minä en ole huomannut mitään ongelmia 1.2.1:llä. Ne HDMI-parannukset eivät kiinnosta. Pelkään, että ehjän korjaaminen aiheuttaa enemmän uusia ongelmia kuin ratkoo sellaisia, joilla on minulle merkitystä, mutta voisi sen silti laittaa, jos ei kellään ole kokemuksia ongelmista.
Onko joku asentanut tämän? Toimiiko se virheettä? Minä en ole huomannut mitään ongelmia 1.2.1:llä. Ne HDMI-parannukset eivät kiinnosta. Pelkään, että ehjän korjaaminen aiheuttaa enemmän uusia ongelmia kuin ratkoo sellaisia, joilla on minulle merkitystä, mutta voisi sen silti laittaa, jos ei kellään ole kokemuksia ongelmista.
Itse asensin tänään aamulla ja pikatestin perusteella (tarkentelin hämärässä eri moodeissa, otin muutaman kuvan) en huomannut ongelmia. Tarkoitus viikonloppu kuvata yhdessä tapahtumassa ja testata enemmänkin.
Mulla meni kuvien juokseva numerointi päivityksessä persiilleen. Kamera jatkoi uudesta 10000 kuvan blokista, vaikka edellisestä oli otettu n. 4000 kuvaa.
Uuden firmiksen latasin CF-kortilta ja olin unohtanut kakkoskortin SD-slotiin kameraan päivityksen ajaksi. Olisi ehkä kannattanut poistaa.
Sain kyllä palautettua numeroinnin jatkumaan alkuperäisestä, mutta vaati pientä jumppaa.
AkuM kirjoitti:Mulla meni kuvien juokseva numerointi päivityksessä persiilleen. Kamera jatkoi uudesta 10000 kuvan blokista, vaikka edellisestä oli otettu n. 4000 kuvaa.
Uuden firmiksen latasin CF-kortilta ja olin unohtanut kakkoskortin SD-slotiin kameraan päivityksen ajaksi. Olisi ehkä kannattanut poistaa.
Sain kyllä palautettua numeroinnin jatkumaan alkuperäisestä, mutta vaati pientä jumppaa.
Mulla on tuo numerointi nollautunut useamman kerran tuntemattomasta syystä. Ei enää toki aikoihin, mutta vanahalla firmiksellä numerointi hyppäsi takaisin nollaan vähän väliä. Sinänsähän tuolla ei ole väliä. Onhan tuo numerointi muutenkin jo mennyt useasti ympäri.
Enpä tiedä noiden orkkisakkujen toiminnasta sanoa muuta kuin, että sontaa ovat. Omasta vitosesta on puolessa vuodessa tippunut 1/3 latauskapasiteetista pois. Edelliset vitoset lauloivat vuosia kiinalaisilla halpiksilla ja näyttivät lataustasonkin oikein. Nyt uudessa eivät enää näytä ja taidankin tilata kiinanpojilta uuden läjän. Nämä toimivat pakkasellakin.
Rakkaat veljet ja siskot valtiaamme Canonin kuristusotteessa,
Luottamuksella käännyn puoleenne tiedustellen, mikä on tilanne toisen verhon välkyn suhteen? Onko meille kurjille suotu firmispäivitystä, joka päästäisi meidät pahasta? Vieläkö meitä rangaistaan väärän merkkisten tuikkujen käytöstä? Onko maanalainen armeijakunta saanut hackia aikaiseksi?
Itse samaa täällä kyselin tovi sitten ja yritin selvitellä asiaa. Enpä ole ratkaisua löytänyt verhoprobleemaan kolmannen osapuolen salamoilla. Ainakin näissä uusimmissa (1.2.1 ja 1.2.3) firmwareissa on yhä tuo esto.