Nikon D500
-
- Viesti:
Mulla on Lexarin 64GB XQD (2933x nopeusluokan) eikä ole ollut mitään ongelmia sarjatulella tai muutenkaan.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
-
-
Testailin hieman suurempia isoarvoja d500.lla. 5000 tuntuisi vielä kohtuullisesti onnistuvan, linkissä testihaapana.
https://www.flickr.com/photos/129725550 ... ed-public/
https://www.flickr.com/photos/129725550 ... ed-public/
-
- Viesti:
Paljonko tuossa on kuhinanpoistoa mukana? Hyvältä näyttää ainakin tällainen tasaisenharmaa kohde. Itse olen jotenkin pitänyt alitajuisesti ISO 4k:ta rajana, mutta näköjään voi nostaa huoletta vielä tonnilla.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
-
Ihan hyvä ja käyttökelpoinen se kuva on. varmaan 6400 on myös täysin ok.josu1234 kirjoitti:Joo, kyllä tuossa hieman kohinanpoistoa on, ei paljoa kummiskaan.
Olet kuitenkin terävöittänyt aika reilusti ja ääriviivoja korostaen. Näyttää sorsa vähän kuin taustan päälle photoshopatulta. Myös kohinan kannalta olisi hyvä jos terävöittäisi vähän maltillisemmin.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Hyvä sorsakuva, ja hyvä kamera. Mutta yllä olevaan keskusteluun:
Paitsi ääriviivat, mm. jalan ja valkoisen rinnan yläpuolisen ruskean peitteen struktuurit ovat epäluonnollisia. Samoin kaulan alaosa ja siellä täällä höyhenpeitteessä.
Nuo näyttävät minusta selkeiltä virheiltä. Pään yliterävyys on sitten mielestäni enemmän makuasia.
Paitsi ääriviivat, mm. jalan ja valkoisen rinnan yläpuolisen ruskean peitteen struktuurit ovat epäluonnollisia. Samoin kaulan alaosa ja siellä täällä höyhenpeitteessä.
Nuo näyttävät minusta selkeiltä virheiltä. Pään yliterävyys on sitten mielestäni enemmän makuasia.
-
eskolius kirjoitti:Hyvä sorsakuva, ja hyvä kamera. Mutta yllä olevaan keskusteluun:
Hyvä kamera, hyvä kenno ja hyvä optiikka tuottavat kuvan, jossa sopivasti säätämällä on terävyyttä ja kontrastia kuten esimerkkikuvassa. Jos tottuu katsomaan Sigma-Tamron-mössöä ja pitää niitä laatustandardeina, tällainen jälki näyttää hetken luonnottomalta.
Thank you Fuketa-san for the eternal F-bayonet.
-
- Viesti:
Nyt, kun perheeseen tuli koiranpentu, huomaa kuinka haastavaa liikkeen seuraaminen on ihan keskitasonkin rungon tarkennukselle (D750). Itselleni D500 sopisi kyllä AF-ominaisuuksien ja kropin vuoksi paitsi pennun, myös urheilun kuvaamiseen.
OT:
Voihan se olla, että kyseessä on osin Flickrin samplaukseen liittyvä ongelma. Esimerkiksi alla olevassa koirakuvassani täysresokuvan sävyliukumat ovat luonnollisemmat kuin tässä IMGURin renderöinnissä, joka on 2048 pikselin tiedostosta (clarity / sharpening 0).
Vuoden 2010 paikkeilla voimistui trendi terävöittää nettikuvia jyrkentämällä niitä sharpeningilla ja nyttemmin myös clarityllä. Omasta mielestäni suuntaus on ampunut yli. Varsinkin luontokuvan haluan jotenkin vastaavan realistista katselumielikuvaa. Minun silmäni näkevät ympäristön loivemmin kontrastein. Eli jos katselen sorsan päätä, se ei näytä tuolta. Mutta jos haluaa vahvemmin "graafisen" vaikutelman, saa sen juuri tuolla tavoin.
Koirakuvan originaali on minun silmiini miellyttävä, kun taas tuo liittämäni on ruohon osalta levoton. Tuntuu, että siinä olisi samaa paikallisen kontrastin sävyliukumien aaltoilua kuin paikoin sorsan höyhenpeitteessä.
OT:
Voihan se olla, että kyseessä on osin Flickrin samplaukseen liittyvä ongelma. Esimerkiksi alla olevassa koirakuvassani täysresokuvan sävyliukumat ovat luonnollisemmat kuin tässä IMGURin renderöinnissä, joka on 2048 pikselin tiedostosta (clarity / sharpening 0).
Vuoden 2010 paikkeilla voimistui trendi terävöittää nettikuvia jyrkentämällä niitä sharpeningilla ja nyttemmin myös clarityllä. Omasta mielestäni suuntaus on ampunut yli. Varsinkin luontokuvan haluan jotenkin vastaavan realistista katselumielikuvaa. Minun silmäni näkevät ympäristön loivemmin kontrastein. Eli jos katselen sorsan päätä, se ei näytä tuolta. Mutta jos haluaa vahvemmin "graafisen" vaikutelman, saa sen juuri tuolla tavoin.
Koirakuvan originaali on minun silmiini miellyttävä, kun taas tuo liittämäni on ruohon osalta levoton. Tuntuu, että siinä olisi samaa paikallisen kontrastin sävyliukumien aaltoilua kuin paikoin sorsan höyhenpeitteessä.
-