Sony A7rII + LA-EA3 + Tamron 70-200 mm 2.8 Di SP USD

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
laaksone
Viesti:

Viesti Kirjoittaja laaksone »

Olisi tosi hienoa, jos urputtajat, joilla näyttää olevan pohjattomasti aikaa vähemmän rakentavien kommenttien antamiseen myös lukisivat muiden viestit.

Kirjoitin "Olen kyllä vielä erittäin tyytyväinen hankintaan, joka kustannuksiltaan on huomattavasti halvempi kuin tuleva Sonyn oma tai Canonin vastaava + Metabones." enkä missään vaiheessa valittanut toimimattomuutta.

Viestissäni oli itse asiassa kysymys, joka ei mitenkään liittynyt minkään adaptorin käyttöön. Kysymys koski Sonyn tarkennusta kun käyttää kasvojen tunnistusta.

Tähän ei luonnollisestikaan vastattu, kuten tyhjien tynnyreiden kanssa yleensä on!
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

No sinähän vastasit omaan kysymykseesi. Eye-AF ei toimi ja kasvojentunnistus toimii vaihtelevasti. Se mihin Face-detection ottaa kiinni on dokumentoimatonta tietoa. Toteutus on vähintään hämärä koska se nappaa kiinni myös pääkalloon (tullut testattua myös eläimen pääkallolla).

Mutta kuten Sony tyypillisesti toimii niin ovat tod.näk. rakentaneet turistipokkarin kasvontunnistuksen r2:een ymmärtämättä että jollain saattaa olla valovoimainen hieman pidempi putki millä DoF on oleellisesti pienempi ja lopputulos täyttä tuuria muilla kuin laajiksilla.

Kysymyksesi liittyy oleellisesti adapterien käyttöön sillä Sigman MC-11 ownaa Sonyn omia adaptereita sen verran että kummasti Eye-AF toimiikin myös Canonin laseilla (siis niillä millä AF nyt yleensä toimii k.o. adapterilla).
laaksone
Viesti:

Viesti Kirjoittaja laaksone »

Kiitos Maffer rakentavasta ja valaisevasta mielipiteestäsi, joka voi hyvinkin osua oikeaan. Pitää testata asiaa enemmän mutta sanomasi kuulostaa loogiselta. Kyselin asiasta myös laajemmin ja jos saan asiasta jotakin merkittävää selville, voin jakaa tiedon täällä.

Kun pohdin vaihtoehtoja kävi myös Sigman MC-11 mielessä. Minulla on kokemusta Metabones V3 -adapterista Sigman Art lasien (Canon) kanssa, jotka eivät toimineet Sony A7rII:n kanssa. Sigman 85/1.4 -lasi sai Sonyn rungon niin sekaisin, että piti irrottaa akku!

Yhteenvetona voin kuitenkin sanoa, että olen vieläkin kovin tyytyväinen Sony A7rII + LA-EA3 + Tamron 70 - 200mm -viritelmään. Mielenkiintoinen yksityiskohta on, että LA-EA4 ei toimi Tamronin kanssa!
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Metabonesilla saa kyllä kameran reset-kuntoon helposti. Hitusen kun kontakti löystyy syystä X niin vetää jumin tai käynnistyy uudestaan.

MB4 on firmiksen osalta päivittynyt useasti ja sillä tuo 85mm voi jopa toimiakin.
Vastaa Viestiin