Se taidettiin sanoa tuolla About-sivulla "One camera, one lens, one reflector".mr click kirjoitti:Minkälaisilla asetuksilla ja valossa tämän tyylistä saisi aikaan?
Ikkunavalo sivusta, heijastimella voi täyttää toiselta puolelta ja melkein mikä tahansa kamera. Näyttäisi olevan ehkä 50-100 mm polttoväli. Varvaskuva saattaa vaatia jonkin asteista makroilua. Aukon säätö tarvittavan syväterävyyden mukaan. Jälkikäsittelyllä kontrastikkaaksi mustavalkoiseksi.
Jos haluaa kuvata salamalla, niin iso tasovalo ikkunan tilalle.
Aiheen ulkopuolelta: Valitettava tosiseikka on, että kuvaamisessa ei yleensä voi sanoa, että "Minoltan kamera, 74 mm polttoväli, ISO 400, 1/160 s, f/4.0, kamera kohteesta 1.5 m, 30 astetta yläviistosta, ohjeluvun 120 salama 1/2-teholla, 89 cm läpimittaisella neliömäisellä tasovalolla 1.8 metrin etäisyydeltä , 45 astetta ylöspäin ja 48 astetta kuvaussuunnasta oikealle: ja kaikki kuvat onnistuvat". Kamerakaan ei tällaista osaa tehdä automatiikallaan, koska se ei oikeasti tiedä, mitä kuvataan.
Asiat riippuvat kohteen koosta, syvyydestä, kohteen liikkeestä, kuvaustilasta, muusta valaistuksesta ja ennen kaikkea kuvaajan itsensä haluamasta lopputuloksesta. Valokuvaamistaitoa on pystyä ensin arvioimaan jonkinlainen kuvaustapa ja asetukset, ottaa koekuva, muuttaa sen mukaan lopullisiin astetuksiin ja vielä jälkikäsittelyssä parantaa kuvaa. Ja joskus ei sitä koekuvaakaan voi ottaa, vaan on onnistuttava kerralla.
Yleensä nämä onnistuvat tutustumalla kameraan ja valoihin, kokeilemalla ja harjoittelemalla eri kuvaustapoja, analysoimalla omia ja muiden ottamia kuvia, tutustumalla kuvaustilanteeseen etukäteen (koekuvan voi ottaa ilman sitä kohdettakin), automatiikan osaavalla käytöllä ja joskus myös kysymällä vinkkiä kohdetta jo ennen kuvanneilta. Esimerkiksi tässä se vinkki on luultavasti: suuripinta-alainen valo sivulta, jolloin saadaan varjoja ja pehmeät liu'ut valosta varjoon. Tuotakin on toki kokeiltava ennen varsinaista kuvausta.