(2013 - 2017 ) Sony A7, A7r, A7II, A7s, A7rII ja A7sII

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
jvviita

Viesti Kirjoittaja jvviita »

https://phillipreeve.net/blog/limitatio ... -function/

Aika jännä havainto liittyen tuohon bokehiin / mahdolliseen tilttiin kun käyttää EFCS:ää.
Täytyy testailla onko tällä käytännön vaikutusta, toistaiseksi tullut räpsittyä 99% ajasta tuo EFCS päällä.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
zone6

Viesti Kirjoittaja zone6 »

jvviita kirjoitti:https://phillipreeve.net/blog/limitatio ... -function/

Aika jännä havainto liittyen tuohon bokehiin / mahdolliseen tilttiin kun käyttää EFCS:ää.
Täytyy testailla onko tällä käytännön vaikutusta, toistaiseksi tullut räpsittyä 99% ajasta tuo EFCS päällä.
Alkaa tuntumaan, että Sony on maailman tutkituin kamera. Samalla pieetillä tehtyä tutkimusta ei tunnu löytyvän muiden merkkien saralta, vaikka varmasti kaikenlaista epämääräistä löytyisi alkaen VR:n aiheuttamista artifakteista sopivilla suljiajoilla päättyen juuri EFCS- tai kokonaan sähköisen sulkimen tuottamiin.
Zone VI
niffe

Viesti Kirjoittaja niffe »

zone6 kirjoitti:

Alkaa tuntumaan, että Sony on maailman tutkituin kamera. Samalla pieetillä tehtyä tutkimusta ei tunnu löytyvän muiden merkkien saralta, vaikka varmasti kaikenlaista epämääräistä löytyisi alkaen VR:n aiheuttamista artifakteista sopivilla suljiajoilla päättyen juuri EFCS- tai kokonaan sähköisen sulkimen tuottamiin.
Epäilemättä, mutta siihen on varmasti syynsä. Tälle brändille on ominaista hitonmoinen tekninen hype, jolle on vähän kyseenalaisesti katetta. Kerran kuussa julkaistaan uusi mallisto, joka perustuu edellisiin malleihin, jotka on korjattu purkkapaikoilla.
tn1krr

Viesti Kirjoittaja tn1krr »

niffe kirjoitti:
zone6 kirjoitti:

Epäilemättä, mutta siihen on varmasti syynsä. Tälle brändille on ominaista hitonmoinen tekninen hype, jolle on vähän kyseenalaisesti katetta. Kerran kuussa julkaistaan uusi mallisto, joka perustuu edellisiin malleihin, jotka on korjattu purkkapaikoilla.
EFCS:n vaikutus bokeh:iin ja valotuksen tasaisuuteen ylipäätään osaltaan on ihan optiikkaa eikä se ole mikään pelkkä Sony-issue. Mekaanisen ja elektronisen sulkimen välillä on vähintään yksin optinen elementtikin eli sensorin päällyslasi eli sulkimet kulkevat eri tasoilla, tämä tahtoo ihmisiltä unohtua.

Bastianin testit osoittavat nimenomaan sen että EFCS + korkea suljinnopeus ja ei-natiivi lasi on se vähiten voittava combo. Tästä on jopa jossain muodossa maininta Sonyn manuskoissa. Tässä Bastianin testissäkin oli tekstissä viitattu Jim Kassonin testeihin, mutta ilmeisesti tuo natiivi vs. adaptoitu oli jäänyt huomaamatta. Ei sinällään mitään tätä testiä vastaan, ihan hyvää tietoa adaptoituja laseja käyttäville.

Jim Kassonin oskilloskooppikuvat aika hyvin demoavat natiivin ja adaptoidun lasin eron tuossa valotuksen tasaisuudessa

http://blog.kasson.com/?p=11455
Jyrki Auti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jyrki Auti »

Mysteeri, kamera M-tilassa AF-pois, tarkennuksen suurennus käytössä esim 12,5% niin miten saa säädettyä samaan aikaan, aikaa ja aukkoa, etu tai takarullasta mistä niitä normaalisti hallitaan, nyt tarkennusalueen suurennus-ruutu tuntuu vain liikkuvan näytöllä.
Saanko mitenkään vapautettua kyseisiä rullia vain aukko/aika käyttöön.
http://autiotravelguide.kuvat.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.flickr.com/photos/jyrki66/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sony A7r2, Fe 2/28, Fe 1,8/55, Fe 1,8/85, MB-t4, M, 70-200II, 100IS, 580....
nsamppa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Kohan hoi! Onko lisää makua siitä Techart:sta? Rupes se ny houkuttaa. Arvelluttaa pikakiinnityslevyjen käyttö hieman kun eikös se aika paljon törrötä alaspäin? Onko siihen tullu softapäivityksiä? Mitens jatkuva tarkennus pelittää? Ennen kaikkea; onks se hyvä?
kohan

Viesti Kirjoittaja kohan »

nsamppa kirjoitti:Kohan hoi! Onko lisää makua siitä Techart:sta? Rupes se ny houkuttaa. Arvelluttaa pikakiinnityslevyjen käyttö hieman kun eikös se aika paljon törrötä alaspäin? Onko siihen tullu softapäivityksiä? Mitens jatkuva tarkennus pelittää? Ennen kaikkea; onks se hyvä?
Hei ja hoi nsamppa
Techart on toiminut hyvin ja tarkentaa mielestäni samoilla valomäärillä kuin Metaboneskin eli tarkennus on yllättänyt positiivisesti. Jopa kasvojen tunnistus toimii vain silmätärkennus puuttuu. Samoin parantunut lähitarkennusetäisyys on ollut positiivinen lisä.
Painavat lasit kuten Samyangin 135 F2.0 ja CY Zeiss 85 F1.4 toimii ilman ongelmia.
Kamerassa on aina L-raudan alaosa kiinni ja jos kameran kiinittää jalustaan niin lisään L-raudan jalustakierteeseen yhden pikakiinnityslevyn lisää.
Katselin kameran versiomenusta optiikkaversiota niin se oli 04.

Esim potrettikuvaus manuaalilaseilla helpottuu huomattavasti.
nsamppa

Tattikset! Kyl toi varmaan vaan tilaukseen lähtee vaikka vanha kameraviisaushan menee niin että: "Never buy anything mark I."
kohan

nsamppa kirjoitti:Tattikset! Kyl toi varmaan vaan tilaukseen lähtee vaikka vanha kameraviisaushan menee niin että: "Never buy anything mark I."
Joo kannattaa aina odottaa 5 vuotta niin tuotteesta tulee valmis.
nsamppa

kohan kirjoitti:
nsamppa kirjoitti:Tattikset! Kyl toi varmaan vaan tilaukseen lähtee vaikka vanha kameraviisaushan menee niin että: "Never buy anything mark I."
Joo kannattaa aina odottaa 5 vuotta niin tuotteesta tulee valmis.
=)

Tsiigasin vaan niiden kotisivuilta ja muutama oli kevyesti mulle huono homma.

Q: Can I use the Techart PRO for video shooting?

A: We do NOT suggest using Techart PRO for shooting videos and only MF is available for video shooting.

ja

Q: Can I use Techart PRO with other E mount cameras other than Sony A7II & Sony A7R II?

A: We have optimized the Techart PRO to use with Sony A7II and Sony A7R II only (A6300 TBC). You will get the best performance with these two cameras as they support the 3rd party PDAF. We do NOT recommend to use with CDAF-only E-mount cameras (i.e. Sony A7, Sony A7R, Sony A7S, Sony A7S2, Sony A6000, Sony NEX, etc)

Mulle se kuitenkin video käyttöön ja A7SII:n eteen. Pitääpi vielä funteeraa.
kohan

Joo ei toimi videomoodissa ja vaikka toimisikin niin kameran tallentama audio on täynnä tarkennuksen kurnutusta.
nsamppa

Juup. Ei ne äänet mua oikein huoleta. Ne kun oon tavannu ottaa erikseen tai oikeastaan pääsääntöisestihän mä lätkään musan päälle. Eli saa kurnuttaa rauhassa. Mut tossa videomoodissa tarkentelu. Perskutarallaa. Mä kun aattelin tohon gimbal-ralliin lähteä mukaan ja funtsin josko olisin yksillä linsseillä selvinnyt.

"Oon köyhä laulaja mä vaan..."
kohan

nsamppa kirjoitti: Mä kun aattelin tohon gimbal-ralliin lähteä mukaan ja funtsin josko olisin yksillä linsseillä selvinnyt.
Mikä gimbal soveltuisi kuormitukseltaan vähintään FE 55 f1.8 kanssa?
nsamppa

Tätä mä oon kelaillu ja tsiigaillu videoita jonnin verran:

https://www.rajalacamera.fi/feiyu-tech- ... ional.html

Toi vaikuttais aika snadilta, mut suht tehokkaalta. Toimivaltakin tuntuu ainakin videoiden perusteella. Sit on nää DJI:t, mut edelleen budjetti, budjetti ja budjetti.
kohan

nsamppa kirjoitti:Tätä mä oon kelaillu ja tsiigaillu videoita jonnin verran:

https://www.rajalacamera.fi/feiyu-tech- ... ional.html

Toi vaikuttais aika snadilta, mut suht tehokkaalta. Toimivaltakin tuntuu ainakin videoiden perusteella. Sit on nää DJI:t, mut edelleen budjetti, budjetti ja budjetti.
Tuo taitaa tarvita erillisen langattoman monitorin kun näyttöä katvettaa gimbalin rakenne.
nsamppa

Toi perstelkkariin osuminen riippuu varmaan aika paljon siitä miten sillä kuvaa. Toisekseen mulla hihatuntuma sanoo että tuolla ei kuitenkaan niin tarkkaan kuvata vaan pikemminkin mallia "vähän sinnepäin". Tarkat kuvat sitten kelkkaillaan. Taikka sitten kuvaa 4K:na ja rajailee postissa. Mulla kun tuossa iso haave olisi että toi olis sitä koko luokkaa että sen saa viskattua reppuun.
kohan

nsamppa

Tosta tulikin mieleen että saako näiden otsikoiden kameroiden kuvan näkymään kännyssä? Siis lähinnä ilman piuhaa? Sitä kun noita videoita tsekkas tosta gimbalista yksi isoin nurinan paikka oli että piuhojen ulostulo oli käytännössä katsoen saavuttamattomissa.
kohan

nsamppa kirjoitti:Tosta tulikin mieleen että saako näiden otsikoiden kameroiden kuvan näkymään kännyssä? Siis lähinnä ilman piuhaa? Sitä kun noita videoita tsekkas tosta gimbalista yksi isoin nurinan paikka oli että piuhojen ulostulo oli käytännössä katsoen saavuttamattomissa.
Remote -sovellutus tulee käsittääkseni kaikkien kameroiden mukana. Kokeilin A7RII rungolla että videon kuvaaminenkin onnistuu. Käynnistäminen, kuvan säädöt ja tarkennuspisteen määritys ilman kameran tönimistä gimbalissa.
Ei muuta kuin testaamaan omalla kameralla.
kohan

Sen verran pitää peruuttaa tuon Remote -ohjelman ominaisuuksista että tarkennuksen osoittaminen näytöltä toimii vain stillkuvien kanssa mutta ei videolla valitettavasti.
Vastaa Viestiin