Minä sanon ilman epäröintiä 20mm.nomad kirjoitti:
Melkein sanoisin, että jos omistaa 24-70mm normizoomin, niin rinnalle kannattaa ekana ostaa se 14mm.
Samyang 14mm täyskennoon
-
No huhhuh, että alko vtuttamaan nuo vesileimat. Ehkä neljä kuvaa jaksoi plärätä, ennen kuin paloi kiinni. Varmasti muuten olisi hyviä kuvia, mutta jos noin paljon kuviensa puolesta pelkää, ehkei niitä kannata nettiin edes laittaa..?PAP kirjoitti:Täällä kymmenen ensimmäistä on 24 millisellä @ f/2:Sahtari kirjoitti:Ite tilasin tuon 24mm mutta jäi harmittamaan että onko sittenkin liian kapea maisemakuvaamiseen.vai pärjäiskö tuolla Runko on eos 5d mark ii. Eihän sulla olis kuvia tuolla 24 kuvattuna laittaa
http://www.polarphoto.fi/kuvat/AuroraBorealis/
-
- Viesti:
http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... sc&start=0TiRy kirjoitti:No huhhuh, että alko vtuttamaan nuo vesileimat. Ehkä neljä kuvaa jaksoi plärätä, ennen kuin paloi kiinni. Varmasti muuten olisi hyviä kuvia, mutta jos noin paljon kuviensa puolesta pelkää, ehkei niitä kannata nettiin edes laittaa..?PAP kirjoitti:Täällä kymmenen ensimmäistä on 24 millisellä @ f/2:Sahtari kirjoitti:Ite tilasin tuon 24mm mutta jäi harmittamaan että onko sittenkin liian kapea maisemakuvaamiseen.vai pärjäiskö tuolla Runko on eos 5d mark ii. Eihän sulla olis kuvia tuolla 24 kuvattuna laittaa
http://www.polarphoto.fi/kuvat/AuroraBorealis/
-
- Viesti:
Minun yksilö 24mm Samyangista on jopa terävämpi, kuin 14-millinen. Komaa ei myöskään ole ollenkaan.
Jesse Kyytinen
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
jessekyytinen.wordpress.comSamyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
-
Saatteko te tarkennettua äärettömän yli? Itse yritin live view'llä tarkentaa naapurin reilun puolen kilometrin päässä oleviin pihavaloihin, ja tarkentaessani kohti ääretöntä valojen pisteet vain pienenivät, kunnes säätövara loppui. Olisi kiva tietää, olisiko kuvaa voinut saada tarkemmaksi, jos tarkennusrengas olisi kääntynyt pidemmälle. Ajattelin, että eikös niiden pitäisi äärettömän jälkeen taas alkaa suurentua?
-
- Viesti:
Pikkuisen menee äärettömän yli. Tähdet alkavat taas leviämään, kyllä.nyhky kirjoitti:Saatteko te tarkennettua äärettömän yli? Itse yritin live view'llä tarkentaa naapurin reilun puolen kilometrin päässä oleviin pihavaloihin, ja tarkentaessani kohti ääretöntä valojen pisteet vain pienenivät, kunnes säätövara loppui. Olisi kiva tietää, olisiko kuvaa voinut saada tarkemmaksi, jos tarkennusrengas olisi kääntynyt pidemmälle. Ajattelin, että eikös niiden pitäisi äärettömän jälkeen taas alkaa suurentua?
-
-
?? Koitas päivällä ihan ottaa testikuvat. Jos ääreyttömässä kaukana oleva kohde ei ole nin tarkka kuin vaikka hieman lähempänä oleva omassa kuvassaan, niin säätö ei ole kohdallaan, ja jos on, niin on.nyhky kirjoitti:Ok. Täytyy testata vielä tähtitaivaalla, että onko tähdet tarpeeksi teräviä, vai pitääkö säätää tarkennusrengasta netin ohjeiden mukaan vai pitääkö palauttaa kauppaan.Hel_NiS kirjoitti: Pikkuisen menee äärettömän yli. Tähdet alkavat taas leviämään, kyllä.
-ja toinen asia on, ottaako kauppasi käytetyn laitteen takaisin?
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
Täytyy huomenna valoisalla testata, onko kuva tarkka.
Objektiivi tuli minulle eilen, ja tilasin sen netistä. Niinpä minulla on kuluttajansuojalain 6. luvun 14 §:n mukainen peruutusoikeus. Kuluttajansuojalain 6. luvun 18 §:n 2. momentin mukaan "jos kuluttaja kuitenkin tavaran käyttöönoton jälkeen peruuttaa sopimuksen, hänen on vastattava sen arvon alentumisesta. Tavaraa ei katsota otetuksi käyttöön, jos kuluttaja on käsitellyt tavaraa vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi." Kyllä minä olen sitä mieltä, että kun testailen objektiivia, että saan selville sen terävyyden, sitä ei katsottaisi otetun käyttöön.
Tässä tapauksessa tuotteessa saattaa olla myös virhe. Mainostekstissä kerrotaan objektiivin "takaavan ensiluokkaisen laadun". Jos objektiivi ei tarkenna äärettömään, ja kuva jää sumeaksi, on kyseessä mielestäni virhe, sillä se ei takaa "ensiluokkaista laatua". Kuluttajansuojalain 5. luvun 12 §:n 2. momentin 3. kohdan mukaan tavaran tulee "olla myyjän siitä antaman kuvauksen mukainen ja vastata ominaisuuksiltaan sitä, mihin myyjä on viitannut esittämällä näytteen tai mallin", ja jos niin ei ole, tuotteessa on virhe.
EU:ssa on myös yleisesti 14 päivän palautusoikeus, jonka perusteella tuotteen saa palauttaa, vaikka vain sattuu muuttamaan mielensä.
Objektiivi tuli minulle eilen, ja tilasin sen netistä. Niinpä minulla on kuluttajansuojalain 6. luvun 14 §:n mukainen peruutusoikeus. Kuluttajansuojalain 6. luvun 18 §:n 2. momentin mukaan "jos kuluttaja kuitenkin tavaran käyttöönoton jälkeen peruuttaa sopimuksen, hänen on vastattava sen arvon alentumisesta. Tavaraa ei katsota otetuksi käyttöön, jos kuluttaja on käsitellyt tavaraa vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi." Kyllä minä olen sitä mieltä, että kun testailen objektiivia, että saan selville sen terävyyden, sitä ei katsottaisi otetun käyttöön.
Tässä tapauksessa tuotteessa saattaa olla myös virhe. Mainostekstissä kerrotaan objektiivin "takaavan ensiluokkaisen laadun". Jos objektiivi ei tarkenna äärettömään, ja kuva jää sumeaksi, on kyseessä mielestäni virhe, sillä se ei takaa "ensiluokkaista laatua". Kuluttajansuojalain 5. luvun 12 §:n 2. momentin 3. kohdan mukaan tavaran tulee "olla myyjän siitä antaman kuvauksen mukainen ja vastata ominaisuuksiltaan sitä, mihin myyjä on viitannut esittämällä näytteen tai mallin", ja jos niin ei ole, tuotteessa on virhe.
EU:ssa on myös yleisesti 14 päivän palautusoikeus, jonka perusteella tuotteen saa palauttaa, vaikka vain sattuu muuttamaan mielensä.
-
- Viesti:
Etämyynnissä.nyhky kirjoitti:EU:ssa on myös yleisesti 14 päivän palautusoikeus, jonka perusteella tuotteen saa palauttaa, vaikka vain sattuu muuttamaan mielensä.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
Aivan niin. Unohdin mainita sen. Itse kuitenkin ostin tuotteen netistä, mikä on etämyyntiä.Rockford kirjoitti:Etämyynnissä.nyhky kirjoitti:EU:ssa on myös yleisesti 14 päivän palautusoikeus, jonka perusteella tuotteen saa palauttaa, vaikka vain sattuu muuttamaan mielensä.
-
Olisipa hauska tietää mitä oikeus sanoisi tuon ensiluokkaisen laadun tarkoittavan ;-)
Niin tai näin, itselläni tuon luonteen tarkistaminen vie objektiiveissa noin kaksi vuotta, joten en pääsisi iloitsemaan tuosta 14 päivän oikeudesta.
Niin tai näin, onneksi en ole kauppias ;-)
Niin tai näin, itselläni tuon luonteen tarkistaminen vie objektiiveissa noin kaksi vuotta, joten en pääsisi iloitsemaan tuosta 14 päivän oikeudesta.
Niin tai näin, onneksi en ole kauppias ;-)
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
Olen ostanut vasta neljä kappaletta Samyangeja; 10mm f/2.8, 14mm f/2.8, 135mm f/2.0, 12mm f/2.8 fisu, ja kaikista löytyy ääretön samasta kohdasta kuin esim. Sigmasta, eli juuri ennen äärettömän alueen alkamista, pystyviivojen sivut kohdakkain. Minimitarkennusetäisyydenkin olen tarkistanut vastaavan teknisiä tietoja.
Pitäisiköhän lopettaa Samyangien ostaminen, kun kerran noin monessa on tarkennus pielessä? Jossain vaiheessa se tuuri kuitenkin loppuu... :)
Pitäisiköhän lopettaa Samyangien ostaminen, kun kerran noin monessa on tarkennus pielessä? Jossain vaiheessa se tuuri kuitenkin loppuu... :)
-
- Viesti:
-
Noh, nyt kun päivännäöllä, jalustalla ja peilin nostolla testasin kymmentä eri tarkennusta välillä ääretön – 2 metriä, näytti tarkin kuva puolen kilometrin päässä olevaa metsää katsottaessa olevan n. 3 metrin merkin ja äärettömästä lähtevän viivan pään välissä. Eli ilmeisesti tarkennuksen saa äärettömän yli. Täytyy vielä tarkemmin tutkia huomenissa tai joskus, onko objektiivin kaikilta osin muutenkin terävä. Toivottavasti, etten joudu palauttamaan.
Tässä vielä terävimmän pään raakakuva, joka on kuvattu täydellä aukolla, onko mielestänne terävä sellaiseksi? Taivaasta on nyt hankala sanoa, mutta muuten. Yläreunan napista saa ladattua alkuperäisen tiedoston.
Tässä vielä terävimmän pään raakakuva, joka on kuvattu täydellä aukolla, onko mielestänne terävä sellaiseksi? Taivaasta on nyt hankala sanoa, mutta muuten. Yläreunan napista saa ladattua alkuperäisen tiedoston.
-
On se aika terävä on :-)
Kun kuvaan tähtiä Nikonin 14-24 millisellä, niin kuun tai sopivan linkkimaston puutteessa otan tarkennuksen yleensä muutaman kymmenen metrin päästä, mikä valo siellä sitten sattuukin olemaan. Kyllä ne tähdetkin silloin aika terävinä toistuvat. Tällä haluan siis sanoa, että jos 50m päässä oleva metsä on terävä, niin kyllä sitten on terävää myös niin 500m päässä kuin äärettömässäkin.
Kun kuvaan tähtiä Nikonin 14-24 millisellä, niin kuun tai sopivan linkkimaston puutteessa otan tarkennuksen yleensä muutaman kymmenen metrin päästä, mikä valo siellä sitten sattuukin olemaan. Kyllä ne tähdetkin silloin aika terävinä toistuvat. Tällä haluan siis sanoa, että jos 50m päässä oleva metsä on terävä, niin kyllä sitten on terävää myös niin 500m päässä kuin äärettömässäkin.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Tähdistä se tarkennus kannattaa ottaa. Ja mitä kirkkaita valoja tähtikuvan etualalle sommittelet?nomad kirjoitti:On se aika terävä on :-)
Kun kuvaan tähtiä Nikonin 14-24 millisellä, niin kuun tai sopivan linkkimaston puutteessa otan tarkennuksen yleensä muutaman kymmenen metrin päästä, mikä valo siellä sitten sattuukin olemaan.
Jesse Kyytinen