Mikrojärjestelmä

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

No, mulla on ehkä 0.01% kuvista otettu manuaalitarkenteisella objektiivilla tai yleensäkään manuaalitarkennuksella. Joten sen voi nyt ainakin kieltää.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Katselin lisää, että Olympussilla olen näköjään ottanut 0.5% kaikista kataloogin kuvista. Senkin vois kyllä kieltää.
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

moonshine kirjoitti: 12/25/45 oly ois ykkösvaihtoehto, tosin 12 maksaa ainakin sen 400 e eikä sille ole oikein vaihtoehtoja. Jos zoomi yhtään nappaa, ebaysta löytyy pilkkahintaan panan 12-32 zoomeja, joka on ihan ok...
Minulla on juuri tuo 3 objektiivin setti. Käytän eniten 45 millistä, sitten 12 millistä ja nykyään yllättävän harvoin 25 millistä. Jos kahdella objektiivilla pitäisi mennä, niin ehdottomasti 12mm ja 45mm. Yhdeksi ainoaksi objektiiviksi näistä ottaisin taas 25 millisen. Zoomia kaipaan kovasti, mutta Olyn 12-40mm on turhan suuri. Panan 12-35mm voisi olla kiva. Siis f/2.8 valovoimaisena.

LX100 tosiaan hoitaisi käytännössä samat kuvaukset mitä m43 kamera tämmöisellä objektiivisetillä. f/2.8 zoomiin nähden LX100 tarjoaisi huomattavan kokoedun lisäksi valovoimaetua.
papetsu

Viesti Kirjoittaja papetsu »

Joopajoo. Ei ole ensinmäinen eikä viimeinen kerta kun tulen väärin ymmärretyksi. Kysyjällä tuntuu olevan laadukasta kalustoa käytössä jo entuudestaan ja nyt haluaa jotain erilaista millä kuvauksen nälkää saa tyydytettyä. Se että hankkii suositelujen myötä jotain millä ei henkilökohtaisesti tee mitään vaikka se olisi kuinka hyvä (viisi tähteä ja silleen), johtaa tilanteeseen että ko. kamera ja sen pari primeä jää käyttöä vaille. Huonoimmassa tapauksessa voi johtaa negatiiviseen kirjoitteluun foorumilla että ei sillä m43:lla tee mitään.Optisesti huononpikin klasi on parempi ostos jos siinä on kuvaajan tarpeet täyttävä polttoväli. Tämähän on selvää pässin lihaa kaikille jotka osllistuvat tämän säikeen kirjoitteluun :)
Hyvää Juhannusta
loratsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja loratsu »

Hyvä kun tulee keskusteluu ja mielipiteitä.
@loratsu: pitäs sun tulla käymään "päiväkahveilla"? Löytyy kaapeista tuota m43 optiikkaa
aika bueno ois. Miettiny just jotain laajaa ja valovoimasta. panan pannukakkuja on kehuttu ja mukavan kokoinen. itellä oli canonin täydellä kennolla 24mm F/1.4 ja oli ihan loistava kampes ja etenki laajudelta. semmonen kino34mm suuntaa toiseen ois varmaanki mun juttu. näin aluksi. ja ehkä joskus kalansilmä optiikka pariisissa;) sais vähän leikkii.
täytyy googlailla noita kyseisiä laaja/"perus" linssejä. paljon zekannu mut nimet vähä hakusessa. ja jos jollain laajuutta oleva prime myynnissä niin yv.tä
loratsu
Viesti:

kysytääs näistä.

-Panasonic Lumix G 20mm f/1.7 II Asph. -objektiivi

-Olympus M.Zuiko 25mm f/1.8 -objektiivi

-Panasonic Lumix G 20mm f/1.7 II -objektiivi Mikä ero ylempään 20mmeen?

-Panasonic Leica DG Summilux 15mm f/1.7 G -objektiivi (tää ois aika bueno)

näitä miettinyt, onko näistä mikään semmonen must osto:)
olli R
Viesti:

Viesti Kirjoittaja olli R »

Eipä tästä enää valintaan paljon apua, mutta E-M10 on itselläkin. Siihen kuvanlaadun tarpeeseen löytyy toinen kamera - E-M10 on mukanakulkeva. Sillä ei ole tarkoitus ottaa maisemakuvia jalustalta. Kuvaus on pääasiassa katukuvausta tai matkoilla kaikkea. Tosin oma maku on "kehittynyt" koko ajan hyväksymään lisää kohinaa, vinjetointia ja mitä vaan, kunhan sisältö on kunnossa.

Minulla on linssipuolikin vähän samaa tyyliä. Hommasin rungon kanssa 12-150/4.0-5.6, kun sain halvalla. Tarkoituksena oli vaan opetella kameran ominaisuuksia ja sitten miettiä paremmin mitä lasia hommaisi. Tilanne on nyt se, että minulta löytyy 12 mm pannukakku taskukamerakäyttöön, mutta tuo turistizoomi vaan liikkuu eniten mukana yleiskäyttöisyydessään. 45 millistä olen kokeillut ja voisin hommata, jahka tulee sopiva vastaan.

Jos tuo on siis ykkösversio M10:stä (hinnasta päätellen), niin hommaa siihen vara-akkuja, minulla ainakaan ei yksi akku riitä päiväksi. Toinen mistä tykkään on sellainen BlackRapid-tyyppinen hihna, kamera mahtuu hyvin roikkumaan kyljellä suojassa. Tosin rakensin tuollaisen itse vanhasta laukun hihnasta ja klipsistä.
loratsu
Viesti:

E-M10 on mukanakulkeva
Juurikin näin. Toiminnot mukavemmat mulle. Tätä mikrokameraa miettiessä paljon oli vaihtoehtoja. Ja toi kolahti.
Zoomia en halua. Ja mieluiten valovoimainen prime.
Mulla on blackrabid sport ja nahkanen tupla remmi siinä täydet kennot.. mitä en laita tohon pikkuseen kameraa. Hommaan nahkasen tai kankaisen vintage hihnan tai sellasen camera holster mikä tarkoitettu pienimille järjestelmille. Juu akuista luin ja hommasin yhen ylimääräsen. Pannari olisi kyll bueno ja pieni.
moonshine

Viesti Kirjoittaja moonshine »

loratsu kirjoitti:kysytääs näistä.

-Panasonic Lumix G 20mm f/1.7 II Asph. -objektiivi

-Olympus M.Zuiko 25mm f/1.8 -objektiivi

-Panasonic Lumix G 20mm f/1.7 II -objektiivi Mikä ero ylempään 20mmeen?

-Panasonic Leica DG Summilux 15mm f/1.7 G -objektiivi (tää ois aika bueno)

näitä miettinyt, onko näistä mikään semmonen must osto:)
Sinulle - en tiedä? Paperilla muutama milli sinne tänne, mutta kuitenkin kovin erilaisia niin kuvakulmaltaan kuin ominaisuuksiltaan (paitsi panat, jotka ovat mallimerkinnästä riippumatta käytännössä sama optiikka). 20 mm on pannukakku, ei reilusti noita kahta pienempi.

Kaikilla on omat fetissinsä ja ongelmansa polttovälien suhteen. Jos noista pitäisi normaali optiikka valita, itelle ois helppo valinta jo pelkästään polttovälin perusteella - 20. Sit jos saa useemman ottaa, peli meneekin jo ihan uusiks...

PS. Laita yv:tä, jos kiinnostaa tulla juttelemaan tai testaamaan jotain. Asun Matinkylässä. Kaapista löytyy tällä hetkellä oly: 45, 40-150 f/2.8, pana 7-14, 12-32, 14, 20, 25, voigtländer 17.5 & samyang 7.5 järjestelmälle.
Sahaaja

Viesti Kirjoittaja Sahaaja »

Tuossa 20mm/1.7 II versiossa muistaakseni bajonetti on metallia, ja oliko linssin pinnoitteet paremmat.
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Heitän nyt tähän väliin Juhannuksen kunniaksi yhden erittäin harkitsemisen arvoisen vaihtoehdon: Fuji x-t10. Ja fujilla on myös todella laadukkaita laseja. Kannattaa tsekata...

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Vastaa Viestiin