Mikä termi zoomissa?

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Joo niin se muuttuu mutta ei pahasti. Mulla on tuo 28/2 zeiss tossa kiinni ny konvertoituna Penaan. Mutta sikäli se on yhteneväinen mun kerettiläisen havainnon kanssa että lasihan on täys suttu teknisesti.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
eskolius
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eskolius »

Vanhat pumpputelezoomit ovatkin hilpeitä roikottaessa, mutta en osannut ajatellakaan, että ehdoton pituuden muuttumattomuus voisi olla valintakriteeri.

Se kyllä olisi miinusta valintatilanteessa, jos etuelementti pyörisi.
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

Maffer kirjoitti:Joo niin se muuttuu mutta ei pahasti. Mulla on tuo 28/2 zeiss tossa kiinni ny konvertoituna Penaan. Mutta sikäli se on yhteneväinen mun kerettiläisen havainnon kanssa että lasihan on täys suttu teknisesti.
Sehän on Hollywood Distagon, ei näin jumalallista objektiivia arvioida teknisin termein :-) Tekee kyllä mielestäni hienoa kuvaa ja ainakin minun yksilö on pari pykälää himmennettynä myös niin terävä kuin mikään lasi voi kohtuudella olla. Tarkennustaso on vain hassu ja comaa pukkaa melko helpolla.
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Juu ostin käytetyn 350 eurolla ja olen ollut siihen kyllä tyytyväinen. Se on jämähtänyt Pentaksiin kiinni :D
Tapiol2003

Viesti Kirjoittaja Tapiol2003 »

Maffer kirjoitti:Koko ongelmaa ei olisi jos ei tehtäisi tommosia venyviä tynnyreitä.
Mitäs siitä venymisestä, jos optiikka on vain mahdollisimman hyvä?
... ja tämähän on ;)

https://us.leica-camera.com/Photography ... ELMARIT-SL

Riippu valmistajasta, josko haluaa käyttää ko. asiasta minäänlaista kirjainyhdistelmää tai muuta nimeä puoleen tai toiseen. Esim. Leica ei SL-optiikan kohdalla kerro itse tuotteen nimessä.
Less Is More
Vastaa Viestiin