Tuossa oli vaan sellainen ongelma että se painaa n. 600-800g jolloin kopterin lentoajaksi (riippuen laitteesta) muodostui muutamia minuutteja. Eli se syö tehoa jopa 50%Jovala kirjoitti:Siihen aikaan (jokunen vuosi sitten) alkoi joku suomalainen kehittää laskuvarjosysteemiä, jolla saa rikkoutuneen/hallitsemattoman koneen maahan. Järjestelmä on kuulemaa nykyään myynnissäkin.
Polttomoottorikäyttöinen Drone?
-
- Viestit: 1010
- Liittynyt: Maalis 16, 2003 1 : 27
"If your pictures aren't good enough, you're not close enough." - Robert Capa
-
- Viestit: 7318
- Liittynyt: Loka 05, 2004 10 : 06
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Liekö eri tuote, täällä näkyy olevan paljon kevyempiäkin malleja pienille koptereille: https://www.skycat.pro/villeh kirjoitti:Tuossa oli vaan sellainen ongelma että se painaa n. 600-800g jolloin kopterin lentoajaksi (riippuen laitteesta) muodostui muutamia minuutteja. Eli se syö tehoa jopa 50%
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
- Viestit: 339
- Liittynyt: Touko 22, 2003 9 : 29
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Pakkanen ei tunnu olevan kovinkaan iso ongelma ainakaan DJI Phantom 3 Standardille.
Viime viikolla kävin lentämässä -29 C pakkasessa ja hyvin se ilmassa pysyy ja lentoaikaa oli riittävästi. Sormet jäätyivät, kun ei ne ohuet kosketusnäyttöhanskat paljoa lämmitä. Piti sitten lentää takaisin ennen akun tyhjentymistä.
Phantom ei vaan suostu nousemaan ilmaan, jos akku on pakkasen puolella. Mutta kun lämpimän akun avulla kopterin saa ilmaan, niin eipä ole mitään ongelmiä sen jälkeen.
Viime viikolla kävin lentämässä -29 C pakkasessa ja hyvin se ilmassa pysyy ja lentoaikaa oli riittävästi. Sormet jäätyivät, kun ei ne ohuet kosketusnäyttöhanskat paljoa lämmitä. Piti sitten lentää takaisin ennen akun tyhjentymistä.
Phantom ei vaan suostu nousemaan ilmaan, jos akku on pakkasen puolella. Mutta kun lämpimän akun avulla kopterin saa ilmaan, niin eipä ole mitään ongelmiä sen jälkeen.
-
- Viestit: 7318
- Liittynyt: Loka 05, 2004 10 : 06
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Kyselin tänään työkaverilta kokemuksia pakkasessa lennättämisestä ja sanoi lentäneensä Phantomilla yli 20 asteen pakkasessa ongelmitta kunhan vain akku oli lämpimässä lentoonlähtöön saakka.
Isompaan kopteriinsa oli viritellyt joskus jotain telttapatjaa akkujen ympärille jäähtymistä hidastamaan.
Isompaan kopteriinsa oli viritellyt joskus jotain telttapatjaa akkujen ympärille jäähtymistä hidastamaan.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
- Viestit: 22694
- Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
- Viesti:
Okei, no hyvä tietää. Vähän kaikenlaista infoa tarjolla asiasta, jossain sanotaan etteä nouse edes ilmaan ja ilmeisesti kuitenkin vispilä lentää jahka startissa on lämmin akku. Lämpeneekö se sen verran käytössä kuitenkin?
Tommonen Sony A7 voisi olla hyvä peli gimbalin jatkeeksi. Ei paino niin kamalasti rajoita muttei toisaalta ihan suttua ole kuvakaan.
Tommonen Sony A7 voisi olla hyvä peli gimbalin jatkeeksi. Ei paino niin kamalasti rajoita muttei toisaalta ihan suttua ole kuvakaan.
-
- Viestit: 2158
- Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56
Coxin Babe Been diesel-versio voisi olla taloudellinen moottori, mutta käynnistelyssä menisi kyllä hermo. Nitrometanolilla lähtee laakista ;) https://www.youtube.com/watch?v=5LrO0ZjhNcM. Toinen leffa https://www.youtube.com/watch?v=yTMTqlM134o.
-
- Viestit: 1010
- Liittynyt: Maalis 16, 2003 1 : 27
Tarttet A7 hexan minimissään.. että saat sen ilmaan. Rahaa tulee uppoon 5000€+Maffer kirjoitti:Okei, no hyvä tietää. Vähän kaikenlaista infoa tarjolla asiasta, jossain sanotaan etteä nouse edes ilmaan ja ilmeisesti kuitenkin vispilä lentää jahka startissa on lämmin akku. Lämpeneekö se sen verran käytössä kuitenkin?
Tommonen Sony A7 voisi olla hyvä peli gimbalin jatkeeksi. Ei paino niin kamalasti rajoita muttei toisaalta ihan suttua ole kuvakaan.
Ainoastaan Dji kamppeissa on se lämpötila+softa mittari ja rajoitin. Jos rakennat itse niin tietty sit sitä ei ole ja silloin riittää kun rakennat jonkinlaisen kennokohtaisen mittarin ja tunnet hyvin akkutekniikan.
"If your pictures aren't good enough, you're not close enough." - Robert Capa
-
- Viestit: 1010
- Liittynyt: Maalis 16, 2003 1 : 27
Noilla pakkasilla vaan tulee huomioida se mitä on maailmalla tapahtunut aika paljon eli propelleihin alkaa muodostua jäätä ja noste häviää ja kopteri tulee alas kuin kivi.Rockford kirjoitti:Kyselin tänään työkaverilta kokemuksia pakkasessa lennättämisestä ja sanoi lentäneensä Phantomilla yli 20 asteen pakkasessa ongelmitta kunhan vain akku oli lämpimässä lentoonlähtöön saakka.
Isompaan kopteriinsa oli viritellyt joskus jotain telttapatjaa akkujen ympärille jäähtymistä hidastamaan.
"If your pictures aren't good enough, you're not close enough." - Robert Capa
-
- Viestit: 176
- Liittynyt: Maalis 03, 2006 11 : 49
https://youtu.be/At3xcj-pTjg
Tuon on varmaan jo lähes kaikki nähneet.
Tekniikasta ei mitään kerrota, mutta näyttävän näköistä menoa.
Oletettavasti vielä halpaa kuin saippua :)
Tuon on varmaan jo lähes kaikki nähneet.
Tekniikasta ei mitään kerrota, mutta näyttävän näköistä menoa.
Oletettavasti vielä halpaa kuin saippua :)
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Touko 11, 2011 13 : 59
Katsoin aluksi, että kaikkea jossakin Kanadassa saa tehdä, Suomessa jos yrittäisi niin heti kiellettäisiin.... Kunnes taustalla alkoi vilahtaa tuttuja liikennemerkkejä ja kauppoja :OJospa kirjoitti:https://youtu.be/At3xcj-pTjg
Tuon on varmaan jo lähes kaikki nähneet.
Tekniikasta ei mitään kerrota, mutta näyttävän näköistä menoa.
Oletettavasti vielä halpaa kuin saippua :)
Zone VI
-
- Viestit: 9478
- Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
- Paikkakunta: itähelsinki
- Viesti:
Re: Polttomoottorikäyttöinen Drone?
mahverille drone:
https://petapixel.com/2017/02/27/djis-r ... ring-rain/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://petapixel.com/2017/02/27/djis-r ... ring-rain/" onclick="window.open(this.href);return false;
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
- Viestit: 22694
- Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
- Viesti:
Re: Polttomoottorikäyttöinen Drone?
On kait :D Epäilen vaan että tämä kustantaa saman verran kuin Fuji GFX setti.
-
- Viestit: 3426
- Liittynyt: Marras 29, 2006 17 : 00
- Paikkakunta: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Polttomoottorikäyttöinen Drone?
Joku kemiallinen lämpöpussi (myydään kehon, jalkojen ja käsien lämmittiminä) voisi olla ainut fiksu vaihtoehto akkujen lämmittämiseen/lämpimänäpitoon. Eivät edes paina kovin paljoa.
Noi sähkölämmitykset voi varmaan unohtaa. Muutenkin melko rajallinen akkukapasiteetti niin ei siitä kyllä mielellään enää lämmitysvastuksiin poweria oteta. Hyötysuhde huononee entisestään.
Noi sähkölämmitykset voi varmaan unohtaa. Muutenkin melko rajallinen akkukapasiteetti niin ei siitä kyllä mielellään enää lämmitysvastuksiin poweria oteta. Hyötysuhde huononee entisestään.
*etelä-karjalan VALOKUVAPRIKAATIKENRAALI spegen armollisella ylennyksellä*
http://tonskulus.kuvat.fi/
http://tonskulus.kuvat.fi/
-
- Viestit: 7318
- Liittynyt: Loka 05, 2004 10 : 06
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Polttomoottorikäyttöinen Drone?
Pitäispä punnita mitä mun RC-auton renkaidenlämmityshärpäke ja sille "riittävä" pikku-LiPo-akku painaa, epäilen että ei sen enempää kuin kemiallisetkaan lämmittimet.tonskulus kirjoitti:Joku kemiallinen lämpöpussi (myydään kehon, jalkojen ja käsien lämmittiminä) voisi olla ainut fiksu vaihtoehto akkujen lämmittämiseen/lämpimänäpitoon. Eivät edes paina kovin paljoa.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
- Viestit: 460
- Liittynyt: Helmi 09, 2004 22 : 15
Re: Polttomoottorikäyttöinen Drone?
Pakko kysyä, että ratkasitaanko tässä todellista vai hypoteettista ongelmaa...? Meinaan, quadeissa kuitenkin otetaan sen verran sähköä akusta, että jos se on eristetty, niin luulis pysyvän lämpöisenä. Jos ei, niin eipä sen lämmittimen montaa wattia tarvitse olla.
Omassa käytössä lennokissa riittää ilmanottoaukon tukkiminen, moottorin läpi kulkee vielä ilma (akkutilan läpi).
Sormille tuntuu hyvältä ratkaisulta lähetinhuppu, lisäksi voi laittaa kynsikkäät ja jos oikein kylmältä tuntuu, niin huppuun voi laittaa kädenlämmittimen.
tepa
Omassa käytössä lennokissa riittää ilmanottoaukon tukkiminen, moottorin läpi kulkee vielä ilma (akkutilan läpi).
Sormille tuntuu hyvältä ratkaisulta lähetinhuppu, lisäksi voi laittaa kynsikkäät ja jos oikein kylmältä tuntuu, niin huppuun voi laittaa kädenlämmittimen.
tepa
-
- Viestit: 339
- Liittynyt: Touko 22, 2003 9 : 29
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Re: Polttomoottorikäyttöinen Drone?
..
Tässäpä DJI Phantom 3 Standardin akun lämmöt, kun lensin -29 C pakkasella tuon reilu 10 minuuttia. Eli eipä ollut akku menossa jäähän lennon aikana, mutta sormet kyllä meni.
Tässäpä DJI Phantom 3 Standardin akun lämmöt, kun lensin -29 C pakkasella tuon reilu 10 minuuttia. Eli eipä ollut akku menossa jäähän lennon aikana, mutta sormet kyllä meni.
-
- Viestit: 22694
- Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
- Viesti:
Re: Polttomoottorikäyttöinen Drone?
No eihän tästä ongelmaa tarvitse tehdä. Taustalla oli "harhainformaatio" että ei toimi/lennä pakkasessa. Ilmeisesti lentää jos akku ei ole jäässä ennen aikojaan ja/tai propellit eivät jäädy.
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: Joulu 12, 2014 21 : 56
Re: Polttomoottorikäyttöinen Drone?
Itselläni on myös kokemusta kylmässä (alimmillaan siinä -30'c huitella) lennättämisestä p3p ja p4p koptereilla. Pääosin hyvin on pelannut kun ottaa taskulämpimän akun taskusta, akkuhan tosiaan lämpeää itsessään jo lennossa. P4P kopukassa on ollut satunnaisia gps signaalin katoamisongelmia ja olen tullut siihen johtopäätökseen, että ongelmat johtuu siitä, että kopteri on ollut "kylmähkö" valmiiksi otettaessa käyttöön, eikä otettu esim lämpimistä sisätiloista suoraan käyttöön. Näitä tilanteita on edeltänyt kopterin kuskaaminen repussa pakkasella pitempiä aikoja ennen käyttöönottoa.
Mutta summarum, olen ollut tyytyväinen kopukan toimintaan myös hankalemmissa olosuhteissa, kuvanlaatukin alkaa olemaan sen verran hyvä, että ilkeää kuljetella mukana.
t;Mika
Mutta summarum, olen ollut tyytyväinen kopukan toimintaan myös hankalemmissa olosuhteissa, kuvanlaatukin alkaa olemaan sen verran hyvä, että ilkeää kuljetella mukana.
t;Mika
-
- Viestit: 22694
- Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
- Viesti:
Re: Polttomoottorikäyttöinen Drone?
Jeps, eli pääsee lentelemään ihan järkihintaan vaikka vähän kylmässäkin :) Kiitän tarkentavasta tiedosta.