Canon 5D2 -> 6D vai 5D3 / Viisaiden kerhoa kaivataan!

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

Cumbo kirjoitti:
nomad kirjoitti:
Noripsni kirjoitti:Voisitko vielä kertoa hieman 5D2:n tarkennuksen toiminnasta? Olen yrittänyt etsiä tietoa, mikä siinä on huonoa, mutta selkeää vastausta en ole saanut.

Olen vaihtamassa kameraa ja harkitsen juuri 5D2:n ja 6D:n välillä (taloudellisista syistä), mutta tuo tarkennus on nyt isoin kysymysmerkki.
Vuoden 2005 kriteereillä 5D mk2:n tarkennus olisi ok entry level järkkärissä. Siinä on vain muutama hassu tarkennuspiste. Käytännössä etenkin heikossa valossa on keskipisteellä tarkennettava, eikä sekään ole mitenkään mullistavan varmaa.
5D MkII:n tarkennus on aivan riittävä, kun ei paremmasta tiedä. ;) Itsellä ollut nyt 1,5 vuotta ja olen ollut tyytyväinen. Varmaan melkoinen kulttuurishokki, kun jossain vaiheessa on edessä vaihto 5D Mark III:een tai IV:een.
Kun ei paremmasta tiedä ;-) Kuvaan itse Nikonilla joten aina toisinaan käyttämäni 5D mk2 tuntuu kovin antiikkiselta (myös saman ajan Nikoneihin verraten). Mutta kyllä se tarkennus maisemiin ja staattisiin potretteihin riittää. Vaan minkä kameran tarkennus ei riittäisi? Haasteet tulevat vastaan jos haluat kuvata käyttäen laajalle alueelle sijoitettuja tarkennuspisteitä tai kuvaat liikettä. 5D mk3 on tosiaan ihan eri tason kamera tässä suhteessa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
tuplayusto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tuplayusto »

nomad kirjoitti:
Cumbo kirjoitti:
nomad kirjoitti: Vuoden 2005 kriteereillä 5D mk2:n tarkennus olisi ok entry level järkkärissä. Siinä on vain muutama hassu tarkennuspiste. Käytännössä etenkin heikossa valossa on keskipisteellä tarkennettava, eikä sekään ole mitenkään mullistavan varmaa.
5D MkII:n tarkennus on aivan riittävä, kun ei paremmasta tiedä. ;) Itsellä ollut nyt 1,5 vuotta ja olen ollut tyytyväinen. Varmaan melkoinen kulttuurishokki, kun jossain vaiheessa on edessä vaihto 5D Mark III:een tai IV:een.
Kun ei paremmasta tiedä ;-) Kuvaan itse Nikonilla joten aina toisinaan käyttämäni 5D mk2 tuntuu kovin antiikkiselta (myös saman ajan Nikoneihin verraten). Mutta kyllä se tarkennus maisemiin ja staattisiin potretteihin riittää. Vaan minkä kameran tarkennus ei riittäisi? Haasteet tulevat vastaan jos haluat kuvata käyttäen laajalle alueelle sijoitettuja tarkennuspisteitä tai kuvaat liikettä. 5D mk3 on tosiaan ihan eri tason kamera tässä suhteessa.
Tuossahan se jo melkein olikin sanottu. Mutta vielä lisänä: 6D:n tarkennus on jo reilusti parempi kuin 5D2:n. Ja kun noiden kameroiden hintaero ei oo kovin suuri, niin kyllä itse sitä kutosta suosittelen tällä parin viikon käytökokemuksella. Kuten tossa aiemmin kirjoitin, kamera tuntuu nykyaikaiselta. 5D2 ei, vaikka siinä aavistuksen parempi ergonomia onkin.
"..al diablo con los moralistas." -Gaucho
JKyytinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JKyytinen »

Aavistuksen parempi? 70D ja 50D muistuttavat melko paljon em. kameroita fyysisesti, ja ero on todella suuri.
Jesse Kyytinen

jessekyytinen.wordpress.com
Samyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
tuplayusto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tuplayusto »

JKyytinen kirjoitti:Aavistuksen parempi? 70D ja 50D muistuttavat melko paljon em. kameroita fyysisesti, ja ero on todella suuri.
Eroa ei voi käsitellä mitattavana asiana siten, että sinä kerrot minulle kuinka suuri se ero on. Kyseessä kun on täysin subjektiivinen kokemus.

Toisaalta, kannattaa varmaankin vertailla 5D-sarjaa ja 6D:tä, eikä kameroita, jotka ovat jotain muuta (vaikkakin muistuttavat juu juu).
"..al diablo con los moralistas." -Gaucho
JKyytinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JKyytinen »

tuplayusto kirjoitti:Toisaalta, kannattaa varmaankin vertailla 5D-sarjaa ja 6D:tä, eikä kameroita, jotka ovat jotain muuta (vaikkakin muistuttavat juu juu).
Olen kyllä kädessä noita täyskennoisiakin pitänyt.
Jesse Kyytinen

jessekyytinen.wordpress.com
Samyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
Vastaa Viestiin