Revontulet vko 12
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
Saakeli miten värikästä settiä jätkät! Oon aidosti ilonen etelänpoikien puolesta näin lappilaisena, että pääsitte näkemään jotain tuollasta. Tervetuloa pohjoseen tekemään vastaavaa lisää myös "normipäivinä"!
Vaikeaa tulee olemaan valinta hienoimmasta kuvasta. Etukäteen jo sanon, että pidän kuvista joissa on kerrontaa, joissa revontulet on vain se makea lisäelementti kuvassa. Pelkkää ilmiötä kuvaavat kuvat olen jo nähnyt. Semmosesta toki saisi vaikka hienon koristetaulun!
Vaikeaa tulee olemaan valinta hienoimmasta kuvasta. Etukäteen jo sanon, että pidän kuvista joissa on kerrontaa, joissa revontulet on vain se makea lisäelementti kuvassa. Pelkkää ilmiötä kuvaavat kuvat olen jo nähnyt. Semmosesta toki saisi vaikka hienon koristetaulun!
-
- Viesti:
Mulla on kanssa tämä sama asia joka oli ajatuksena tuossa kuvaamaan mennessä.TiRy kirjoitti:Etukäteen jo sanon, että pidän kuvista joissa on kerrontaa, joissa revontulet on vain se makea lisäelementti kuvassa. Pelkkää ilmiötä kuvaavat kuvat olen jo nähnyt. Semmosesta toki saisi vaikka hienon koristetaulun!
Minun mielestäni Maffer kuvat linnasta on aivan mahtavia kuvia ja niihin on nähty vaivaa tuon linnan valaisuun. Valitettavasti vaan mulle tulee mieleen mahtava kuva linnasta, jossa sattuu olemaan reposet taustalla.
En tiedä miten muut ajattelee revontulikuvaamista, mutta tämä on vain imo.
Omassa setissä oli halusin saada latoa tai puuta valaistua lampulla, mutta en saanut oikeen niin, ettei lato tai puu ota liian suurta roolia kuvassa. Tuossa kuvassa 09 on latoa valaistu hieman heikkotehoisella taskulampulla, mutta lightroomissa taisin himmentää sitä valoa melkein "nollaan"
- Yritin kerran olla normaali ... Ne olivat elämäni pisimmät viisi minuuttia -
-
- Viesti:
klo 19:30 aikoihin, ennen pimeäntuloa.
*etelä-karjalan VALOKUVAPRIKAATIKENRAALI spegen armollisella ylennyksellä*
http://tonskulus.kuvat.fi/
-
Harmittaa kun en etukäteen tiennyt mitään tulevasta myrskystä. Olis voinu hakeutua parempaan paikkaan, jossa ei taustavalot olis häirinny ja olis saanu maisemaa mukaan.
Tulin suihkusta kun 10-uutisissa oli maininta että repoja välkkyy ihan etelää myöten. Saunatakki päällä pihalle ja suoraan kämpän yläpuolella "Sauronin silmä" levitteli säteitään.
Tässä muutama jonka tallensin, ennenkuin kassit kilisi liian korkeella nuotilla.
Ylemmässä kuvassa Otavakin sattui ruutuun.
Tulin suihkusta kun 10-uutisissa oli maininta että repoja välkkyy ihan etelää myöten. Saunatakki päällä pihalle ja suoraan kämpän yläpuolella "Sauronin silmä" levitteli säteitään.
Tässä muutama jonka tallensin, ennenkuin kassit kilisi liian korkeella nuotilla.
Ylemmässä kuvassa Otavakin sattui ruutuun.
https://www.flickr.com/photos/131192245@N04/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viesti:
^ Todella hieno!
*etelä-karjalan VALOKUVAPRIKAATIKENRAALI spegen armollisella ylennyksellä*
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Peruspönö + revontulikorona 8mm circular fisheyestä väännettynä. Loput kuvat Flickrissä
Northern lights corona
IMG_2641
Northern lights corona
IMG_2641
Viimeksi muokannut -MH-, Maalis 21, 2015 17 : 37. Yhteensä muokattu 12 kertaa.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Nättiä kuvaa on tarjolla. Tutkapari Maffer/Kryptosin tämänkertaisen "kisan" vie mielestäni jälkimmäinen. Sitten nuo veden äärellä otetut kuvat, aina toimivia. Oli kyllä sellainen ilta, että pilvinen talvi on enää hailu muisto.
.
Omasta kuvasta sen verran, että ko. panoraama on koottu 14x 14mm pystykuvasta. Ensimmäisen ja viimeisen ruudun välillä on aikaa noin viisi minuuttia. Ice:llä panoraama kasaan ja photoshopissa muutama ruutu tasoina kaaren saamiseksi pykälättömasti jatkuvaksi. Tais olla puolentoista tunnin työ.
.
Omasta kuvasta sen verran, että ko. panoraama on koottu 14x 14mm pystykuvasta. Ensimmäisen ja viimeisen ruudun välillä on aikaa noin viisi minuuttia. Ice:llä panoraama kasaan ja photoshopissa muutama ruutu tasoina kaaren saamiseksi pykälättömasti jatkuvaksi. Tais olla puolentoista tunnin työ.
-
- Viesti:
-
- Viesti: