Lähinnä juuri tuo sinun viimeeksi mainitsemasi juttu. Olen ollut kahden vaiheilla, hankkiako joku todellinen pokkari. Toisaalta sitten taas ollaan siinä, että mahdollisesti pitää hankkia uusia akkuja ja joku muistikorttikin tai kaksi. Nyt itse olen lukittautumassa tähän Nikon D800E + NEXit -pakettiin. Tuolla SEL1650-paketilla saa lähes taskuunmenevän version. Itse asiassa, jos sen lyö kiinni NEX-5N:ään, paketti on melkoisen kompakti.nomad kirjoitti:RX100 tyyppisen pokkarin (sille on myös 1-2 muunmerkkistä vaihtoehtoa) vahvuutena on kumminkin se, että valovoimaa on tarjolla paljon enemmän kuin kroppijärkkäreiden kittizoomeissa. Tuo aika pitkälle tasoittaa kennojen kokoeron vakutukset. Sen takia en järkkärin ja kittizoomin yhdistelmän sweet spotin autuutta hirveästi hehkuttaisi. Tilanne on tietysti toinen jos käyttää järkkärissä muitakin objektiiveja.
Absoluuttisesti kuvan laadun kautta katsottuna tuossa ei ole mitään järkeä. Sillä saa kuvia, mutta niin saa kännykälläkin, enkä ole ihan varma, onko SEL1650:n ja vaikka Nokialaisen ero nyt sitten loppupeleissä niin suuri.